امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

| Tʜᴇ Aᴍᴀᴢɪɴɢ Wᴏʀʟᴅ ᴏғ Gᴜᴍʙᴀʟʟ |

#1
نه این مجموعه انیمیشنی درباره یک آدامس بادکنکیِ انسان‌نما نیست، این مجموعه درباره پسر دوازده ساله‌ای به نام گامبال واترسون است که یک گربه آبی رنگ است. گامبال عادت عجیبی برای به دردسر افتادن دارد که اغلب به دلیل طرح و ایده‌های است که به ذهنش می‌رسد و اجرا می‌کند اما به نظر نمی‌رسد هرگز درسی از آن‌ها بگیرد. بهترین دوست گامبال یک ماهی به اسم داروین است؛ که قبلاً حیوان خانگی آنها بود تا اینکه پا در می‌آورد و توسط خانواده به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شود. خواهر کوچک‌تر گامبال، آنائیس، باهوش‌ترین فرد خانواده است و مادرش نان‌آور خانواده؛ او ساعات طولانی‌ای در کارخانه رنگین کمان کار می‌کند درحالی‌که پدرش در خانه می‌ماند و به تماشای تلویزیون و بازی ویدئویی می‌پردازد…

«دنیای شگفت‌انگیز گامبال» یا «گامبال» سریال انیمیشنی تلویزیونیِ ایرلندی، بریتانیای، آمریکایی است که ساخته بِن بوکله و شبکه “کارتون نِت وُرک” است. این مجموعه اولین بار در سوم مِی ۲۰۱۱ به روی آنتن رفت. بوکله چندین کارکترِ این مجموعه را بر اساس کارکترهای رَد شده و پذیرفته نشده‌اش در کارهای تبلیغاتیِ قبلی خود ساخت و برای آنها داستان ساخت که ترکیبی از یک نمایش خانوادگی و مدرسه ایست که “کارتون نِت وُرک” بشدت به آن علاقه مند است. او طرح «دنیای شگفت‌انگیز گامبال» به شبکه برد و مدیر اجرایی “ترنر برادکَستینگ “ دَنیل لِنارد متعاقباً چراغ سبز تولید مجموعه را داد. این اولین مجموعه ایست که توسط بخش توسعه استودیویِ اروپایی “کارتون نِت وُرک “ تولید می‌شود و هم‌اکنون با همکاری دو کمپانی دیگر، “استودیو سی او آی “ و “گرِیت مالبرو پروداکشنز “ در حال تولید است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| Tʜᴇ Aᴍᴀᴢɪɴɢ Wᴏʀʟᴅ ᴏғ Gᴜᴍʙᴀʟʟ | 1

یکی از خصوصیات منحصر به فرد مجموعه نداشتن وحدت سبکی است. کارکترها با استفاده از تکنیک‌ها و سبک‌های مختلفی طراحی، متحرک‌سازی و فیلم‌برداری شده‌اند (انیمیشن سنتی، سی جی آی، استاپ موشن، فلش انیمیشن، عروسکی، زنده و غیره). این مجموعه تغییرات متعددی در سبک خود در طول مراحل تولیدش ایجاد کرده؛ بخصوص در مرحله گذار از فصل اول به فصل دوم. این تغییرات شامل طراحی مجدد کارترها، افزایشِ استفاده از “وی اِف اکس “، بالاتر بردن کیفیت انیمیشن و تغییر به سمت هَجو بیشتر در سبک کمدی خود.
این مجموعه تغییرات متعددی در سبک خود در طول مراحل تولیدش ایجاد کرده؛  تاکنون پنج فصل از این مجموعه به نمایش درآمده که هر فصل شامل چهل اپیزود است (به غیر از فصل اول که سی‌وشش اپیزود داشت). فصل پنجم این مجموعه از اول ماه سپتامبر همین سال (۲۰۱۶) به روی آنتن رفت و هم‌اکنون در حال پخش است. بِن بوکله اعلام کرده است که فصل ششم مجموعه هم ساخته خواهد شد اما ممکن است تولید آن بدون حضور او انجام شود.

داستان این مجموعه حول محور یک گربه ۱۲ ساله به نام گامبال واترسون (به صداپیشگیِ لوگان گراو در فصل اول و دوم، جیسون هاپکینز از فصل سوم به بعد) و شیطنت‌های مکرر او در یک شهر خیالی آمریکایی به نام اِلمور می‌گردد، همراه و همدست او در این ماجراها برادرخوانده و بهترین دوست او یک ماهی قرمز به نام داروین است (به صداپیشگی کوِئسی بوکی فصل اول و دوم، تِرِل رنسام جونیور از فصل سوم به بعد). دیگر اعضای خانواده گامبال شامل خواهر روشنفکر و باهوش اش، آنائیس (کایلا رِی کوالسکی) که یک خرگوش است، ریچارد پدر بیکارش که همیشه در خانه است و او نیز یک خرگوش است (دَن راسل) و نیکول مادر معتاد به کارش که یک گربه است (تریزا گالاگِر)؛ آنها همیشه خود را درگیر مسائل و شاهکارهای گامبال می‌بینند. گامبال به همراه خواهر و برادرش به دبیرستان المور می‌رود، جایی که او در طول مجموعه با همکلاسی‌های مختلف خود در تعامل است، بخصوص پنی فیتزجرالد (تریزا گالاگِر)، یک بادام‌زمینی با شاخ گوزن، دختری که گامبال عاشق او است. یکی از ویژگی‌های برجسته مجموعه که از فصل سوم شروع می‌شود چیزی به نام “دِ وُید “ است به معنای “از درجه اعتبار ساقط “؛ “دِ وُید ” بُعدی داخل شهر اِلمور است که تمام اشتباهات جهان در آن سکان شده‌اند. این اشتباهات شامل ارجاعات به نمودهای دنیایِ واقعی و عناصر مرتبط به آن است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| Tʜᴇ Aᴍᴀᴢɪɴɢ Wᴏʀʟᴅ ᴏғ Gᴜᴍʙᴀʟʟ | 1

«دنیای شگفت‌انگیز گامبال» تاکنون نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده است. در یک ری ویویِ مطلوب از برایان لوری منتقد “ورایتی “، او این مجموعه را این‌گونه توصیف کرده:
در اکثر اوقات این مجموعه چرخشی هوشمندانه در هرج و مرجی داخلی و حماقتی بِکر است!

کن تاکر منتقد “اینترتینمنت ویکلی “ در نقد مثبت دیگری گفته:
تنها تعداد اندکی از برنامه‌های مِین استریم کودکان وجود دارد که به اندازه «دنیای شگفت‌انگیز گامبال» در تخیل، جلوه‌های بصری و روایت وسیع و شجاعانه باشند.

ری وی یو ها از مجله “دِیلی میل “ این مجموعه را ستوده‌اند و این‌گونه آن را توصیف کرده‌اند:
قطعه‌ای سریع و خنده دار وبه طرز باشکوه و زیبایی سورئال ” و “نوعی کمدیِ هوشمندانه کودکان که والدین هم از دیدن آن لذت می‌برند.


این مجموعه جوایز متعددی نیز کسب کرده است از جمله؛ جایزه بهترین محصول تلویزیونی، بهترین انیمیشن و بهترین نویسندگی از فستیوال بین‌المللی فیلم انیمیشن “اِنسی “، جایزه بهترین محصول انیمیشنی تلویزیونی از جشنواره “انی “، جایزه بهترین انیمیشن کودک از جشنواره بین‌المللی “اِمی “.
منبع: نماوا بلاگ
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط I r A n ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، ѕтяong
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان