امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آرژانتین؛ رقیب پرستاره ایران و مدعی قهرمانی جام جهانی

#1
آرژانتین؛ رقیب پرستاره ایران و مدعی قهرمانی جام جهانی 1

آرژانتین؛ رقیب پرستاره ایران و مدعی قهرمانی جام جهانی

تیم ملی فوتبال آرژانتین به عنوان یکی از تیم‌های هم‌گروه تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای شانزدهمین بار به جام جهانی می‌آید تا بتواند برای سومین بار جام جهانی را بالای سر ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناتیم ملی فوتبال آرژانتین که برای شانزدهمین بار در جام جهانی حاضر می‌شود از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد:

*آرژانتین

این کشور در آمریکای جنوبی واقع شده و پایتخت آن بوئنس‌آیرس است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و جمعیت آن حدود 43 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.واحد پول آرژانتین پزو نام دارد و این کشور از لحاظ وسعت بعد از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در جهان هشتمین کشور محسوب می‌گردد.آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را در اختیار دارد و سطح زندگی در این کشور بالاست. 97 درصد جمعیت‌ آرژانتین را اروپایی‌تبارها تشکیل‌ می‌دهند که بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی است. بیش از 90 درصد مردم آرژانتین مسیحی هستند و در حدود 2 درصد مسلمان در این کشور زندگی می‌کند و بقیه بی‌دین یا پیرو ادیان دیگر هستند.نام پیشین آرژانتین که از مستعمرات اسپانیا به حساب می‌آید فرمانداری ریودلاپلاتا نام داشت که آرژانتین از این منطقه اعلام استقلال کرد.



*تاریخ آرژانتین

اسپانیایی‌های مهاجم در سال 1516 میلادی وارد آرژانتین شدند. بسیاری از آنها با شنیدن شایعه وجود کوه‌های نقره‌ای در این منطقه به جست‌وجوی این کوه‌های افسانه‌ای می‌پرداختند. پیشینه نام این کشور هم از کلمه argentum به معنای نقره گرفته شده است. زمانی که آرژانتین در کنترل اسپانیا بود کشورهای بولیوی،‌پاراگوئه و اروگوئه هم در سلطه اسپانیا بودند. از کاشفان اروپایی آرژانتین می‌توان به آمریگو وسپوچی، خوآندیاز دوسولی و فردیناند ماژلان اشاره کرد.

*جغرافیای آرژانتین

این کشور از شمال با پاراگوئه و بولیوی، از شرق با برزیل و اوروگوئه، از جنوب و غرب با شیلی مرز مشترک دارد.آرژانتین را می‌توان به چهار قسمت تقسیم نمود؛ 1- دشت‌های حاصلخیز 2-فلات‌های نیمه‌گرمسیری 3- رشته‌کوه‌های پر پیچ و خم و جلگه‌های غنی از نفت. کوه آکنکاگوا با ارتفاع 696 متر از سطح دریا مرتفع‌ترین کوه این کشور در نیم‌کره جنوبی است و پست‌ترین نقطه در این کشور لاگونا دلکاربیون در ایالت سانتاکوروز با 105 متر زیر سطح دریا قرار دارد.



*فوتبال آرژانتین

ورزشگاه اصلی تیم ملی آرژانتین ورزشگاه مونومنتال آنتونیو وسپوکیو لیبرتی است. آرژانتین تاکنون دو بار در جام‌‌های جهانی 1978 و 1986 قهرمان جام جهانی فوتبال شده است. این تیم در مسابقات کوپا امریکا و المپیک هم مقام‌های قهرمانی دارد. فوتبال آرژانتین بازیکنان بزرگی در تاریخ خودش همانند ماریو کمپس، دیگو مارادونا، باتیستوتا و لیونل مسی را به فوتبال جهان معرفی کرده است. آرژانتین به عنوان یکی از حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل شانس اول صعود از این گروه به حساب می‌آید و باید در دومین دیدارش در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف ملی‌پوشان ایرانی برود. نخستین بازی رسمی آرژانتین در سال 1901 با برد 3 بر 2 مقابل اوروگوئه رقم خورد اما پیروزی 12 بر صفر مقابل اکوادور در سال 1942 بهترین پیروزی آرژانتین به حساب می‌آید هر چند که باخت 6 بر یک به چک‌و اسلواکی سابق در سال 1951 سنگین‌ترین شکست آرژانتین محسوب می‌شود.

* نظر کارشناس

محمد صادقی/ آرژانتین از قدیم‌الایام همیشه تیمی پرقدرت بوده که در رقابت‌های جام جهانی و آمریکای جنوبی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. این تیم از لحاظ قدرت تنه به برزیل می‌زند و تاکنون توانسته دو بار به عنوان قهرمانی جام جهانی برسد. آرژانتین در صورتی که از لحاظ تاکتیکی به هماهنگی برسد می‌تواند در جام جهانی موفق شود.بازیکنان این تیم از لحاظ فنی در موقعیت خوبی قرار دارند و این هنر مربی است که بتواند این نفرات را به هماهنگی برساند. با توجه به اینکه بازیکنان بسیار تکنیکی در آرژانتین حضور دارند آنها می‌خواهند به تنهایی ناجی تیم شوند.بازیکنان آرژانتین باید به خود بقبولانند که مسی ستاره این تیم است و بازی خود را به او ختم کنند.یکی از دلایلی که نیمار در برزیل عملکرد بهتری از مسی در آرژانتین دارد این است که بازیکنان برزیل نیمار را به عنوان ستاره خود پذیرفته‌اند.اما در آرژانتین دی‌ماریا، آگوئرو و ... هر کدام به تنهایی با توجه به قدرت تکنیکی که دارند می‌خواهند کار را به سرانجام برسانند. اینجا نقش مربی بسیار موثر است تا بازیکنان خود را به هماهنگی برساند و تاکتیک‌های خوبی در نظر بگیرد. با توجه به بازیهای که در چند وقت اخیر از آرژانتین دیدم خیلی بعید است که این تیم بتواند به مقام قهرمانی برسد.اگر تیمی مسی را از کار بیندازد 50 درصد از توان آرژانتین را گرفته و به همین خاطر بعید این تیم بتواند قهرمان شود.
آرژانتین؛ رقیب پرستاره ایران و مدعی قهرمانی جام جهانی 1
پاسخ
آگهی
#2
شرط میبندم ارژانتین حتی 4 ام هم نمیش ه1DodgyDodgy
آرژانتین؛ رقیب پرستاره ایران و مدعی قهرمانی جام جهانی 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Video مسابقات WWE | اولین مسابقه برای قهرمانی کمربند آمریکای شمالی
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  دیاباته قید جشن قهرمانی را هم زد
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  این دانمارک به فکر قهرمانی است (عکس)
  مرگ هوادار نوجوان اتلتیکو در جشن قهرمانی
  جام قهرمانی از دست طارمی و یارانش لیز خورد
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان