امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند


۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند 1

ساری - مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: پنج روستای هدف گردشگری با اعتبارات سازمان شهرداری ها مجهز به زیرساخت های گردشگری شدند.
جان الله عبدی در گفتگو با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خ بر نگار م هر
 اظهار داشت: از جمله اقدامات برای ایام نوروز را پاک‌سازی و بهسازی محیط و معابر روستایی، استقبال از مسافران نوروزی برشمرد و افزود: بیش از دو هزار ۱۵۰ دهیاری در سطح استان فعال هستند و در این ایام در ارائه خدمات به مسافران تلاش دارند.
وی بوم‌گردی را یکی از موارد مهم در سطح استان برشمرد و افزود: تا کنون بیش از ۵۴ مجوز بوم‌گردی صادر شده است و در برخی بخش‌ها و روستاها نیز بازارچه‌های محلی و صنایع‌دستی دایر شدند.
وی با اشاره به برگزاری تور روستایی در چند بخش، بر ساماندهی این امر، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و توجه ویژه به روستاهای استان تأکید کرد.
عبدی با اشاره به برخورداری بیش از پنج روستای هدف گردشگری از اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مقدار آن را برای هر روستا ۱۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: همه روستاهای استان با توجه به پتانسل‌های خاص می‌توانند روستای هدف گردشگری باشند.
وی افزود: روستاهای آب‌گرم آمل، لاجیم سوادکوه، کندلوس نوشهر، جنت‌روبار رودسر، آسیاب‌سر بهشهر و یوش بلده، روستاهی هدف گردشگری هستند که در مرحله اول اعتبار یافتند و این امر برای دیگر روستاهای دارای ظرفیت گردشگری نیز تداوم خواهد یافت.
وی در رابطه با تجهیز خانه‌های روستایی فاقد سکنه گفت: دهیاران، مسافران را در واحدهای خالی از سکنه اسکان دادند و همچنین، در زمینه ساماندهی زباله، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
عبدی با اشاره به وجود همدلی و همکاری در استان؛ ابراز امیدواری کرد تا با همکاری همه دستگاه‌ها بتوان سیاست اقتصاد مقاومتی که هر سال در شعار سال ویژه دیده می‌شود، اجرایی شود.
وی افزود: کاهش تلفات و خسارات و ایجاد امکانات بهتر در سطح استان و رفع نگرانی و ایجاد رضایت‌مندی مسافران بیانگر عملکرد خوب دستگاه‌های استان است.
عبدی با اشاره به اینکه امروز روستاها همانند شهرها فضای مناسبی را برای مسافران ایجاد کرده‌اند، افزود: در طی سه سالی که کمیته روستاها در ستاد تسهیلات خدمات سفر استان شکل گرفته، اقدامات خوبی صورت یافته و هر سال به نسبت گذشته شاهد افزایش ده الی پانزده درصدی تعداد مسافران در روستاها بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه در چند سال پیش تعداد روستاهی هدف گردشگری ۱۷ روستا بوده است، افزود: اکنون بیش از ۳۰۰ روستا داری جاذبه گردشگری هستند و این رقم در سال آینده قطعاً بیشتر خواهد شد و حتی می‌توان همه روستاها را روستاهای هدف گردشگری برشمرد، چرا که از جاذبه‌های بسیار خوبی برخوردار هستند.
عبدی با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در طی چهار سال گذشته در روستاها، گفت: از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به حساب دهیاری‌ها واریز شده است و چهره روستاها با همکاری دهیاران، مردم و دستگاه‌های اجرایی در حیطه عمرانی تغییر یافت و پیگیر هستیم تا در بخش اقتصادی نیز اقداماتی را داشته باشیم.
وی تعداد اقامت در روستاها را تاکنون بیش از دو میلیون و ۱۵۲ هزار نفر برشمرد و افزود: تعداد یک میلیون ۳۲۰ هزار نفر نیز از روستاها بازدید داشتند و این تداوم این امر نیازمند ساماندهی روستاها و ایجاد درآمد برای روستاها است.
عبدی از تشکیل کمیته‌های روستایی در بخش‌های استان در سال جاری خبر داد و افزود: این کمیته‌ها با عضویت دهیاران و بخشدارای برای ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد بود و واگذاری این امر به دهیاران و بخش‌های خصوصی موفق‌تر و ما شاهد رونق گردشگری در سطح روستاهای استان خواهیم بود.
وی افزود: بر حسب دستور استاندار در سال گذشته، بیش از هزار طرح اشتغال‌زا به دفتر ما معرفی شده و با توجه به تسهیلات ابلاغی، رقم نزدیک به چهل میلیارد به بانک‌ها معرفی شد و در حال حاضر برخی از طرح‌ها پذیرش و تسهیلات پرداخت شده و برخی دیگر در حد انجام کارهای بانکی هستند.
عبدی با بیان اینکه دولت تدبیر در طرح تحول سلامت به روستاها توجه ویژه داشتند، بر وجود رضایت‌مندی در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۱۸۰ طرح مرکز درمان و خانه بهداشت در استان داریم که تعداد ۸۰ خانه بهداشت در سطح روستاها که تملک زمین انجام شده است و تا پایان سال امیدواریم شاهد احداث این خانه‌ها در روستاها باشیم.
وی از جمله اقدامات فرهنگی در روستاها را خانه‌های عالم، کتابخانه‌های عمومی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برشمرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دو جاذبه گردشگری ایران
  ۱۵ جاذبه گردشگری دانمارک
  در خواست نویسندگی در بخش گردشگری و توریسم و زیرشاخه ها
  11 روستای زیبا از سراسر دنیا
  بزرگان تبرستان(مازندران)
  معرفی 600 روستای نمونه گردشگری مازندران در سال 96
  معرفي 16 روستا به عنوان الگوي گردشگري مازندران
  فهرست روستاهای استان مازندران ایران
  مقصد ییلاقی استان مازندران
  داستان دودانگه وچهاردانگه روستای مازندران(عکس هایی ازبهشت مازندران دودانگه وچهاردانگه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان