امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جراحی بینی بدون درد و کبودی داریم؟

#1
جراحی بینی بدون درد و کبودی داریم؟ 1



عمل جراحی بینی که در اصطلاح علمی رینوپلاستی یا راینوپلاستی (Rhinoplasty) نامیده می شود، از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی است که به اصلاح فرم بینی و رفع مشکلات تنفسی می پردازد. با این جراحی زیبایی مشکلاتی مانند قوز بینی، کج بودن بینی، گوشتی بودن بینی و افتادگی یا پهن بودن نوک بینی قابل درمان است.

جراحی بینی یا رینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟
عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از عمل های جراحی است که در این عمل، جراح بیمار را بیهوش کرده و با ایجاد برش هایی در بخش های مختلف بینی، در استخوان ها و غضروف ها بینی تغییر ایجاد می کند و فرم بینی را تغییر می دهد.

در طول روند جراحی برای بهتر شدن سایز و فرم کلی بینی پوست، غضروف و چربی های اضافی در برداشت می شود و محل برش ها با انجام بخیه در بخش های داخلی و بیرونی بسته و جراحی با بخیه زدن و پانسمان پایان می یابد. با این نوع جراحی می توان به ترمیم بینی و بازسازی فرم بینی که قبلا جراحی شده پرداخت. ممکن است در عمل جراحی بینی ترمیمی به پیوند غضروفی نیاز باشد.

جراحی بینی

آیا عمل جراحی بدون درد و کبودی وجود دارد؟
عمل بینی که برای زیبایی چهره و از بین رفتن بیماری های مربوط به بینی انجام می شود، ممکن است با عوارض دائمی یا موقتی همراه باشد. درد و کبودی از عوارض موقت جراحی بینی هستند که میزان این عوارض به حساسیت بدن و میزان واکنش بدن به عمل بستگی دارد. درد و کبودی بعد از عمل رینوپلاستی بعد از عمل و با مراقبت های بعد از آن از بین می رود.

امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی و استفاده از ابزار نوین پزشکی، میزان درد و کبودی بعد از عمل بینی بسیار کاهش یافته اما نمی توان گفت که جراحی بینی کاملا بدون درد و کبودی است زیرا همانطور که گفتیم در این عمل پزشک برش هایی در بخش های مختلف بینی مانند استخوان ها و غضروف ها ایجاد می کند و درد و کبودی مکانیسم طبیعی بدن در پاسخ به انجام این عمل است اما مقدار آن بستگی به واکنش بدن فرد، تبحر پزشک و مراقبت های بعد از عمل دارد و در افراد مختلف متفاوت است.

پس عمل باز بینی بدون هیچ درد و هیچ کبودی ممکن نیست و تنها تفاوت موجود، میزان کبودی و درد است که امروزه کمتر از قبل شده است و این یعنی جراحی زیبایی بینی با درد و کبودی کمتر قابل قبول تر از بدون درد و هیچ کبودی است.

اما روش های دیگری برای جراحی بینی وجود دارد که با لیزر و .. انجام میشود که به دلیل تفاوت مراحل انجام، مشخص است که عوارض کمتری نسبت به روش باز دارد و قطعا کبودی یا درد در این روش ها می تواند بسیار کم و یا ناچیز باشد.

عمل بینی بدون درد

درد و کبودی در کدام روش جراحی بیشتر است؟
عمل بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود. در جراحی زیبایی بینی به روش بسته همه برش های جراحی در داخل بینی انجام می شود و زخم ها همه داخلی هستند اما در جراحی زیبایی بینی به روش باز، پزشک به غضروف و استخوان های بینی دسترسی بیشتری داشته اما امکان دارد جای زخم کوچک بر روی بینی باقی بماند.

گرچه مزایای عمل بینی باز بیش از نوع بسته آن است اما در عمل جراحی بسته روند بهبود سریع تر اما در عمل باز مدت زمان بهبود بیمار طولانی تر است.

همچنین مقدار کبودی و درد بعد از عمل جراحی بینی به نوع بینی و مدل های عمل بینی بستگی دارد. معمولا درد و کبودی بعد از جراحی بینی، در عمل فانتزی و در بینی های استخوانی بیشتر است.

جراحی بینی بدون کبودی

میزان درد بعد از عمل جراحی بینی چقدر است؟
درد بعد از عمل بینی به عوامل گوناگونی مانند تکنیک جراحی، نوع بینی، آستانه درد بیمار، سن بیمار، میزان تغییرات بینی و جنس پوست بینی و... بستگی دارد. افرادی که بینی خود را جراحی کرده اند، در روزهای ابتدایی و به دلایل مختلفی متحمل درد های خفیف و کوتاه مدتی خواهند شد.

پزشکان بعد از عمل جراحی بینی از تامپون بینی استفاده می کنند تا خطر خونریزی بعد از عمل را کاهش دهند. برداشتن تامپون بینی فرایند دردناکی نیست اما برخی از بیماران ممکن است به دلیل پوسته پوسته شدن بینی، مقداری ناراحتی جزئی در طول برداشتن پانسمان، تجربه نمایند.

برخی پزشکان نیز از اسپلینت یا گچ، برای محافظت از بینی استفاده می کنند که بعد از ده روز اسپلینت یا گچ برداشته می شود و برداشتن آن اصلاً درد ندارد.

اقداماتی برای کاهش درد ناشی از عمل بینی
از کمپرس یخ برای مدت زمان 48 ساعت استفاده کنید. استفاده از کمپرس یخ سبب کاهش درد، کاهش کبودی و تورم پس از عمل خواهد شد.
بعد از جراحی زیبایی بینی از وارد شدن ضربه به بینی خود جلوگیری کنید.
از فین کردن خودداری کنید.
در هفته ی اول از غذاهای کاملا نرم استفاده کنید.
در دوره ی نقاهت آب فراوان و به طور کلی مایعات زیادی میل کنید.
درد را با مصرف قرص های مسکن مثل استامینوفن کاهش دهید.
کاهش درد بینی

میزان کبودی بعد از عمل جراحی بینی چقدر است؟
کبودی یکی از عوارض طبیعی و رایج بعد از جراحی بینی است که آثار کبودی یک هفته تا ده روز برطرف خواهد شد. شدت و وسعت کبودی بعد از عمل بینی به عوامل متعددی از قبیل شرایط فیزیولوژیکی بدن و روش جراحی بینی بستگی دارد. حرکت بیش از اندازه صورت با حرف زدن و خندیدن زیاد، خوابیدن به پهلو یا شکم، پایین نگه داشتن سر و برداشتن جسم سنگین موجب کبودی چشم بعد از جراحی بینی می شود.

اقدامات کاهش کبودی بعد عمل بینی
قبل از جراحی بینی داروهایی از قبیل آسپرین، بروفن که موجب رقیق شدن خون می شوند، مصرف نکنید.
از مصرف تمامی مکمل های گیاهی یا مولتی ویتامین ها دو الی سه هفته قبل از جراحی زیبایی بینی پرهیز نمایید.
از آبمیوه های طبیعی مثل آب کرفس، آب هویج، آب آناناس در 72 ساعت اولیه پس از عمل استفاده کنید.
هنگام خوابیدن سر بالاتر از حد معمول باید باشد پس دو بالشت زیر سر قرار دهید.
از کمپرس یخ در اطراف چشم بعد از جراحی بینی به مدت 48 تا 72 ساعت استفاده نمایید.
سر خود را همواره به سمت بالا نگه دارید و به جلو خم نکنید.
به بینی خود دست نزنید.
بعد از برداشتن اسپلینت و پانسمان بینی برای کاهش کبودی و تورم از کمپرس گرم استفاده کنید.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
Shocked بینی هایی که با لیزر کوچک می شوند
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟
  درمان شقاق مقعد با لیزر و بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان