امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان سنتی بوی بد دهان

#1
روشهای از بین بردن بوی بد دهان

همه ما می دانیم که مراقبت از دهان و دندان جزء بهداشت فردی محسوب می شود اما گاهی پیش می آید که با وجود مراقبت ها باز هم دچار بوی بد دهان می شوید. این موضوع حضور شما را در جامعه، محل کار، دانشگاه و حتی در میان دوستان تان با مشکلاتی روبه رو می کند. پس اگر از جمله کسانی هستید که بوی بد دهان آزارشان می دهد،حتما به فکر درمان باشید.بوی بد دهان

دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی می گوید؛ بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. بنابراین در وهله اول باید علت را بررسی کرده و سپس درصدد درمان برآیید. گاهی حتما باید از یک دندانپزشک کمک بگیرید، چراکه از بین بردن بوی بد دهان با غذاها و قرص های معطر، درمانی موقتی است.

سکنجبین عسلی بخورید

زمانی که بوی بد دهان با غذا خوردن از بین نمی رود، غذا سر دل تان می ماند و نمی توانید آن را خوب هضم کنید. به عنوان نکته اول باید بدانید خواب روز برای شما بسیار بد است و بوی بد دهان تان را تشدید می کند. بهترین درمان برای این افراد خوردن شربت سکنجبین عسلی است. یعنی سکنجبین را که اصولا با سرکه و شکر درست می کنید، این بار با سرکه و عسل آماده و میل کنید.
استفاده از خوشبوکننده ها راه حل درمانی نیست

فردی که حرارت معده اش بالاست، هر خوراکی مثل هل، دارچین، بهارنارنج، گلاب و هر چیزی را که عطر ایجاد می کند بخورد سرپوشی می شود بر بوی بد دهانش. در واقع مصرف هر خوراکی معطری به صورت موقت مفید خواهد بود اما به یاد داشته باشید که خوردن این مواد معطر درمان محسوب نمی شود. می توانید از قرص ها، آدامس و ترکیباتی که اسانس لیمو، نعنا، دارچین و اسطوخودوس دارند هم به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده کنید. خلال کردن دندان ها را فراموش نکنید چون گاهی لثه فرد عفونی نیست و دندان هایش هم خراب و پوسیده نیستند اما مواد غذایی لای دندان باقی می ماند و دهانش بوی بدی می گیرد.

از ترکیب کف دریا و نمک دریایی کمک بگیرید

نوعی از بوی بد دهان هم به دلیل خراب شدن دندان ها ایجاد می شود. این افراد باید به دندانپزشک مراجعه کنند تا مشکل دندان های شان را رفع کنند اما راهنمای طب سنتی به این افراد این است که ترکیب کف دریا، نمک دریایی و خاکستر صدف را (اگر پیدا کردند) با هم مخلوط و روی دندان ها بگذارند. اگر هم خاکستر صدف پیدا نکردند، ترکیب نمک دریایی و کف دریا کفایت می کند. این کار کمک می کند مشکلات دندان ها کمتر و بوی بد دهان هم کاهش پیدا کند.

سرکه غرغره کنید

نوع دیگری از بوی بد دهان هم مربوط به لثه هاست؛ لثه هایی که شل و محل تجمع مواد عفونی می شوند. این افراد وقتی مسواک می زنند،سریع دندان های شان شروع به خونریزی می کند. درمان مناسب برای این افراد حجامت یا فصد است که خونگیری از یکسری رگ های خاص انجام می شود. به غیر از این قرقره کردن سرکه از هر نوعی برای این افراد مفید است. اگر بوی بد دهان زیاد است،می توانید از ترکیب گیاه مورد و سرکه برای قرقره کردن استفاده کنید. اگر پودر مورد اذیت تان می کند، این گیاه را در سرکه بجوشانید، صاف کرده و از آن برای قرقره کردن استفاده کنید.
برگه زردآلو را امتحان کنید

بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. در طب سنتی هم در رابطه با آن علت های مختلفی بیان شده است. برخی از افراد به دلیل مشکلات معده، دهان شان در اکثر مواقع بد بو است که حرارت معده شان یا زیاد است یا کم. در مواردی هم مواد زائدی که در معده باقی می ماند،باعث ایجاد بویی ناخوشایند در دهان می شود. در حالتی که حرارت معده زیاد است، بوی بد دهان با خوردن غذا بهتر می شود.

برای درمان هم خوردن خیسانده زردآلو یا آرد جو توصیه می شود. به همین منظور باید آرد جو را با کمی شکر بخورید یا آن را تفت دهید. اگر هم می خواهید با زردآلو بوی بد دهان تان را کاهش دهید، 7،8 عدد زردآلو را در آب خیس و صبح آب و خود آن را میل کنید. در مواقعی هم که زردآلو در دسترس نیست، برگه خشک زردآلو را داخل آب بریزید و آن را مصرف کنید. اگر فردی دندان های پوسیده، تیره یا کرم خورده دارد یا از شفافیت دندان هایش کم شده، برای درمان بوی بد دهانش رعایت همین موارد توصیه می شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)

پاسخ
 سپاس شده توسط من یه دخترمم
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان