امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

#1
درمان قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون 1

درمان قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون


خیلی از افرادی که ایلاسیون انجام میدهند با مشکل قرمری پوست مواجه میشوند اپیلاسیون یکی از شایع ترین روش های از بین بردن موهای زائد می باشد. ماهیت سریع و تهاجمی این روش موجب کندن موها شده و می تواند باعث قرمزی و التهاب پوست شود. اگر چه این حالت با گذشت زمان به صورت خود به خود از بین خواهد رفت، اما در اینجا روش هایی را برای برطرف شدن هرچه سریع تر این قرمزی و التهاب مطرح می کنیم.



التهاب و قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون مانند آفتاب سوختگی عمل کرده و برای رفع آن می توان از یک کمپرس سرد استفاده نمود؛ زیرا به خوبی قرمزی و تورم را کاهش می دهد.مقادیر مساوی شیر سرد، آب و یخ را درون یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید. سپس یک پارچه تمیز را در آن خیسانده و به مدت پنج دقیقه روی پوست قرمز بگذارید. این کار را سه بار در روز تکرار نمایید. پروتئین موجود در شیر باعث بهبود و محافظت پوست می شود.



کاهش قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون با ماسک خیار
خیار دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و موجب از بین رفتن تورم و قرمزی پوست می شود. این ماسک یک روش موثر برای بهبود پوست های اپیلاسیون شده می باشد. برای اینکار یک خیار متوسط و خنک را رنده کرده و کمی از ژل آلو ورا به آن اضافه نمایید. سپس آن را روی محل مورد نظر اعمال کنید. بعد از گذشت 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.



کاهش قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون با ماسک بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر کلوئیدی یک مرطوب کننده و از بین برنده مناسب التهاب و قرمزی پوست می باشد. چند قاشق از جو دوسر خالص کلوئیدی را با مقدار کافی آب مخلوط کرده تا خمیر یکدست و نسبتا روانی ایجاد شود. آن را روی قسمت ملتهب و قرمز بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی پوست بماند. سپس با آب بشویید. اینکار را چهار بار در هفته تکرار کنید.



کاهش قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون با سرکه سیب
سرکه سیب حاوی موادی است که برای درمان سوختگی های خفیف، التهاب و قرمزی پوست بسیار مناسب است. همچنین باعث روشن شدن و درخشش پوست نیز می شود. مقدار نصف فنجان سرکه سیب را درون یک ظرف اسپری ریخته و بعد از حمام روی پوست و قسمت اپیلاسیون شده اسپری کنید. حتی می توانید پنبه ای را آغشته به سرکه سیب کرده و روی نواحی قرمز پوست بزنید. اجازه دهید که سرکه روی پوست شما خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.



کاهش قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون با چای سبز و نعناء
نعناء یک خنک کننده طبیعی و چای سبز حاوی اسید تانیک و تئوبرومین می باشد که به تسکین درد و التیام پوست آسیب دیده کمک می کند. برای استفاده از این روش 950 میلی لیتر آب جوش را در یک قابلمه حاوی 5 کیسه چای سبز و سه فنجان برگ نعناء تازه بریزید.



آن را هم زده و روی آن را به مدت حداقل یک ساعت بپوشانید تا عصاره آن به خوبی ترکیب شده و خنک شود. سپس یک پنبه را در آب آن آغشته کرده و روی ناحیه قرمز و متورم پوست بزنید. چای سیاه نیز حاوی اسید تانیک بوده که برای بهبود قرمزی پوست مناسب است، بنابراین در صورت لزوم می توانید آن را جایگزین چای سبز کنید.



کاهش قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون با روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی است و به بهبود قرمزی، التهاب و سوختگی های جزئی کمک کرده و باعث آرام شدن بافت پوستی می شود. ترکیب این روغن با روغن بابونه می تواند برای درمان اگزما و بیماری های پوستی بسیار تاثیر گذار باشد.



برای اینکار مقدار مساوی روغن اسطوخودوس و روغن بابونه را با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست ملتهب و قرمز بزنید. توجه کنید که هرگز از روغن اسطوخودوس به صورت خوراکی مصرف نکنید، زیرا ممکن است عوارض جدی سلامتی ایجاد کند. علاوه بر این روغن، روغن های دیگری از جمله روغن جوجوبا، روغن رزماری و روغن گل همیشه بهار در درمان قرمزی و تورم بعد از اپیلاسیون بسیار موثر است.



نکاتی برای به حداقل رساندن التهاب و قرمزی پوست در هنگام اپیلاسیون
_ برای انجام اپیلاسیون به یک سالن تمیز و بهداشتی مراجعه کنید.
_ قبل از انجام اپیلاسیون یک دوش آب گرم گرفته تا منافذ پوست شما به خوبی باز شود. با اینکار احتمال تورم و قرمزی کاهش یافته و درد کمتری را احساس می کنید.

_ اگر به مواد اپیلاسیون حساسیت دارید، می توانید ماده اولیه آن را با استفاده از آب، لیمو و شکر در خانه تهیه کنید. اینکار علاوه بر مقرون به صرفه بودن، به دور از هرگونه مواد شیمیایی حساسیت زا می باشد.

_ قبل از اپیلاسیون پوست و محل مورد نظر را پاک کرده تا باکتری های موجود روی پوست که باعث ایجاد التهاب و قرمزی می شود، از بین بروند.
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان