امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران!

#1
عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران! 1

شاید این خبر برای بسیاری از مردم کشورمان و به ویژه مازندران عادی شده باشد، "کرونا خطرناک‌تر از آن چیزی است که می‌اندیشیم"، موضوعی که همزمان با موج صعودی کرونا در مازندران، به بحرانی محتمل‌تر تبدیل شده است، بحران "عادی انگاشتن مردم".

در مازندران، طی روزهای گذشته کار به جایی رسید که دیگر اجازه ملاقات در بیمارستان‌ها داده نمی‌شود و این استان به مرحله هشدار نزدیک شده است.

موضوع عادی انگاشتن مردم و شوخی گرفتن بیماری در مازندران، همزمان با افزایش سفرهای بین‌استانی مردم، این نگرانی را بیش از پیش ایجاد کرده است که کرونا، کمر همت بسته تا جان تعداد بیشتری از هموطنان‌مان در این استان و مسافران را به خطر بیاندازد.

مسعود قاسمی رئیس بخش "آی سی یو" بیمارستان یحیی نژاد بابل با اشاره به اینکه همچنان با بیماری کرونا، زندگی مسالمت آمیزی داریم، گفت: تا جایی که مردم می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چراکه نمی دانیم برای چند ماه آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از 2 اسفند بیمارستان یحیی نژاد بابل با شیوع ویروس کرونا، یکی از بیمارستان های پذیرش بیماران کرونایی شده بود، اظهار کرد: در طی مدتی که کرونا به اوج خود رسیده بود به غیر از شهید دکتر ربیعی، چند تن از همکاران ما که در مراکز درمانی خصوصی یا بهداشت و همچنین تعداد زیادی از پرسنل و پرستارانی که در سیستم درمان دخیل بودند مبتلا به این بیماری شده بودند.

قاسمی با اشاره به اینکه در ایام بیماری کووید 19 تعداد زیادی از همکاران ما گرفتار این بیماری شدند، تصریح کرد: در این ایام بنده پزشک معتمد برای تایید گواهی استعلاجی کادر درمان بیمارستان یحیی نژاد بابل بودم و مشاهده کردم که بسیاری از همکاران ما در بیمارستان برای طی کردن دوران نقاهت‌شان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا، به مرخصی رفتند و دوباره پس از چند روز به محل کار باز می‌گشتند تا به مردم خدمت‌رسانی کنند.

رئیس بخش "آی سی یو" بیمارستان یحیی نژاد بابل در خصوص روند پذیرش بیماران کرونایی در این شهرستان گفت: طبق تصمیم دانشگاه علوم پزشکی بابل، بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان آیت الله روحانی بستری می‌شدند و دیگر بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه نیز به دلیل پذیرش بیماران غیرکرونایی، از بیماران کرونایی پاک باشند بنابراین در حال حاضر کادر درمان بیمارستان یحیی نژاد به لحاظ تجهیزات بهداشتی هیچ مشکلی ندارند.

عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران! 1

غافل بودن بعضی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی

قاسمی با بیان اینکه تعداد مبتلایان بیماران کرونایی به طور نسبی در مازندران افزایش یافته است، تاکید کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از مردم درگیر آن شدند اما با جدی گرفتن این بیماری، شرایط بهتر شد، حال دوباره مشاهده می‌کنیم که بسیاری از مردم در رعایت این پروتکل‌ها غافل هستند.

بیماران کرونایی که نمی‌دانند مبتلا هستند!

وی اظهار کرد: در این روزها کسانی که به عنوان بیماران غیر کرونایی به بیمارستان یحیی نژاد مراجعه می کنند پس از بررسی ها مشخص می شود مبتلا به بیماری هستند.

رئیس بخش "آی سی یو" بیمارستان یحیی نژاد بابل با اشاره به اینکه در مکان های شلوغ از ماسک و دستکش استفاده شود و در مکان های عمومی تجمع کمتری صورت بگیرد، گفت: بعضی از مکان ها در یک سطح اجتماعی پروتکل های بهداشتی را رعایت و در برخی دیگر مانند بازار روز و غیره این موارد رعایت نمی شود، نکته اینجا است که تنها با رعایت این پروتکل‌ها است که مردم درگیر این بیماری نمی‌شوند و آینده بحرانی نخواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow واشنگتن: شرایط کنونی با ایران، بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  به جای نطق‌های سیاسی با مردم سخن بگوئید/کادر درمان هرمزگان خسته و اندوهگین است
  چه کنیم که مردم کرونا را جدی بگیرند؟
  برنامه‌ریزی بر اساس اصول علمی در شرایط بحرانی الزامی است
  هزینه‌های بیمارستانی؛ در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها
  چرا مردم نسبت به "کرونا" بی‌تفاوت شده‌اند؟
  استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان