امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هک اخلاقی چیست؟؟!!!

#1
هک اخلاقی چیست و چه مفهومی دارد ؟


بیشتر مردم فکر می کنند که هکرها مهارت  و دانش خارق العاده ای دارند که می توانند با استفاده از آن به سیستم های کامپیوتری نفوذ کنند و اطلاعات ارزشمندی را بدست آوردند . عبارت هکر تصویر شخص جوان متخصص کامپیوتری را در ذهن می آورد که چندین دستور را در کامپیوتر وارد می کند و بووووم ناگهان به سیستم نفوذ می کند و پسوردها و شماره حساب ها و دیگر اطلاعات محرمانه را خارج می کند .
در واقعیت یک هکر خوب یا یک متخصص امنیتی که یک هکر اخلاقی نام دارد , فقط نیاز دارد بفهمد که یک سیستم کامپیوتری چگونه کار می کند و به این منظور به چه ابزارهایی برای پیدا کردن ضعف امنیتی در سیستم نیاز دارد . در این سری از مطالب به شما خواهیم گفت که یک هکر از چه ابزارها و تکنیک هایی برای جمع آوری اطلاعات و حمله به سیستم های کامپیوتری استفاده خواهد کرد .

هک اخلاقی


وقتی که  به مردم می گویم که من یک هکر اخلاقی (Ethical Hacker) هستم و Hک اخلاقی انجام می دهم ,معمولا پوزخند ها و گفته هایی این چنین را می شنوم : ” این دو کاملا متناقض و ضد و نقیض هستند ” افراد زیادی هم می پرسند ” مگر Hک هم می تواند قانونی باشد ؟ ” بله ! هکر اخلاقی بهترین توصیف را از کاری که من به عنوان یک متخصص امنیتی انجام می دهم , می کند . من از همان ابزارهای و متدهایی که هکرهای بدجنس دارند استفاده می کنم تا به ضعف های امنیتی در شبکه های کامپیوتری و سیستم های پی ببرم . سپس راه رفع حفره امنیتی را ارایه می کنم تا دیگر هکرهای بدجنس نتوانند به داده ها دسترسی پیدا کنند . این یک چرخه پایان نا پذیر است که دائما ضعف های امنیتی در سیستم های کامپیوتری کشف می شود و به این منظور وندورهای نرم افزاری پچ هایی را ارایه می کنند .

هکرهای اخلاقی معمولا متخصصین امنیتی و تستر های نفوذ هستند که از مهارت های Hک و مجموعه ابزارهایی که به این منظور در نظر گرفته شده اند , استفاده می کنند .حال کرکر (Cracker) به چه معنی است . کرکر هکری را توصیف می کند که از مهارت ها و ابزارهای Hک  استفاده می کند  تا مقاصد مخرب و تهاجم آمیزی چون انتشار ویروس ها  یا حمله های DoS را انجام دهد.

این کار ها را برای سرگرمی نمی کنند بلکه این نوع هکرها اعمالی از این دست را در ازای دریافت مبلغی به منظور صدمه زدن به یک شرکت مشهور یا دزدی  اطلاعات و کارت های اعتباری انجام می دهند .
ویرایش شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط The moon
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان