امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سلامت خانواده ^.^

#11
پوشیدن لباس های تنگ چه بلاهایی که سرتان نمی آورد!

سلامت خانواده ^.^ 2

پوشیدن لباس های تنگ باعث ایجاد اختلالاتی در بدن
مانند تشدید واریس ، ایجاد کمردرد ، مشکلات پوستی
و عفونت تناسلی میشود.

پوشیدن لباس های تنگ بیمارتان میکند

پوشیدن لباس های تنگ عوارض جدی روی بدن دارد و میتواند باعث ایجاد مشکلاتی شود که تا پایان عمر گریبانگیر انسان شود . درباره اثرات نامطلوب پوشیدن لباس های تنگ مطالب زیادی وجود دارد که ما در این مطلب گزیده ای از مهم ترین آنها را برایتان گردآوری کرده ایم.لباس های تنگ

برای این که بدانید تنگی بیش از حد لباس چه تأثیرات نامطلوبی روی کارکردهای بدن می گذارد، به ادامه این مطلب توجه کنید.

جریان برگشتی خون در اندام های تحتانی ازجمله حیاتی ترین کارکردهای بدن است که برای مثال از ورم زانو جلوگیری می کند. چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن لباس های تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می یابد. تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می شود.

عوارض خطرناک پوشیدن لباس های تنگ

تشدید واریس

این مورد بویژه در زنان شایع تر است، زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ ها نقش دارد. این وضعیت بر اثر پوشیدن لباس های تنگ به دلیل کند شدن گردش خون وخیم تر می شود. در یک پژوهش مشاهده شد 31 درصد جمعیت زنان دارای رگ های واریسی هستند. مصرف قرص های ضدبارداری، پوشیدن لباس های تنگ و ایستادن های طولانی مدت در افزایش وخامت این وضعیت مؤثرند.

تشدید سلولیت

پوشیدن لباس های تنگ باعث ایجاد سلولیت نمی شود، اما می تواند بروز علائم ظاهری بدشکل ناشی از این وضعیت را تسریع کند، چراکه تنگی لباس موجب مختل شدن جریان خون و نمایان تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران ها می شود.

سلامت خانواده ^.^ 2
پوشیدن لباس های تنگ باعث ایجاد بیماری میشود

تنفس ناقص

تنگی لباس در ناحیه بالاتنه مانع تنفس کامل می شود. چنانچه تبادل گازها در ناحیه قفسه سینه بدرستی صورت نپذیرد، موجب تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول ها می شود و به پیری زودرس می انجامد.

کمردرد

پوشیدن لباس های تنگ ازجمله دلایل دردهای کمری و لگنی است. لباس هایی که به دلیل تنگی زیاد، محدودیت حرکتی ایجاد می کنند، موجب کشیدگی برخی عضلات خاص و وارد آمدن فشار به مهره ها می شوند.

اختلال در هضم غذا

معده پس از صرف غذا به دلیل ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می شود، درحالی که لباس های تنگ در نواحی شکمی از حجیم شدن معده جلوگیری می کنند و حتی در بروز دیرهضمی و رفلاکس نیز تأثیر دارند. یبوست، درد روده و تورم شکم ازجمله سایر عوارض لباس های تنگ به شمار می روند.

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت های قارچی را افزایش می دهد. این وضعیت در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم ها تأثیر می گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضه می شود.

مشکلات پوستی

چنانچه لباسی که می پوشید تنگ و از جنس غیرقابل تنفس باشد، پوست بدن قادر به تنفس نخواهد بود. قرمزی، خارش و موهای زیرپوستی در ناحیه پاها ازجمله عوارض پوستی پوشیدن لباس های تنگ به شمار می روند.

افزایش تعریق

لباس های تنگ موجب ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیربغل و پا می شوند. الیاف مصنوعی بویژه لباس های پلاستیکی این بوی نامطبوع را تشدید می کنند و زمینه ساز رشد باکتری ها هستند.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی
#12
بهترین و مناسب ترین تشک برای حالت خواب شما چیست؟

سلامت خانواده ^.^ 2

تشک یکی از عوامل بسیار مهم در سلامت بدن و
سلامت خواب و روان است ،پس باید متناسب با
حالات خوابمان یک تشک مناسب انتخاب کنیم تا با
خیال راحت به استراحت بپردازیم.

بهترین تشک ها برای همه ی حالت های خواب

اگر تشک شما با حالت طبیعی بدنتان در هنگام خواب تطبیق داده شود ، خواب شبانه سرشار از آرامش امکان پذیر است ولی آیا هر نوع تشکی برای هر کسی مناسب است ؟ پاسخ این سوال را در ادامه این بخش خواهیم گفت ؛ مواردی گفته می شود که به شما برای یافتن تشک مناسب کمک می کند.

سلامت خانواده ^.^ 2
چه تشک خوابی مناسب است

راهنمایی برای انتخاب تشک مناسب برای تمامی حالت های خواب

برای کسانی که به پشت می خوابند:

اگر شما به دنبال نصیحت پزشکی هستید که ثابت هم شده باشد، یکی از آن ها این است که به پشت بخوابید، در حالی که بر طبق نظریه sleep.org فقط 8 درصد از افراد به پشت می خوابند.مطابق با گفته های یک وبسایت " با فاصله خیلی زیاد ،سالم ترین طرز خواب برای بیشتر افراد ،خوابیدن به پشت است زیرا به سر، گردن و ستون فقرات شما اجازه می دهد در یک وضعیت خنثی استراحت کند.این بدان معناست که هیچ فشار اضافه ای در این نواحی نیست و احتمال خیلی کمی وجود دارد که شما احساس درد کنید." Sunni Goodman سفیر tulo, تشک the tulo Firm را که یک تشک فومی از نوع تخت در جعبه است، را پیشنهاد می دهد.

سلامت خانواده ^.^ 2
چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم

او می گوید " این مدل یک تشک عالی برای کسانی است که به پشت می خوابند ، و برای فراهم کردن یک ثبات و استحکام از سر تا نوک پا و از گوشه به گوشه تشک ، طراحی شده تا بتواند از تمام بدن شما حمایت کند." به عنوان جایزه، تکنولوژی کمترین انتقال حرکات را می دهد، به این معنا که زمانی که شما بعد از خوردن اسنک شبانه داخل تخت می خزید ، همسرتان را بیدار نمی کنید.

انتخاب بهترین تشک برای کسانی که به بغل می خوابند

برای کسانی که به بغل می خوابند:

اگر شما به خوابیدن به بغل در حالی که دست و پایتان مستقیم در جلوی شما قرار دارد ، علاقه دارید ، احتمالا تشک نرم تری احتیاج دارید.به دلیل اینکه افرادی که به بغل می خوابند ، فشار بیشتری را به یک سمت بدن وارد می کنند ، یک تشک نرم تر به طور خاص به این منظور طراحی شده تا فشار وارده بر شانه ها و پهلو ها را به پایین ترین حد ممکن کاهش دهد، تا در طول شب کمتر بچرخید.این ها را Goodman کسی که تشک Tulo soft را پیشنهاد می دهد، می گوید.

سلامت خانواده ^.^ 2
راهنمای خرید یک تشک مناسب برای یک خواب راحت

از جانب دیگر، خوابیدن به بغل ، به جای خوابیدن به پشت یا شکم، ممکن است بهترین حالت خوابیدن برای داشتن مغز سالم باشد.آیا برای خریدن تشک جدید در بازار هستید؟ مطمئن شوید که قبل از خرید امتحان کرده باشید. امتحان تشک ها در اتاق های نمایش بهترین راه حل است.

انتخاب تشک مناسب برای جلوگیری از کمر درد در همه حالت های خواب

وضعیت خواب جنینی:

جمعیت خیلی زیادی _ درصد خیلی بزرگ 41 برای بزرگسالان_در وضعیت جنینی می خوابند به این صورت که شما روی یک سمتتان هستید و مثل یک توپ حلقه زده اید.برطبق گفته ی سایت sleep.org ،وضعیت جنینی روی سمت چپ بهترین حالت برای زنان باردار (زیرا گردش خون را بهبود می بخشد) و خرخر کردن است. وبسایت هشدار می دهد که" خوابیدن در وضعیت جنینی در حالی که خیلی سخت حلقه زده اید ممکن است تنفس را برای دیافراگم شما سخت کند و ممکن است صبح که از خواب بیدار شدید، احساس درد کنیدبه خصوص اگر آرتروز مفاصل دارید.اگر شما در وضعیت جنینی می خوابید ، یک تشک نرم، کمک می کند تا فشار روی مفاصل کاهش پیدا کند.

سلامت خانواده ^.^ 2
تشک مناسب افرادی که جنینی می خوابند

برای کسانی که روی شکم می خوابند:

بله، خوابیدن روی شکم ممکن است به مشکل خرخر کردن شما کمک کند ولی مشکلات بدن شما را نمایان می کند و ممکن است باعث دردی وحشتناک در گردن و کمر شود. Goodman می گوید" کسانی که روی شکم می خوابند، اغلب خیلی سخت می خوابند، زیرا این مدل خاص باعث به هم ریختن انحنای طبیعی ستون فقرات می شود و در نهایت باعث درد در قسمت پایین کمر می شود.

اگر شما روی شکم می خوابید ، دنبال تشکی بگردید که تقریبا سفت باشد و بین نوع فوم یا فنری ، فوم را انتخاب کنید ،از آن جایی که آنها امکانات بهتری دارند.برای داشتن تشک های نیمه سفت، تشک های DreamCloud را در نظر داشته باشید ، زیرا از نوع چند گانه است و در حالی که راحتی و تراکم بالای تشک های فومی را دارند ، زیر سازهای حمایتی تشک های سنتی فنری را نیز دارند. Craig Schmeizer بنیان گذار Dream Clouf می گوید" این ترکیب منحصر به فرد یک راه حل عالی برای همه مدل خواب است، به خصوص برای کسانی که روی شکم می خوابند، مناسب است زیرا از کمر محافظت می کند." بخش جایزه ی تشک های DreamCloud فوم خنک کننده ی ژلی که از گرم شدن زیاد جلوگیری می کند و رویه کاشمر مجلل هستند.این چیزی است که طرز خوابیدن شما، در مورد شخصیت تان بیان می کند.

سلامت خانواده ^.^ 2
تشک مناسب افرادی که بر روی شکم می خوابند

برای کسانی که مثل ستاره ماهی می خوابند:

وضعیت ستاره ماهی ، وضعیت خیلی معروفی است ،البته اگر شما تنها می خوابید. این به این معناست که شما به احتمال زیاد به پشت می خوابید( سالم ترین وضعیت خواب برای بدن شما) و دست ها و پاهای شما به سمت بیرون کشیده شده است. شما جمع شده نیستید و فضای زیادی برای یک خواب شبانه عالی دارید. ( فقط مواظب باشید که کسی پیش شما نخوابیده باشدکه ساعت 3 صبح دستتان را روی صورتش بگذارید.) هنگامی که شما در حالت ستاره ماهی به پشت خوابیده اید ، تشک سفت بهترین انتخاب برای شما است زیرا از کل بدنتان حمایت می کند.

سلامت خانواده ^.^ 2
تشک مناسب انتخاب کنید کمر درد نگیرید

برای افراد بی خواب انتخاب چه تشکی مناسب است

برای افراد بی خواب:

خواب در زندگی شما خیلی حیاتی است.بدون خواب کافی ، بدن شما به خوبی کار نمی کند و حتما تا زمانی که برای شما ممکن است زنده نخواهید ماند. Erin Berman متخصص خواب در NECTAR sleep می گوید" خواب زمانی است که شانس استراحت به ماهیچه های شما می دهد." "اگر تشک شما خیلی سفت یا خیلی نرم باشد ، ماهیچه های شما منقبض می شوند، انگار که با تشک در حال جنگیدن هستند.

سلامت خانواده ^.^ 2
تشک مناسب برای افراد بی خواب

این ممکن است دلیلی باشد برای اینکه مردم تمام شب را در تخت چرخ می زنند. Berman تشک های NECTAR را به عنوان یک گزینه مناسب جهانی، پیشنهاد می کندزیرا همچنان که محکم است نرم نیز هست، و از کمر شما حمایتی می کند که نا امیدانه آرزو داشتید.

در حقیقت یک مدل تشک سفت ژل فومی با یک بالش در بالا است. گواهینامه ی CertiPUR_US را دارد که به این معنی است که از مواد شیمیایی مانند تخریب کنندگان ازن ، BPDE، TDCPP، اورانیوم استفاده نکرده است.

سلامت خانواده ^.^ 2
تشک مناسب برای زوج هایی که مختلف می خوابند

برای شریک هایی که به مدلهای مختلف می خوابند:

شریک شدن در تخت ،از همان ابتدا مشکلاتی به همراه دارد _دائم باید نگران این باشید که جای زیادی را در تخت اشغال کرده اید و قسمت بیشتر ملحفه را دزدیده اید یا همه ملحفه را از شما گرفته اندو دو نفر با شکل های خوابیدن کاملا متفاوت کار را سخت تر می کند. Berman می گوید" در حالی که تعدادی از همسرها تشک خیلی سفت برای وضعیت خواب روی کمر یا نرم برای وضعیت خواب روی بغل ترجیح می دهند ، بهترین راه توافق تشکی است که تمام حالات خواب را حمایت می کندو در این شرایط تشک های نیمه سفت بهترین انتخاب است.از طرف دیگر ، اگر شما تشک خیلی نرم و شریکتان تشک خیلی سفت نیاز دارید ، KUTSON را انتخاب کنید، تشک هایی با تکنولوژی ژل فوم که به شما اجازه می دهند ، سطح راحتی هر سمت از تشک را به تنهایی تنظیم کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ✩σραqυєηєѕѕ✭
#13
مواد شوینده هایی که هرگز نباید با هم ترکیب کنید + خطر

سلامت خانواده ^.^ 2

اگر برای تمیز کردن خانه و از بین بردن لکه ها استفاده
می کنید، باید این را بدانید که این روش کاملا اشتباه
است و می تواند حتی باعث مرگ فرد شود.

مواد پاک کننده ای که هرگز نباید با هم استفاده شوند

اکثر محصولات شوینده به تنهایی موثر هستند و ترکیب آن ها ممکن است سمی و حتی در بعضی موارد کشنده باشد. مواد شوینده، ترکیبات شیمیایی هستند که ترکیب آنها با هم می تواند برای سلامت به شدت خطرناک باشد. روی دستورالعمل تمام مواد شوینده نوشته شده آنها را با هم ترکیب نکنید ترکیبات این مواد سبب ایجاد گازهای خطرناک می شوند.کاشت مو

آیا میدانید که برخی از مواد شیمیایی را نباید به هیچ وجه با هم مخلوط کرد؟ همه دوست داریم که از مواد پاک کننده طبیعی استفاده کنیم اما لازم است بدانیم که همه ی این مواد با هم جواب درستی نمیدهند. در واقع یک ترکیب اشتباه میتواند کشنده باشد ؛ حتی استفاده از یک ماده ، درست بعد از دیگری بدون شستشوی ماده قبلی و زمان کافی برای خشک شدن آن میتواند مسبب نتیج سمی مهلکی شود.

پس از ترکیب آنها کاملا خودداری کنید !! این هشدار که نباید برخی از مواد را با هم ترکیب کرد بدین معناست :آن ها را در یک بطری مخلوط و تکان ندهید، در برخی موارد استفاده یکی پس از دیگری خوب است اما بایداجازه داد تا ماده قبلی کاملا شسته و خشک شود. همیشه برچسب محصولات شیمایی را پیش از استفاده آن ها با یکدیگر بررسی کنید، بعنوان مثال اگر چاله توالت را با وایتکس تمیز کرده باشید ، استفاده از سرکه یا پاک کننده های بر پایه آمونیاک برای تمیز کردن صندلی و تانک میتوانید منجر به ایجاد ابری از سم و مواد آسیب زا شود.

سلامت خانواده ^.^ 2
خطراتی که ترکیب مواد شیمیایی دارد

بهترین روش ها برای حفظ پوست در استفاده مواد شیمیایی

ممکن است از مواد تشکیل دهنده پاک کننده ها بی اطلاع باشید، چرا که بسیاری از تولید کنندگان مواد آن را افشا نمیکنند ؛ همیشه از شستشوی ناحیه مورد نظر اطمینان حاصل کنید، وقبلا از استفاده از هرگونه مواد دیگری، اجازه دهید خشک شود. همیشه پنکه حمام را در هنگام استفاده از مواد پاک کننده روشن کنید. پنکه نمیتواند مواد کشنده را مهار کند، اما میتواند به ایمن نگه داشتن ترکیبات و از تبدیل و تحریک آن ها کمک کند. به علاوه ، این یک راهکار عالی جهت کاهش جرم های حمام است.

با پوشیدن دستکش های پاک کننده قابل استفاده مجدد، هنگام استفاده از هرگونه پاک کننده های خانگی ، از پوست خود محافظت کنید.

دستکش های لاتکس یا لاستیکی از جذب مواد توسط پوست جلوگیری کرده و پوست شما را از تماس با با برخی از باکتری های نا مطبوع که بر روی سطوح خانگی رشد میکنند محافظت میکند.

بعد از اشاره به نکاتی در مورد مراقبت از سلامت حین استفاده از مواد شوینده در ادامه این بخش از نکات خانه داری نمناک به خطرناک ترین ترکیبات مواد شوینده خواهیم پرداخت که شاید گاهی شما به دلیل نداشتن آگاهی کافی برای تمیز کردن بهتر لکه ها از آنها استفاده می کنید خواهیم پرداخت.

این مواد شیمیایی و شوینده ها را هرگز با هم ترکیب نکنید

1. مایع سفید کننده (وایتکس9 + سرکه = گاز کلر

کلر در وایتکس سفید با اسید سیتریک در سرکه واکنش نشان میدهد و در نتیجه ، گاز کلر، ترکیب قدرتمندی خواهد شد که در جنگ شیمیایی نقش وحشتناکی را ایفا میکند. حتی با قرار گرفتن کوتاه مدت این مواد در معرض یکدیگر میتواند موجب تحریک عبور هوا و چشم ها شود. در سطوح بالاتری از تماس ، نیز میتواند منجر به درد قفسه سینه، تورم و تاول در گلو، ریه چشم و پوست شود.

سلامت خانواده ^.^ 2
مواد شوینده ای که هرگز نباید با هم ترکیب کنید

2. وایتکس + آمونیاک = گاز کلر

گاز کلراین باعث ایجاد بسیاری از مشکلات تنفسی و تورم می شود و حداقل ورود یکی از آن ها موجب آسیب شدید به ریه می شود اگرچه هر دو ماده به تنهایی قدرتمند هستند ، اما نباید بدون استفاده از تهویه هوای مناسب استفاده شوند. ترکیب آن ها هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد.

3. وایتکس + ایزوپروپیل الکل = کلروفرم

وایتکس حاوی هیپوکلریت سدیم است. ایزوپروپیل الکل نیز حاوی اتانل ایزوپروپیل الکل است.ترکیب آن ها موجب تولید کلروفرم می شود. بله، همان ماده ای که آدم ربا ها از آن برای ربودن قربانیان خود استفاده میکنند. کلروفرم هم از طریق پوست و هم از راه استنشاق جذب می شود و میتواند به سیستم عصبی ، چشم ، ریه ، پوست، کبد، کلیه و سایر اعضای بدن آسیب برساند.

سلامت خانواده ^.^ 2
خطر ترکیب وایتکس و ایزوپروپیل الکل

4. پراکسید هیدروژن + سرکه = اسید پراتیک

ترکیب این دو میتواند سفید کننده طبیعی ایجاد کند و خاصیت تمیز کنندگی بالایی دارد. این ماده در مواد شوینده به صورت کنترل شده استفاده می شود. اما استفاده از آن ریسک کوچکی نیست، اسید پراتیک به راحتی توسط پوست جذب شده و یک ترکیب بسیار سمی است که میتواند غشای مخاطی دهان ، گلو و مری را از بین ببرد.

5. برخی از حشره کش ها + آب = گاز فسفین

همه ی افراد از دیدن عنبکبوت و حشرات دیگر در خانه خود متنفر هستند. و همچنین همه ی ما از حشره کش های طبیعی و تجاری برای از بین بردن آن ها استفاده کرده ایم. حتی ممکن است فکر کنید حشره کش های تجاری قوی تر از بقیه عمل کنند. احتمالا فکر میکنید شستشوی این مواد پس از، نابود کردن حشرات ، خانواده را از مواد مضر آن مصون نگه میدارد. اما خیر؛ ترکیب برخی از این حشره کس ها با آب موجب تولید گاز فسفین می شود.

سلامت خانواده ^.^ 2
آب را با حشره کش ها ترکیب نکنید

6. جرم گیر + جرمگیر = انفجار

بعضی از پاک کننده ها اسیدی و برخی قلیایی هستند، هنگامی که یکی خوب پاک نکرد ممکن است وسوسه شوید که از جرمگیر دیگری استفاده کنید اما نه این کار را نباید بکنید. اولین جرمگیر هنوز در لوله است و هنوز هم فعال است بنابراین ضافه کرد جرمگیر دوم میتواند منجر به واکنش شیمیایی شود. اگر اولین پاک کننده جواب نداد با یک متخصص تماس بگیرید.

7. جوش شیرین و سرکه

ترکیب سرکه و جوش شیرین باعث کف کردن جوش شیرین می شود و اگر ترکیب این دو در ظرف بسته نگه داری شود باعث انفجار می شود.

8 . لوله باز کن و لوله باز کن قوی تر

چنانچه شما گرفتار شده اید و به فکر این هستید که لوله بازکن هایتان را با هم ترکیب کنید تا اثر بهتر و بیشتری داشته باشند مراقب سینک آشپزخانه باشید. به دلیل داشتن فرمول های فوق العاده قوی این کار باعث می شود کلاهک سینک تان را از بین ببرد و موجب ایجاد گاز کلر می شود و ممکن است منجر به انفجار شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ✩σραqυєηєѕѕ✭
#14
درمان خانگی و گیاهی سرفه ی نوزاد 3 تا 6 ماهه

سلامت خانواده ^.^ 2

سرفه نوزاد یکی از نشانه های عفونت یا سرما خوردگی
ویروسی است ،شما می توانید با کمک گیاهان دارویی و
طب سنتی دیگر نگران سرفه نوزاد خود نباشید.

درمان سرفه نوزاد در خانه با روش های طب سنتی و بدون دارو

تغییرات آب و هوا ممکن است باعث ایجاد سرفه در کودک تازه متولد شده شما شود ، نوزادی که به دلیل وضعیت جسمی او نمیتوان هر دارو و یا نسخه گیاهی را برایش استفاده کرد اما این دلیل بر عکس العمل کند نیست چرا که همیشه روش های طبیعی به دمنوش ها خلاصه نمی شوند و می توان با مالیدن برخی از آنها حتی به پوست سینه و گلوی نوزاد سرفه را تسکین داد ؛ حالا چه کاری می توان برای سرفه یک کودک انجام داد؟ آیا می خواهید داروهای درمان خانگی برای سرماخوردگی و سرفه نوزادان را بدانید؟

درمان سرفه نوزادان درخانه بدون دارو

یکی از مادران می گوید : قبل از به دنیا آمدن پسرم، هرگز به فکر این نبودم که در مورد درمانهای خانگی کاوش کنم ، من از یک جعبه ی بزرگ داروهای مختلف استفاده میکردم و توجهی به عوارض جانبی آن در بلند مدت نمی کردم اما وقتی به خودم آمدم، تصمیم گرفتم که زندگی بدون دارو، داشته باشم من می خواستم که کودکم سیستم ایمنی قوی داشته باشد و به دارو کمتر وابسته شود بنابراین سفر من برای کاوش به درمان های خانگی آغاز شد.

سلامت خانواده ^.^ 2
چگونه سرفه نوزادان رادرمان کنیم

در سن های ابتدایی بچه ها مستعد ابتلا به سرماخوردگی و سرفه هستند به طور معمول سرماخوردگی بین 7 تا 10 روز زمان می برد تا رفع شود ،در طول این دوره کودک آشفته می شود و الگوی خوابش نیز مختل می شود.

علائم معمول سرماخوردگی و سرفه در نوزاد و کودکان
  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • سرفه

سلامت خانواده ^.^ 2
علائم سرفه در نوزادان چیست
  • تب
  • گلو درد
  • گرفتگی بینی
  • از دست دادن اشتها

اما در صورت بروز این علائم در کودکان زیر 3 ماه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سلامت خانواده ^.^ 2
سرفه در نوزادان چه علائمی دارد

درمان خانگی برای کودکان 3 تا 6ماه

1.گیاه بنگ دانه :

این ماده خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد خشک شده و کبابی این ماده را روی یک پارچه نخی بریزید و سپس آنرا روی قفسه سینه کودک، کف پا ، کف دست یا پشتش قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خیلی داغ نباشد و ابتدا روی مچ دست خود امتحاتش کنید.

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه کودک با گیاه بنگ دانه

احتیاط:آنرا روی سینه عریان و بدون لباس کودک خود قرار ندهید.

همچنین شما می توانید این ماده را بخور بدهید و در اطراف بینی کودکتان نگهدارید که به شدت برای رفع سرفه مفید است.

2.قطره سالین یا آب شور :

این قطره برای درمان فوری و یا حتی جلوگیری از گرفتگی بینی کودک می باشد و کاملا هم بی خطر هستند پایه قطره سالین, در واقع آب نمک است و می توانید آنرا در سوراخ بینی کودک خود استفاده کنید زیرا کمک میکند که کاملا شستشو دهد و پاک شود. اگر کودک شما دچار گرفتگی بینی شود، میتوانید اسپری های آب نمک را حتی از داروخانه ها تهیه کنید.

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه کودک با قطره سالین

3.کودک را با شیر خود تغذیه کنید :

تغذیه با شیر مادر مهم ترین و اولین راه حل درمان خانگی برای سرفه و سرماخوردگی کودک است ، در شش ماه اول ، شیر مادر تنها جیزی است که در مقابل بیماری ها و ویروس ها مقابله می کند همچنین ایمنی کودک را برای مبارزه با ویروس ها ، باکتری ها و میکروبها بهبود می بخشد ، حتی شما میتوانید در سوراخ های بینی کودکتان چند قطره بسیار کم، شیر مادر بریزید که به سرفه و روند بهبود سرماخوردگی بسیار کمک می کند.

تاثیر سیر و روغن خردل در تسکین سرفه نوزادان

4.حبه های سیر و روغن خردل :

تعدادی سیر را با روغن خردل بجوشانید و سپس وو آنرا بصورت موضعی، روی قفسه سینه، گردن، کف پا و کف دست کودک خود قرار دهید این ماده به سرفه کودک شما کمک میکند ، توجه داشته باشید ، که روغن باید گرم شود ، نه خیلی داغ. روغن داغ به بدن گرما می بخشد و سیر بدلیل خواص ضد باکتریایی که دارد، سبب نابودی سرماخوردگی می شود.

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه کودک با روغن خردل

5.روغن خردل و نمک :

یک قاشق چای خوری نمک را با خردل مخلوط کنید و سپس گرم کنید و بعد به آرامی روی سینه و پشت و کف پاها و دستهای کودک ماساژ دهید و سپس با یک ملافه نخی یا پتو بپوشانید این مخلوط بدن کودک را کمی گرم میکند.

6.ویکس :

هنگامی که کودک شما سرفه می کند و با گرفتگی سینه مواجه میشود، در الگوهای خواب هم به مشکل میخورد برای اینکه کودکتان به آرامی در طول شب بخوابد، این راه حل سریع را امتحان کنید. برای انجام این کار شما فقط نیاز به یک ویکس مخصوص کودکان دارید، تا به کف پاهای کودک بمالید و سپس جوراب پشمی یا نخی پایش کنید( که انتخاب نوع جوراب به دمای هوا بستگی دارد)

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه کودک با ویکس

این درمان برای کودکان بالای 6 ماه تجویز می شود

ویکس را برای داخل بینی و یا اطراف چشم کودک استفاده نکنید حتما از این درمان مفید استفاده کنید و اجازه دهید که کودکتان در طول شب آسوده و راحت بخوابد.

7.ماساژ روغن نارگیل و برگ تولسی :

برگ تولسی که بخشی از گیاهی به نام آدایتوژن است دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و آنتی بیوتیک است که به درمان بیماری هایی مثل سرماخوردگی، تب، عفونت های گلو، احتقان و آنفولانزا کمک می کند و در کل یکی از مواد قابل استفاده در بسیاری از درمان های خانگی می باشد برای کودکانتان می توانید آنرا با روغن های گیاهی مخلوط کنید و بر روی بدن کودکتان ماساژ دهید به این روش که :

2الی 3 قاشق چای خوری از روغن نارگیل که ترجیحا ارگانیک باشد و با کیفیت خوب را گرم کنید و با 5الی 6 برگ گیاه تولسی مخلوط کنید ، به یاد داشته باشید که روغن نباید خیلی داغ باشد. سپس مخلوط را روی سینه، پشت ، کف پاهای کودک در حالی که خواب است ماساژ دهید این کار به روند بهبود سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه کودک با روغن نارگیل

8.بالا بردن سر کودک :

خواب نوزاد شما ممکن است ناشی از مسدود شدن و گرفتگی بینی باشد و ممکن است در هنگام خواب دچار مشکل تنفسی شود ، برای راحتی خواب نوزاد بهتر است که با استفاده از بالش سر او را بالا بیاورید این به کودک شما کمک می کند ، تا به راحتی در هنگام احتقان نفس بکشد.

9.بخور سبک و معتدل :

بخار سبب از بین رفتن انسداد می شود و مخاط بینی را شستشو می دهد بخور یک راه طبیعی و خوب برای مقابله با گرفتگی بینی و قفسه سینه می باشد. بینی کودک شما را تمیز میکند و راههای گرفته شده را باز میکند و به استنشاق کودک شما کمک میکند، که باعش می شود راحتتر بخوابد.در هنگام بخار دادن کودک را روی پای خود نگهدارید و بخار را تقریبا نزدیک کنید به حدی که به مقدار کافی بخار دریافت کند این روند را 10 الی 15 دقیقه ادامه دهید و همچنین می توانید از حمام بعنوان اتاق بخار استفاده کنید. اگر شیر آب داغ را بازکنید و درب حمام را ببندید و کودک خود را 10 الی 15 دقیقه داخل حمام نگهدارید، همان بازخورد را دارد. اگر فرزند شما رطوبت را دوست ندارد، می توانید ، در مواقعی که خواب است، بخور را بالای سرش قرار دهید.

10.دستهای خود را اغلب بشویید :

دستهای خود را تمیز نگهدارید و مرتبا آنها را بشویید همانطور که کودک شما از سرماخوردگی و سرفه کردن رنج می برد، دست های کثیف می توانند میکروبها را به آنها انتقال دهند. قبل از تماس با کودکتان، دستهایتان را کاملا بشویید و همچنین دستهای کودک خود را هم همیشه تمیز نگهدارید ، برای پاک کردن دستهایش می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

تاثیر زعفران در درمان سینه کودکان

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه کودک با زعفران

11.زعفران :

زعفران، یک تونیک محرک است که به درمان سرماخوردگی، سرفه، گرفتگی و تب کمک میکند ، بزرگسالان میتوانند زعفران را با شیر بنوشند. اما در مورد کودکان باید آنرا موضعی بمالید به این صورت که آنرا با کمی آب مخلوط کنید و بر روی پیشانی ، سینه، گلو، کف پاها در هنگام شب بمالید این کار را هر روز تکرار کنید تا در روند بهبود کودو از سرما خوردگی تاثیرگذار باشد.

12.رطوبت ساز هوا :

ممکن است متوجه شده باشید که اکثر سرفه های در هنگام خواب اوج میگیرد، که به دلیل خشکی دمای اتاق می باشد پس حتما به هوا، رطوبت اضافه کنید تا در کاهش سرفه تاثیرگذار باشد.

نکاتی درباره درمان خانگی سرفه نوزاد

به هیچ عنوان به کودکان زیر یک سال عسل ندهید، زیرا ممکن است باعث ایجاد بیماری نادری بنام بوتولیسم نوزاد شود.

کودکتان را در هنگام سرماخوردگی، متناسب با شرایط آب و هوایی پوشش دهید.

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سرفه نوزادان در طب سنتی

نگران سرماخوردگی و سرفه کودک خود نباشید، چرا که می تواند سیستم ایمنی بدنش را تقویت کند.

اگر کودک شما علائم دیگری هم داشت، از داروهای خانگی استفاده نکنیو د حتما به پزشک مراجعه کنید.(مخصوصا کودکان زیر 3ماه )

تا جایی که ممکن است از شیر مادر تغذیه کنند ،چون حاوی آنتی بادی هایی است که از عفونت و باکتری جلوگیری می کند.

سلامت خانواده ^.^ 2
درمان خانگی سرفه نوزادان

عشق و لمسی که شما بر روی کودک خود انجام می دهید ، بر روند بهبود او بسیار تاثیرگذار است.

در طول سرماخوردگی، کم شدن و یا از دست دادن اشتها، طبیعی است.

کودک خود را مجبور به خوردن بیش از حد نکنید.اجازه بدهید خودش تصمیم بگیرد که چه زمانی نیاز دارد.

اگر کودک شما علائمی مانند؛ تب بالا، خواب آلودگی، گریه های ثابت داشت، حتما به مزشک مراجعه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
#15
نشانه هایی که میگوید خانه شما غیربهداشتی و ناسالم است

سلامت خانواده ^.^ 2

رعایت نکردن بهداشت و تمیزی خانه محیطی ناسالم را
برای افراد خانواده ایجاد میکند و میتواند موجب بروز
برخی از بیماری ها شود.

9 نشانه ناسالم بودن محل زندگی

برای حفظ سلامت خانواده مدام تلاش می کنید تا با تمیزکاری از بروز بیماری هایی که براثر ناسالم و غیربهداشتی بودن فضای خانه ایجاد می شوند جلوگیری کنید و به نوعی خانواده ای سالم داشته باشید اما گاهی رفتار و عادات شما شرایط را کاملا برعکس می سازد یعنی بدون آنکه متوجه باشید خانه را محیطی ناسالم و خطرناک برای زندگی می کنید ، با مطالعه دقیق این بخش متوجه خواهید شد که چطور موجب این اتفاق ناخوشایند می شوید.

سلامت خانواده ^.^ 2
این کارها نشان میدهد خانه شما غیر بهداشتی است

با این کارها سلامت و بهداشت خانه شما در خطر است

اگر خانه رطوبت زیادی دارد

رطوبت در خانه طبیعی است - حمام ، غذا پختن، و حتی نفس کشیدن- همه رطوبت میآفرینند اما رطوبت نباید زیاد باشد. بویژه در گوشه کنارها و سقف CDC هشدار میدهد که رطوبت ممکن است منجر به گرفتگی بینی ، سوزش ، سرفه یا خس خس در گلو ،سوزش چشم یا در برخی موارد سوزش پوست شود.

بدون فیلتر HEPA جاروبرقی میکشید.

تحقیقات صورت گرفته توسط MIT نشان میدهد که آلودگی هوا علائم آسم و آلرژی را تشدید کرده همچنین منجر به 200،000 مرگ زودرس در ایالات متحده می شود. به همین دلیل بهتر است برای تقلیل ذرات آلوده ریز موجود در خانه از فیلتر HEPA استفاده کنید.

سلامت خانواده ^.^ 2
بدون فیلتر جاروبرقی نکشید

نکاتی برای داشتن بهداشت خانه

فراموش میکنید که فیلتر جاروبرقی را عوض کنید

اگر از فیلتر HEPA استفاده میکنید، باید هر 6 ماه یکبار یا درمواردی که متوجه علائم سایش و پارگی شدید آن را تعویض کنید. دریچه ها شاید در نظر شما هم ردیف ظروف کثیف نباشند ؛ اما آن ها یک تن گرد و غبار را از هوا میگیرند و هنگامی که بخاری یا کولر را روشن میکنید تمام ذرات گرد و غبار در سراسر خانه شما پخش میشوند. میتوانید کاور دریچه را بیرون بیاورید و دوده ها را از آن بزدایید.

حمام تان تهویه مناسب ندارد؟

آیا در هنگام دوش گرفتن پنجره را باز میگذارید یا از پنکه استفاده میکنید؟ باید اینکار را بکنید ، افزایش رطوبت نه تنها میتواند موجب از بین رفتن نقاشی یا کاغذ دیواری شما شود بلکه قارچ و کپک را نیز درمنزل تان تقویت میکند.

سلامت خانواده ^.^ 2
رطوبت حمام خانه تان را ناسالم و غیربهداشتی میکند

استفاده نادرست از پاک کننده ها بهداشت و سلامت خانه را به خط می اندازد

همانطور که شما پاک کننده را به تمام نقاط خانه اسپری میکنید روی تمامی سطوح مینشیند و شما آن را استنشاق میکنید. مواد شیمیایی رایج خانگی ( مثل سفیدکننده ها ، صابون های ظرفشویی و وسایل حمام) میتوانند راه تنفسی را سد و به ریه ها آسیب وارد کنند. تحقیقات صورت گرفته در امریکا درمورد بیش از 2،000 محصولات تمیزکننده نشان داد که بسیاری از مواد موجود در آن ها با امراض جدی مانند آسم ، آلرژی وحتی سرطان مرتبط می باشند.

قطره های آب را نادیده میگیرید

قطرات آبی که نشت کرده اند یکی دیگر از دلایل ایجاد رطوبت است که باعث نشت آن ها به داخل دیوار و زیر زمین می شود.

درست گردگیری نمیکنید

گردگیری و جاروکشیدن یکبار در هفته یعنی در گرد و خاک فرو رفته اید. در خانه هرروز گرد و خاک تازهه ای مینشیند و شما آن را به حال خود رها کرده اید. با این کار ، بیشتر درمعرض ذرات مضر قرار میگیرید. دستمال کشی را به کمک یک دستمال مرطوب انجام دهید چراکه اگر با دستمال خشک این کار را بکنید ، تنها آن را به اطراف پراکنده کردید و موجب پخش شدن و درنهایت آلرژی و ماندن ذرات در هوا شده اید. فراموش نکنید که گرد و غبار را از بالا به پایین پاک کنید.

سلامت خانواده ^.^ 2
نکاتی کلیدی برای داشتن خانه ای سالم و بهداشتی

برای حفظ بهداشت خانه این عادت ها را کنار بگذارید

اتاق خواب شما کثیف است

هرچند که گردگیری و جاروبرقی را انجام میدهید ، ولی اگر میخواهید منزل تان تمیز باشد لازم است کمدها میزها و دیگر وسایل را نیز جابه جا کنید. کافی است تخت را از دیوار جدا کنید تا ببینید چقدر کثیفی پشت آن است. به یاد داشته باشید که ملافه ها، یک یا دو بار در هفته باید شسته شوند.

داخل خانه کفش میپوشید

دانشمندان بر این باورند که کفش ها میتوانند تا 400،000 باکتری را با خود حمل کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
#16
مهمترین نقطه در ماساژ پاها کجاست؟

سلامت خانواده ^.^ 2

ماساژ پاها علاوه بر کاهش خستگی و استرس و
احساس آرامش در فرد همچنین باعث درمان دردهای
کمر و معده و بهبود سلامت قلب و چشم می شود.

بخش هایی از پاها که ماسا ژآن می تواند به کاهش درد و بهبود سلامت شما کمک کند 



وقتی موضوع سلامتی است، دوست دارم مسئول بدن خود باشم اما هرگز به ما گفته نشده است که کلید حفظ سلامت در واقع ممکن است در پای ما باشد. "اگر پاهای شما سالم نباشد، بر عملکرد و زندگی شما اثر می گذارد.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2

" رفلکسولوژی را می توان برای از بین بردن درد تمام نقاط بدن استفاده کرد، برای بهبود درد نفید است. چنانچه پیش از این هم در این بخش گفتیم "طبق اصول رفلکسولوژی، در ناحیه پاها مناطقی وجود دارد که به غدد، اندام، قسمت ها و سیستم های بدن مربوط می شود."
یک نگاه ساده به پاهای خود بیاندازید متوجه خواهید شد که هر قسمت از پای شما به بخشی از بدن متصل است، فقط باید بدانید کدام بخش را ماساژ دهید ؛ این روش برای تسکین درد و سلامت بدن بسیار مفید است و در حالی که این روش هرگز نیاز به دارو ندارد، بهتر است یک بار آن را امتحان کنید - بدون درد است و مطمئنا کمک کننده می باشد. 
با توجه به عمل باستانی رفلکسولوژی، هر یک از مناطق مختلف در پایین پاهای شما مربوط به بخش های خاصی از بدن است ؛ با ماساژ دادن هر منطقه و استفاده از فشار مستقیم با انگشتان دست خود، می توانید درد را از بین ببرید و سلامت را برای اندام ها، غدد و قطعات بدن ارتقاء دهید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
ماساژ پاها چه کمکی به سایر اندام های بدن می کند؟ 


10 قسمت از پاها برای ماساژ با هدف درمان بیماری ها


1. ماساژ پاها برای سر: 


با توجه به رفلکسولوژی، راهنمایی های پا به طور مستقیم به سر و مغز متصل می شود ؛ ماساژ انگشتان پا می تواند به کاهش سردردها کمک کند و می تواند تاثیر مثبت بر سلامت کلی مغز شما، از جمله افزایش تحریک مغزی داشته باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
درمان سردرد با ماساژ پاها 
2. بهبود سلامت چشم با [i]ماساژ پاها[/i]: 


سلامت چشم می تواند شامل انواع مختلفی از مسائل، از جمله مشکل بینایی، درد و قرمزی باشد.ماساژ دادن یا فشار دادن ناحیه پا که درست زیر انگشتان دوم و سوم است، می تواند به شدت برای افرادی که از مشکلات چشم رنج میبرند، سودمند باشد.رفلکسولوژی ها ارتباط مستقیم بین این ناحیه پا و چشم را گزارش می کنند. 


3. ماساژ پاها برای بهبود روده کوچک: 


اندام بعدی که می تواند از ماساژ پا استفاده کند، روده کوچک است ، به سادگی ماساژ ناحیه بین پاشنه و قوزک پای را برای بهبود هضم و یک روشی سالم تر امتحان کنید. این ممکن است برای کسانی که از گاز معده شدید یا سوء هاضمه رنج می برند، مفید باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
ماساژ پاها برای دفع گاز معده و بهبود روده 


4. ارتباط ماساژ پاها به ریه ها: 


گفته می شود که ریه ها مستقیما به مرکز میانی توپ های پا متصل می شوند ، تمرکز بر روی این منطقه می تواند برای کسانی که از آسم رنج می برند و یا سعی در بهبود کلی سلامت ریه خود دارند،مفید باشد در حالی که رفلکسولوژی می تواند منافع کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد، اگر شما دچار تنفس دشوار هستید، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 


5. کمر درد را با ماساژ پاها درمان کنید: 


با توجه به رفلکسولوژی، بین پاشنه و عصب سیاتیک و کمر رابطه وجود دارد.برای کسانی که از سیاتیک و یا کمر درد مزمن رنج می برند، ماساژ پاشنه می تواند بسیار کمک کننده باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
تاثیرات ماساژ پاها روی درد کمر 


6. ماساژ پاها برای رفع درد گردن: 


درد گردن بسیار شایع است با این حال، ارتباط بین گردن و ناحیه زیر شصت پا می تواند راهی برای کاهش درد و ناراحتی باشد.به سادگی با انگشتان خود این منطقه را ماساژ دهید تا از مزایای سلامتی بهره مند شوید. 


7. رابطه ماساژ پاها با قلب: 


سلامت قلب چیزی است که باید بسیار جدی گرفته شود ، هر کسی که دلایل ضربان قلب یا درد قفسه سینه را تجربه می کند، باید همیشه به پزشک مراجعه کند . ماساژ منطقه خاص در پای راست می تواند سلامت قلبی را تقویت کند و مزایای دراز مدت برای سیستم گردش خون را داشته باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
بهبود سلامت قلب با ماساژ کف پاها 


8. رفع درد زانو با ماساژ پاها: 


قسمت خارجی هر پاشنه ای به زانو وابسته است. کسانی که از درد زانو رنج میبرند باید سعی کنند این منطقه را ماساژ دهند تا به کاهش درد کمک کنند. 


9. بهبود معده با ماساژ پاها: 


شما می توانید سلامت گوارشی خود را با ماساژ داخل مناطق درست زیر توپ های پا بهبود دهید. مانند ماساژ روده کوچک، این می تواند برای سوء هاضمه، التهاب و یا گاز مفید باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
ماساژ پاها چه کمکی به گوارش می کند؟ 


10. ماساژ پاها برای تیروئید: 


مشکلات تیروئید بسیار معمول است، اما ماساژ پا می تواند برای افزایش سلامت کلی غده تیروئید استفاده شود. به سادگی قسمت داخلی توپ پا را ماساژ دهید تا حداکثر سود را برای تیروئید تجربه کنید. 


11. بهبود کبد با ماساژ پاها: 


رفلکسولوژیست ها مکان های متفاوت را برای کبد در نظر دارند ؛ برخی گزارش می دهند که وسط خارج از پای راست بهترین است و دیگران می گویند که وسط خارج از هر دو پا کار می کنند. در هر صورت ماساژ این ناحیه پا می تواند عملکرد بهتر کبد را بهبود بخشد و ارگان سالم تر نگه دارد. این ماساژ پا ساده می تواند تاثیر زیادی بر سطوح درد و سلامت شما داشته باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
تاثیرات ماساژ پاها برای کبد 


6 نقطه کلیدی در ماساژ پاها


در بخش دوم این قسمت به سراغ چند نقطه کلیدی ماساژ پاها می رویم.


ماساژ لبه داخلی کف پا:


این نقطه مخصوص افرادی است که مدام احساس خستگی و بی حالی دارند چراکه غدد آدرنال را تحریک می کند. برای این که بدن انرژی بگیرد، قسمت لبه های داخلی کف پا را ماساژ دهید به این دلیل که اعصاب موجود در این قسمت به غدد آدرنال مرتبط هستند.


ماساژ شست پا:


افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند با دقت بیشتری بخوانند و بدانند که ماساژ شصت پا در طب چینی برای لاغر شدن است اما چطور؟ کافی است هر بار که هوس خوردن ماده غذایی چاق کننده می کنید، شست پای خود را ماساژ دهید به همین سادگی.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
کاهش وزن با ماساژ کف پاها


نقطه هایی در پاها که ماساژشان معجزه می کند


ماساژ قسمت مرکزی شست پا:


ماساژ این بخش از پاهای شما راه ساده برای تنظیم میزان هورمون در بدن است ، روش آن فشار دادن یا ماساژ دادن قسمت وسط شست است.


ماساژ بندهای انگشت شست پا:


با ماساژ دادن انتهایی ترین قسمت شست پا "نزدیک به کف پا" می توان موجب کاهش فشار و استرس وارد شده به بدن شد ؛ همچنین موجب سلامت غده تیروئید نیز می شود. این نقطه کلیدی ماساژ برای افرادی توصیه می شود که بیشتر در معرض استرس هستند.


ماساژ قسمت وسط کف پا:


در این بخش از پا پایانه عصبی بسیاری وجود دارد؛ با ماساژ دادن این قسمت می توان استرس را از بین برد و به بهتر شدن تنفس کمک کرد. ماساژ دادن این قسمت از پاها ، اثرات مثبتی روی دیافراگم می گذارد ؛ بخشی از بدن که هنگام نفس کشیدن به ریه کمک می کند تا روند پر و خالی شدن آن بهتر انجام شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت خانواده ^.^ 2
ماساژ پاها برای کاهش استرس

ماساژ قسمت کنار پاشنه پا:


در طب چینی ماساژ این قسمت از پاها مخصوص دفع سمومی است که در بدن منتشر شده اند. با ماساژ دادن این قسمت، سیستم دفع بدن فعال تر می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی
#17
علت غلیظ شدن بزاق دهان در کودکان و بزرگسالان

سلامت خانواده ^.^ 2

آیا با علل غلیظ شدن بزاق دهان در کودکان آشنا
هستید؟ آیا می دانید علت غلیظ شدن بزاق دهان
در بزرگسالان چیست؟ پاسخ سوالات خود را در این
بخش بیابید.

غلیظ شدن بزاق دهان چه دلایلی دارد

بزاق دهان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است که سلامت لثه را حفظ می کند، مانع از خرابی دندان ها می شود، ذرات غذا را می شوید و از پوسیدگی دندان ها و عفونت های دیگر در دهان جلوگیری می کند .بزاق دهان همچنین نقش حیاتی در سلامت دارد . در این مطلب می خواهیم به علت غلیظ شدن بزاق دهان و آنچه درباره بزاق دهان نمی دانید بپردازیم.

دلایل غلیظ شدن بزاق دهان در کودکان و بزرگسالان
علت غلیظ شدن بزاق دهان کودک

سوال : سلام. ضمن تشکر از پاسخی که می دهید پسر من دو ماه و 7 روزش است و مشکل رفلاکس دارد همینطور بزاق دهانش خیلی غلیظ است و کش می آید دکتر گفت بهش آب بدهم اما باعث شد رفلاکسش شدت پیدا کند. لطفا راهنمایی کنید علت غلیظ بودن بزاق چیست.

پاسخ:
در این سن، ترشحات بزاق در کودک تان طبیعی است و جای نگرانی ندارد چون ترشحات بزاق از سه ماهگی بیشتر می شود. در ضمن توصیه نمی شود که به فرزندتان آب بدهید چون خوراندن آب، باعث تشدید ریفلاکس در کودک می شود. با شروغ تغذیه تکمیلی در پایان شش ماهگی ریفلاکس کودک به تدریج بهبود می یابد. در صورتی که ریفلاکس باعث کاهش وزن گیری کودک (با توجه به منحنی رشد) یا بروز عفونت مکرر تنفسی و گوش در اثر بالا آوردن مکرر شیر شود، باید حتما تحت نظر پزشک درمان های لازم انجام شود. در غیر این صورت به کودک شیر کامل بدهید و بلافاصله بعد از دادن شیر او را نخوابانید. در ضمن نیازی به دادن آب نیست و فقط درجه حرارت خانه مناسب باشد تا در اثر گرما، آب بدن کودک در اثر تعریق کاهش پیدا نکند. اصلاح شرایط خوابیدن کودک نیز نقش موثری دارد و باید شیرخوار در سطحی شیب دار یعنی شیب ملایم 10 تا 15 درجه بخوابد.

سلامت خانواده ^.^ 2


علت غلیظ شدن بزاق دهان

از جمله داروهایی که احتمال بیشتری دارد این مشکل را ایجاد کنند بعضی داروهای ضدافسردگی و اضطراب،آنتی هیستامین ها، داروهای ضدفشارخون، داروهای ضداسهال ، شل کننده های عضلانی، داروهای مورد استفاده در بی اختیاری ادرار و بیماری پارکینسون هستند. علت دیگر خشکی دهان درمان سرطان است. داروهای شیمی درمانی می توانند ماهیت بزاق و مقدار تولید آن را تغییر دهند و پرتودرمانی به ناحیه سر و گردن قادر است به غدد بزاقی لطمه وارد کند .

آسیب اعصاب نواحی سر و گردن به دنبال تصادف یا جراحی نیز موجب خشکی دهان می شود. دیگر حالت های مسبب خشکی دهان عبارتند از:مشکلات غدد بزاقی، اختلالات غدد درون ریز، بیماری آلزایمر، سکته مغزی و سندرم شوگرن که یک اختلال ایمنی است. علاوه بر اینها، دود کردن یا جویدن تنباکو روی تولید بزاق اثر گذاشته و خشکی دهان را تشدید می کند. خروپف و تنفس با دهان باز نیز در ایجاد مشکل دخیل هستند .

دانستنی هایی درباره بزاق

حالت بزاق دهان می تواند نشانه آن چیزی باشد که در داخل بدن رخ می دهد .

کمبود بزاق دهان
علت کمبود بزاق می تواند ناشی از عوارض داروی مصرفی باشد. بیش از 300 دارو مانند قرص های ضد احتقان و آنتی هیستامین عوارضی مانند خشکی دهان ایجاد می کند. با افزایش سن و مصرف دارو، خشکی دهان بیشتر می شود. به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید؛ روزی 2بار از خمیردندان حاوی فلوراید برای مسواک زدن استفاده کنید و به طور منظم برای معاینه دندان به دندانپزشک مراجعه کنید .


بزاق دارای برخی از انواع مولکول های (RNA) است
با آزمایش بزاق دهان می توان به اطلاعات زیادی درباره ساختار ژنتیکی و هورمون ها دست یافت، از دیابت گرفته تا سرطان. همچنین با آزمایش بزاق دهان می توان میزان هورمون هایی مانند ملاتونین را مشخص کرد. پزشکان از این طریق می توانند توصیه های بهتری به بیماران درباره میزان خواب، خوردن و کاهش وزن داشته باشند .

ترشح زیاد بزاق
ترشح زیاد بزاق در زنان ممکن است نشانه بارداری آن ها باشد. در دوران بارداری میزان تولید بزاق افزایش می یابد. این امر می تواند به علت تغییر هورمون ها یا به علت حالت تهوع باشد. این حالت هیچ خطری ندارد. با استفاده از آدامس یا آب نبات می توانید راحت تر بزاق اضافه را قورت دهید .

سلامت خانواده ^.^ 2

طعم بد زبان

احتمال دارد که از طریق دهان نفس می کشید. از آن جا که بزاق دهان نوعی ضدعفونی کننده طبیعی است، خشکی دهان زمینه مناسبی را برای رشد باکتری و پوسیدگی دندان ایجاد می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد، نفس کشیدن از دهان چه در کودکان چه بزرگسالان می تواند نشانه مشکل خواب مانند آپنه باشد .

مزه ترش یا تلخ
شاید ریفلاکس دارید، این بیماری باعث می شود اسیدمعده به سمت حلق حرکت کند و فرد یک مزه ترش یا تلخ را در دهان خود احساس کند. علاوه بر آن، علایم شایع ریفلاکس سوزش سردل است، تغییر در شیوه زندگی مانند کاهش وزن یا پرهیز از مصرف غذاهای تند و پرادویه و چرب برای رفع ریفلاکس مفید است .

حالت اسیدی بزاق
دندانپزشکان می توانند از طریق آزمایش بزاق میزان PH آن را ارزیابی کنند. در صورت پایین بودن میزان PH ، باکتری ها به راحتی می توانند در هر گوشه دندان تکثیر پیدا کنند. بزاق اسیدی دهان باعث پوسیدگی دندان می شود. مصرف غذاهای غنی از آرژنین مانند گوشت قرمز یا طیور می تواند اسیدیته بزاق را کاهش دهد .

بزاق سفید و غلیظ
اگر دچار عفونت دندان و دهان هستید، قارچی به نام کاندیدا البیکانز می تواند عفونت قارچی در دهان ایجاد کند که برفک نام دارد. اگرچه بروز برفک در بزرگسالان کمتر دیده می شود، اما مبتلایان به دیابت، مستعد برفک دهان هستند زیرا قند موجود در بزاق دهان می تواند به رشد قارچ کمک کند. دندانپزشک می تواند داروهای ضدقارچی مانند دهانشویه را برای از بین بردن عفونت تجویز کند .
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
#18
اصلی که در انتخاب کفش حرف اول را می زند!

سلامت خانواده ^.^ 2

کفش مناسب و استاندارد اهمیت بسیار زیادی در
سلامت پاها دارد پس با توجه به فرم پاهای خود در
انتخاب و خرید یک کفش دقت و نکاتی را رعایت
کنید.

اصول و قوانینی که در انتخاب کفش مناسب باید رعایت کنید

انتخاب کفش مناسب تضمین کننده ی سلامت قلب دوم است، گزینه ی مناسب بودن کفش با چند معیار اصلی تیک می خورد که با توجه به فرم و پهنای پا بایستی انتخاب و خریداری شود ؛ مقدمه را بیش از این ادامه نمیدهیم و به بررسی اصول و نکات اصلی در انتخاب یک جفت کفش مناسب می پردازیم پس با ما در این بخش همراه شوید.

سلامت خانواده ^.^ 2

بخش اول توصیه های کلی :توصیه هایی برای انتخاب کفش های مناسب
  • از فروشنده بخواهید طول و عرض هر دو پای شما را اندازه گیری کند تا کفش مناسب را تضمین کند.
  • کفش ها را به هنگام شب خرید کنید تا پاهایتان در بزرگترین حالت خود باشند.
  • یک پا می تواند بزرگ تر از دیگری باشد پس همیشه اندازه کفش را با توجه به پای بزرگ تر خود مشخص کنید.
  • کفشی نخرید که مناسبتان نباشند ؛ این می تواند باعث درد و آسیب پایتان شود. هدف یافتن کفشی است که به شکل پای شما تقریب زده باشد - به جای پا گذاشتن روی شکل کفش.
  • باید فاصله کمی بین نوک بلندترین انگشت پا و انتهای کفش وجود داشته باشد.
  • سعی کنید کفش را با جوراب متناسب بپوشید.
  • کفش هایی که توری، قلاب، نوار و یا یک نوع مکانیسم بندی هستند، حمایت بیشتری از قوس پای شما خواهند کرد.

سلامت خانواده ^.^ 2

بخش دوم :4 اصل مهم انتخاب کفش مناسب

کفش را برای وضعیت کلی پای خود ارزیابی کنید و به قسمت های مختلف کفش نگاه کنید:

1. جعبه پنجه:

جای پنجه کفش باید نرم باشد، نه دارای قوس.. دقت کنید که انگشتان پایتان احساس فشار نکنند و این که هیچ یک از انگشتان پای شما روی نوک دیگری سوار نباشند به این معنی است که معمولاً جعبه پنجه کفش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه انگشتان پا را به راحتی جا به جا کند. در حقیقت شکل پا به طور گسترده ای متفاوت است و شما باید مشخص کنید که آیا جای پنجه برای پای شما مناسب است یا خیر.

سلامت خانواده ^.^ 2

مشخصات قسمت های مختلف کفش مناسب و استاندارد

2. ساق پا:

ساق پای خوب و ثابت با حمایت بیشتری به شما کمک می کند. نباید انعطاف پذیر باشد و شما نباید به راحتی بتوانید پاشنه پا را با یک جفت کفش جدید فشار دهید.

3. کف پا:

کفی کفش باید به اندازه کافی نرم باشد تا بتواند شوک ناشی از ضربات را بگیرد و خنثی کند. کفی سفت و سخت می توانند باعث درد زیادی شوند. کفی نیز باید مطابق شکل تنها پایه پا شکل داده شوند.

4. پاشنه:

به طور کلی توصیه می شود یک کفش با پاشنه کم، حدود نیم سانت داشته باشد و می تواند تا کمی بلندتر هم برود، اما ناگهانی بلند نشود.

سلامت خانواده ^.^ 2

نکاتی مهم که باید در خرید و انتخاب کفش مناسب به آن دقت کنید:
  • یک کفش مناسب در درجه اول باید کف، رویه و پاشنه مناسب داشته باشد .
  • کفش مناسب باید از لحظه ای که پوشیده می شود در پا احساس راحتی ایجاد کند.
  • افراد ممکن است پهنا و فرم پای متفاوتی داشته باشند، بنابراین ممکن است کفشی برای یک شخص مناسب بوده و برای فرد دیگر نا مناسب باشد.
  • یک کفش خوب باید تهویه مناسبی داشته باشد زیرا در صورتی که دارای تهویه نا مناسب باشد سبب رشد میکروب ها و میکروارگانیسم های مختلف در پا و ایجاد بوی بد و زخم در پا می شود.
  • بهترین اندازه ی پاشنه برای کفش های معمولی حدود 2.5 تا 4 سانتی متر است اما در صورتی که کف پا صاف باشد باید تغییراتی در کفش فرد ایجاد گردد.
  • اگر علت کمردرد شما مربوط به مشکلات پا است نزد ارتوپد روید تا او برای شما کفش مناسبی در نظر گیرد و اگر این کفش در بازار وجود نداشت کفش مخصوصی برای شما درست شود.اما اگر علت کمردرد فرد مربوط به سرخوردگی مهره ها و بیرون زدگی دیسک باشد با تغییر کفش، درد او بهبود نمی یابد.
پاسخ
#19
خبردارید نشستن دستها بعد دستشویی با شما چه می کند؟

سلامت خانواده ^.^ 2

شستن دستها بعد از دستشویی یکی از واجب
ترین کارهاییست که باید انجام دهید در غیر این
صورت ممکن است به بیماری های جدی و خطرناکی
مبتلا شوید.

شستن دست ها پس از توالت رفتن و اهمیت فوق العاده آن

شستن دست ها پس از توالت رفتن چیزی است که ما به کودکان خردسال خود یاد می دهیم این یک تمرین مهم برای جلوگیری از شیوع میکروب و بیماری ها است. شستن دستها اگر با دقت کافی انجام گیرد از مبتلا شدن به خیلی از بیماریها می تواند جلوگیری کند.همچنین دانستن ضرورت برخی از نکات بهداشتی مانند استفاده از آب فیلتر شده و یا پد کاغذی و ... برای حفظ سلامت اهمیت دارد.

اهمیت شستن دست ها پس از توالت

همه ما می دانیم که شستن دست ها نه تنها پس از توالت رفتن بلکه هنگام دست زدن به وسیله های آلوده و عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می تواند یکی از عوامل بیماری ها باشد . در این بخش چند واقعیت در مورد شستن دستانتان وجود دارد که پیشنهاد می کنیم با دقت بخوانید.
  • شست و شوی دست ها تعداد افرادی که اسهال می گیرند را تا 31 % کاهش می دهد
  • کاهش بیماری های سیستم ایمنی ضعیف براثر اسهال 58 %
  • کاهش بیماری عمومی به میزان 16 تا 21 درصد

سلامت خانواده ^.^ 2

نشستن دست ها بعد از توالت می تواند عامل گسترش بیماری باشد :

مدفوع می تواند میکروب ها را مثل آتش در هوا پخش کنند احتمالا سالمونلا و ایکولای را شنیده اید. این دو میکروب می توانند به راحتی زمانی که یک فرد بعد ازتوالت رفتن دست خود را نشوید، گسترش پیدا کنند

نورو ویروس همچنین به سرعت پخش می شود و باعث بیماری معدوی ، رودی می شود (دردناک و شدید است). بیماری با تشخیص کم تر، بیماری های دهان دست و پا پس از دستشویی و یا تعویض پوشک می توانند پخش شوند. در نهایت، هپاتیت می تواند پس از توالت رفتن و نشستن دست ها هم سرایت کند.

در بیشتر موارد میکروب ها از طریق دست دادن سرایت می کند، اما در سرویس های بهداشتی عمومی، ممکن است میکروب ها روی توالت، دستگیره در و شیرهای آب وجود داشته باشد. لمس کردن این چیزها به دهان، چشم ها و یا بینی فرد اجازه ورود میکروب ها به بدن را می دهد و باعث می شود که بیمار شوید.

چرا نباید دست ها را در یک توالت عمومی بشویید:

مکان های عمومی به دلیل مراجعین زیادی که دارند سرویس های بهداشتی را به گنداب باکتری تبدیل می کنند بعضی وقت ها تردید پیدا می کنیم در چنین مکان هایی دست هایم را بشوییم زیرا احساس می کنیم که لمس کردن شیر آب یا سیفون توالت ممکن است دست هایمان را بیشتر آلوده کند .

شیر آب و مایع دستشویی در مکان های عمومی در روز با 1000 نفر از مردم تماس پیدا می کند. اینها چیزهایی هستند که باید در نظر بگیرید و چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم حتی بعد از اینکه کاملا دست هایتان را بشویید، مجبور هستید دوباره شیر را لمس کنید تا آن را ببندید من در این سرویس های بهداشتی بسیار دقیق هستم.
  • فرودگاه
  • پارک ها
  • بین راه ها

سلامت خانواده ^.^ 2

طبق آمار چند دسته از افراد دست های خود را پس از توالت رفتن می شویند ؟
 
50 % مردان و 78 % زنان از صابون برای شستن دست هایشان استفاده می کنند

85 % مردان و 93 درصد زنان پس از استفاده از دستشویی دست خود را می شویند

95 درصد دست هایشان را به اندازه کافی برای کشتن موثر باکتری ها نمی شویند

روش درست شستن دست ها بعد از استفاده از توالت :

راه درست شستن دست ها بعد از استفاده از دستشویی چیست؟ با توجه به مرکز کنترل بیماری (CDC)، شستن دست باید حداقل 15 تا 20 ثانیه طول بکشد (اغلب مردم نیمی از آن را می شویند).

در حالی که نحوه شستن، مهم است که با صابون زیاد باشد زیرناخن ها و انگشتان را خوب بشویید و کف دست ها را خوب بهم بمالید در حالی که آن ها را به سادگی هم می مالید، اغلب تمام میکروب ها را از بین نمی برید.

سلامت خانواده ^.^ 2

بیماری های مرتبط با نشستن دست ها :

بیماری دست - پا - دهان

بیماری دهان ، دست ، پا که از ویروس کاکساکی و دیگر انترویروس ها ناشی می شود نشانه هایی از برآمدگی ها را در دهان ، کف دست و کف پا نشان می دهد این ویروس با خوردن غذا یا نوشیدنی آلوده به مدفوع پخش می شود شستن کامل دست ها بعد از توالت برای جلوگیری از شیوع بیماری دهان - پا دست حیاتی است. از آنجا که آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس ها ناکارآمد هستند، درمان شامل معیارهای برای تب و تاول است.

هپاتیت ب:

هپاتیت آ، عفونت ویروسی بسیار مسری کبد است که با نشانه هایی از قبیل خستگی، زرد شدن پوست، ادرار تیره، تهوع و استفراغ بروز می کند که علائم معمولا تا یک ماه پس از وارد شدن ویروس، و کم تر از 2 تا 6 ماه ظاهر نمی شوند. برخی افراد مبتلا به هپاتیت آ هرگز هیچ نشانه ای از این بیماری را نشان نمی دهند.

هپاتیت آ زمانی رخ می دهد که فرد آلوده به ویروس به طور کامل دست هایش را بعد از توالت تمیز نمی کند و در مواد غذایی که می خورد دقت نمی کند. درمان هپاتیت آ تزریق یک واکسن هپاتیت در عرض دو هفته ابتلا است.

شیگلوز:

شیگلوز عفونت باکتریایی با علائمی است که عبارتند از اسهال آبکی، گرفتگی عضلات شکم و تب. اگر این بیماری با اسهال خونی پیش می رود، مدفوع آلوده به خلط، خون و چرک است.

به راحتی از یک فرد به فرد دیگر با خوردن غذا آلوده افراد منتقل می شود که پس از استفاده از توالت از تکنیک شستشوی دستی مناسب با آب و صابون استفاده نمی کنند. طبق آنچه در نمناک میخوانید مرکز پزشکی نشان می دهد که علائم معمولا در عرض چهار تا هشت روز حل می شوند. درمان با آنتی بیوتیک ها مانند آزیترومایسین یا سیپروفلاکسین درمان می شود اگر عفونت شدید باشد.

سلامت خانواده ^.^ 2

ژیاردیازیس:

ژیاردیازیس یک بیماری انگلی در روده با نشانه هایی از قبیل گاز، گرفتگی و اسهال است. به راحتی با نوشیدن آب آلوده از منابع تصفیه نشده و یا تماس دست آلوده به مدفوع پخش می شوند مراکز بهداشتی گزارش می دهد پس از تعویض پوشک بچه برای کمک به پیش گیری از گسترش بیماری از یک کودک به کودک دیگر، از تکنیک های شستشوی دست ها استفاده کنند.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده ؟
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  چگونه بد جویدن غذا می تواند روی ظاهر و سلامت ما تاثیر بگذارد؟
  10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد
  5نشانه بی توجهی به سلامت بدن که باید جدی گرفت
  چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟
  ناگفته های چشم پزشکان برای مراقبت از سلامت چشم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان