امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیشگویی های آخر الزمان در مصر باستان ؛-*

#1
امروز یک متنی از ترجمه های چند سال پیشم را دیدم؛ گفتم بازنشرش بکنم شاید علاقه مندان به مباحث آخر الزمان خوشش بیاید. لااقل تلاش ما نسوزد؛ به کار ما که دیگر نمی آید. 
................................................................................​.................


پیش گویی های هرمس


روزگاری خواهد رسید که حرمت گذاشتن مصریان خدای را، با دینداری و خدمت خالصانه، بیهوده خواهد بود؛ تمام پرستش‌های مقدس ما بی‌ثمر و بی‌تاثیر خواهد بود. خدایان از زمین به آسمان باز خواهند گشت؛ مصر واگذاشته خواهد شد؛ سرزمینی که روزگاری منزلگاه دین بود، متروک گشته، محروم از الوهیت‌های خویش خواهد ماند.
 
آنان جهان اطراف ما را دیگر دوست نخواهند داشت، این اثر بی‌بدیل خداوند را، این ساختار شکوهمند را که او ساخته است، تمام این خوبی‌هایی که به اَشکال گوناگون ایجاد گشته است؛ این وسیله که با آن، ارادۀ خداوند در هر چه آفریده است تاثیر می‌کند؛ آسایش دلخواه و باب طبع انسان. تاریکی بر نور ترجیه داده خواهد شد، و مرگ سودمندتر از زندگی تلقی خواهد گردید و هیچکس نگاهش را رو به آسمان بالا نمی‌برد؛ انسان خداترس نابخرد پنداشته خواهد شد و فرد خدانشناس خردمند. دیوانه انسانی شجاع پنداشته خواهد شد و شرور همچون انسانی نیک مورد تحسین قرار می‌گیرد.

مثلا روح و اعتقاد به اینکه ماهیتا جاودان است، یا اینکه می توان امید به جاودانگی داشت آنچنان که من به شما آموخته ام، افراد تمام این‌ها را ریشخند خواهند نمود یا به خودشان تلقین می‌کنند که اشتباه است. هیچ کلمه‌ای از حرمت و دینداری یا بیانی شایستۀ آسمان شنیده یا باور نخواهد گردید.

و اینچنین خدایان بشر را ترک خواهند گفت؛ تنها آینۀ دقّ و شیاطین باقی خواهند ماند که با انسان در خواهند آمیخت و افراد پست و بینوا را به انواع جنایت‌های فجیع سوق خواهند داد، به جنگ، دزدی، کلاهبرداری و تمام چیزهایی که با ماهیت روح در تضاد است.

پس از آن زمین لرزه خواهد بود؛ دریا کشتی‌ها را حمل نخواهد کرد؛ آسمان ستاره‌ها را در مدارهای خویش محفوظ نخواهد داشت؛ آوای خدایان خفه می‌شود؛ تمام میوه‌های زمین خواهد پوسید؛ خاک فرسایش خواهد یافت؛ و همین هوا نیز با رکودی عبوس و تار، بیمار و نامطبوع خواهد شد. همه چیز پریشان و به هم ریخته خواهد گردید؛ تمام خوبی ها ناپدید می گردد.

اما وقتی تمام این‌ها اتفاق افتاد، خداوند، خالق تمام چیزها، نگاهی بر آنچه روی داده است خواهد نمود و پریشانی را با نیروی متقابل اراده‌اش که همان نیکی است، متوقف خواهد کرد. تمام آنهایی را که منحرف گشته‌اند به راه راست باز خواهد گرداند؛ جهان را از شرارت پاک خواهد کرد، آن را با سیل فرو خواهد شُست، با تندترین آتش‌ها خواهد سوزاند، و با جنگ و بیماری مهلک از صحنه به بیرون خواهد راند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head ، вαнαr ، یلدا 86 ، AMIRMAHDI_AEZAZI ، Prometheus
آگهی
#2
گاهی وقتا فکر میکنم نکنه ما و تمام این جهان آزمایش و ساخته ی موجوداتی از یه جهان بزرگتر هستیم که صرفا نقش عروسک رو براشون ایفا میکنیم، بعضی وقتا ما رو درگیر جنگ میکنن بعضی وقتا تو صلح و آرامشیم بعضی وقتا برامون خدایانی میفرستن و چیز های جدید یاد میدن.. یه روزیم میرسه که همه چی رو میزنن میترکونن.. (آره فیلمم زیاد میبینم)
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Actinium
#3
(18-09-2018، 22:23)₉ ŞÂĤÂÑƊ ⁷ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
گاهی وقتا فکر میکنم نکنه ما و تمام این جهان آزمایش و ساخته ی موجوداتی از یه جهان بزرگتر هستیم که صرفا نقش عروسک رو براشون ایفا میکنیم،  بعضی وقتا ما رو درگیر جنگ میکنن بعضی وقتا تو صلح و آرامشیم بعضی وقتا برامون خدایانی میفرستن و چیز های جدید یاد میدن..  یه روزیم میرسه که همه چی رو میزنن میترکونن.. (آره فیلمم زیاد میبینم)

این حافظ ناقلا نمی دوم اینجا هم داره شوخی می کنه یا واقعا می گه. اما ظاهرا حافظ هم عصر خودش رو آخر الزمان می دونسته:

خواهم شدن به کوی مغان آستین فشان
زین فتنه‌ها که دامن آخر زمان گرفت

البته از حق نگذریم عصر حافظ بعد حمله مغول ها و زمان حمله تیمور لنگ واقعا خیلی ناجور بوده و حتی می گن تیمور هم موقع اومدن به شیراز خواسته معترض حافظ بشه که سمرقند به اون ابهت و عظمت رو به معشوقش ترک شیرازی میخواسته بده:

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

تیمور گفته ما اینقدر جون کندیم سمرقند رو آباد کردیم که تو به ترک شیرازی ببخشیش :/
ای لعنت به دهانی که بی موقع باز شود :/
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head
#4
(18-09-2018، 22:23)Mr. Potato Head نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
گاهی وقتا فکر میکنم نکنه ما و تمام این جهان آزمایش و ساخته ی موجوداتی از یه جهان بزرگتر هستیم که صرفا نقش عروسک رو براشون ایفا میکنیم،  بعضی وقتا ما رو درگیر جنگ میکنن بعضی وقتا تو صلح و آرامشیم بعضی وقتا برامون خدایانی میفرستن و چیز های جدید یاد میدن..  یه روزیم میرسه که همه چی رو میزنن میترکونن.. (آره فیلمم زیاد میبینم)

کاملا موافقم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان