امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟

#1
چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1

ناباروری بشدت می تواند در زوجین استرس ایجاد کند
و تمرکز آن ها را برای ادامه روند درمان به هم بریزد با
کنترل خود و بازگرداندن زندگی به وضع سابق خود این
اضطراب را از بین ببرید.

راه هایی برای کاهش استرس و اضطراب ناباروری

ناباروری یک مشکل پزشکی است که می تواند هر جنبه از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد از حستان درباره خودتان گرفته تا رابطه تان با همسرتان و دیدگاه کلی درباره زندگی ؛ هم چنین می تواند بسیار استرس زا باشد. اگر با ناباروری روبرو هستید به همان اندازه که موقعیت شما ممکن است استرسی به نظر برسد, راه هایی برای کاهش اضطراب نیز وجود دارد. در این بخش با همین هدف چند گام برای تمرکز و توجه بر ذهن و بدن وجود دارد تا بتوانید یک دید آرام به زندگی خود بیاورید.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
چگونه با استرس ناباروری مقابله کنیم؟

چطور استرس و اضطراب ناباروری را کاهش دهیم؟

1. احساسات خود را تصدیق کنید:

اولین قدم در کاهش استرس این است که بفهمید که احساسات شما کاملاً طبیعی هستند.آزمون ناباروری و گذشت ماه ها می تواند از لحاظ عاطفی, فیزیکی و مالی شما را پایین بیاورد و احساس می کنید که هیچ کنترلی بر بدن خود ندارید یا نتیجه نهایی درمان شما می تواند استرس زا و ناتوان کننده باشد.برای بسیاری از زوج ها, نیاز به یک کودک بیولوژیکی یک رویای مادام العمر است اما از طریق ناباروری, این رویا از هم پاشیده است یا دست کم موقتا متوقف شده است.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
راه های کاهش استرس ناباروری

استرس ناباروری را چگونه کاهش دهیم؟

2. لطفا سوالات و ترس خود را به اشتراک بگذارید:

زمانی که به ناباروری خود رسیدگی می کنید, با افرادی که می توانند به سوالات شما پاسخ دهند, یا نسبت به احساسات شما حساس باشند و ترس و نگرانی های شما را درک کنند، صحبت کنید.اگر مشاور متخصص باروری دارید, می توانید با او صحبت کنید, یا ممکن است بخواهید به یک گروه پشتیبان ناباروری در منطقه خود ملحق شوید.

تصمیم انجمن ملی ناباروری می تواند شما را به یک گروه محلی هدایت کند. با ملاقات زوج های غیربارور دیگر مطمئن می شوید که تنها نیستید و بیشتر از همه, شما افراد دیگری را پیدا خواهید کرد که مشکلات, احساسات و نگرانی هایتان را با آنها به اشتراک بگذارید.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
مشاوره برای کاهش استرس ناباروری

تخلیه استرس ناباروری با گریه کردن

3. اجازه دهید گریه کنید و عصبانی شوید:

به هر حال سعی نکنید احساس خشم, گناه و یا غم خود را سرکوب کنید.اگر لازم است در مورد " بی عدالتی " بارداری یا اطلاعیه های تولد دیگران گریه کنید, پیش بروید و این کار را انجام دهید.اگر عصبانی هستید و می خواهید یک بالش بردارید یا به یک کیسه بکس مشت بزنید, ادامه دهید و خشم خود را با این کارها رها کنید.

در صورت امکان, سعی کنید زمانی را برنامه ریزی کنید که هر روز وقت خود را صرف تمرکز بر احساسات خود در مورد ناباروری کنید و اجازه دهید که احساساتتان بالا بیاید. با پرداختن به احساسات خود, به احتمال زیاد احساس بهتری پیدا می کنید و انرژی بیشتری برای مقابله خواهید داشت.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
روش های پایین آوردن استرس ناباروری

با استرس ناباروری ام چه کنم؟

4. به خودتان اجازه دهید که غصه بخورید:

با وجود اینکه امید به داشتن یک بارداری موفق دارید, ذهن ناآگاه شما هم اکنون به خاطر این که هنوز بچه ندارید, اندوهگین است ؛ از آنجا که اندوه حل نشده می تواند منبع اصلی اضطراب باشد, باید در یک دوره ماتم شرکت کنید تا احساستان خالی شود و احساس بهتری داشته باشید.

چه با شریک زندگی خود صحبت کنید و یا چه با یک دوست مورد اعتماد, و یا به سادگی احساسات خود را یادداشت کنید, مطمئن شوید که از طریقی روی اندوه خود کار می کنید و سپس آن را رها میکنید.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
نحوه کنترل کردن استرس ناباروری

استرس ناباروری را با این ترفندها کاهش دهید

5. یک دفتر خاطرات داشته باشید:

یک دفتر خاطرات می تواند یک دوست تسلی بخش باشد که هرگز عصبانی, ناراحت نمی شود و یا برای گوش دادن به شما سرش شلوغ نیست.از همه مهم تر این که وقتی شما دوست ندارید با دوستتان تماس بگیرید, در دسترس است.همانطور که افکار خود را ثبت می کنید, ممکن است برخی بینش ها را داشته باشید که نمی دانستید.

6. با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید:

قدم بعدی در کاهش استرس, ایجاد یک پل به خانواده و دوستان نزدیکتان است.اگرچه ممکن است به دلیل اینکه مشکل باروری دارید، یک ارتباط قوی با دوستان یا آشنایان خود داشته باشید، اما این کار ههمچنین به شما کمک می کند تا آنها عشق و حمایت خود را ارائه دهند.اگر دوستان و اقوام شما در مورد ناباروری بی اطلاع هستند, باید در مورد کاری که می خواهید انجام دهید آن ها را آموزش دهید.

می توانید یک کتاب خوب در مورد این موضوع پیشنهاد کنید, یا بگذارید که عزیزان شما بدانند که چطور می خواهید تحت درمان قرار بگیرید. برای مثال,می توانید بگویید "بگذارید وقتی ناراحت هستم گریه کنم" یا "من واقعا نمی توانم در مورد حمام کردن نوزاد صحبت کنم"

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
راه و روش های عالی برای کنترل استرس ناباروری

فوت و فن های کاهش دهنده استرس ناباروری

7. با همسرتان ارتباط برقرار کنید:

ناباروری می تواند بر روی یک ازدواج اثر بگذارد، که اغلب موجب رنجش ناگفته، احساس عدم تناسب، فشار جنسی و تنش بین زوج ها می شود.به عبارت دیگر، یک مرد و یک زن ممکن است به طور متفاوت نسبت به این بحران واکنش نشان دهند، این برای مردانی که از لحاظ عاطفی بسیار حساس هستند و زنان به طور آشکار پریشان می شوند، بسیار سخت تر است.

اگر احساس می کنید استرس ناباروری ممکن است باعث ایجاد شکاف بین شما و همسرتان شود، می توانید به دنبال مشاوره بگردید.حتی چند جلسه با یک مشاور خوب که در مورد ناباروری اطلاعات دارد می تواند به شما کمک کند تا جای پای خود را به عنوان یک زوج به دست آورید و دوباره به جلو حرکت کنید.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
استرس ناباروری را با همسرتان در میان بگذارید

رفع استرس ناباروری با محبت کردن به همسر

8. لطفاً کمی عطوفت و مهربانی داشته باشید:

راه دیگری برای ارتباط مجدد با همسرتان صمیمیت در هر دو روش جنسی و غیر جنسی است. برای مثال, شما می توانید برای همسر خود یک وعده غذایی خاص و یا یک نوشیدنی خاص تهیه کنید, بلیط کنسرت یا مسابقات ورزشی بگیرید, یا فقط او را در آغوش بگیرید, برای پیاده روی بروید, یا به او کمک کنید.

همچنین می توانید از تماس احساسی با او لذت ببرید که منجر به آمیزش جنسی نشود, با یک حمام دوتایی, ماساژ دادن و یا تحریک کردن اندام تناسلی یکدیگر, چه به صورت دستی و چه بصورت دهانی.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
راه های کنار گذاشتن استرس ناباروری

چگونگی رهایی از استرس ناباروری

9. اطلاعات جمع کنید:

یکی از بدترین عوامل تحریک استرس, عدم قطعیت در مورد آینده است و اگر ماه ها طول می کشید, یا اگر سال درمان ناباروری داشتید, شما بدون شک مدت زیادی با عدم قطعیت زندگی کرده اید.اطلاعات برای کم کردن برخی از سوالات (و عدم قطعیت) در مورد آینده به شما کمک می کند تا به طور فعال در مورد وضعیت فعلی و گزینه های موجود تحقیق کنید.برای مثال اگر چه شما نمی توانید به یک توپ کریستالی نگاه کنید و آینده را ببینید, می توانید خودتان را به دانش و اطلاعات مجهز کنید و برای همین حالا به یک آرامش مطمئن برسید.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
چگونگی درمان استرس ناباروری

ترفندهای کنترل استرس ناباروری

10. راه هایی را برای کاهش استرستان پیدا کنید:

بهترین راه برای آرام کردن اضطراب و بالا بردن روحیه تان این است که بر روی استراتژی هایی که در گذشته استفاده کرده اید، تکیه کنید.برای مثال برخی افراد متوجه می شوند که بردن یک کار یا شروع یک سرگرمی جدید به آن ها کمک می کند تا تنش شان را آزاد کنند.

افراد دیگری می فهمند که بودن در کنار عزیزانشان, مراقبه کردن, دعا کردن, دیدن یک مشاور, پیوستن به یک گروه حمایتی, ورزش کردن, انجام یوگا و یا جمع آوری اطلاعات درباره مشکل آن ها به آن ها کمک می کند احساس بهتری داشته باشند با این حال برخی افراد هستنتد که برای عوض کردن وضعیت بد و منفیشان به چیزی مثبت، آرزوی درمان در یک روز را دارند.

کارشناسان توصیه می کنند که هر روز حداقل دو روش مقابله را در نظر بگیرید آن ها همچنین پیشنهاد می کنند که در روز اول متوقف نشوید.پاسخ به ناباروری معمولا روز به روز متفاوت است; و آنچه به نظر می رسد استراحت و آرامش می تواند با شروع یک دوره قاعدگی و یا اعلام یک بارداری مختل شود.با این حال استفاده از تکنیک های مدیریت استرس به صورت مداوم می تواند مانع از دست رفتن اضطراب شود.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
پیدا کردن راهی برای استرس ناباروری

کاهش استرس ناباروری با بهترین راه کارهای ممکن

11. نفس کشیدن عمیق را یاد بگیرید:

یک راه خوب دیگر برای آرام شدن، تمرین تکنیک های تنفس عمیق است, چه تنها و چه همراه با همسرتان.در یکی از این تمرین ها، راحت و با چشمان بسته بنشینید و بلند, آهسته و عمیق نفس بکشید.دم و بازدم را از بینی خود انجام دهید, دیافراگم و قفسه سینه خود را با هوا پر کنید.

لذت پر کردن خود را به آرامی و سپس آزاد کردن هوا احساس کنید. هر وقت که نگران هستید و یا با همسرتان صحبت می کنید, این تمرین را برای پنج دقیقه امتحان کنید. آسوده بودن می تواند باعث استرس و تمرکز بیشتری شود.

چطور با استرس و اضطراب ناباروری کنار بیاییم ؟ 1
استرس ناباروری را چگونه کنترل کنیم؟

12. مواظب رژیم غذایی خودتان باشید:

چون شما زمان و انرژی زیادی را صرف درمان ناباروری کرده اید، ممکن است سلامت عمومی خود را نادیده گرفته باشید با این حال, ممکن است که حداقل برخی از استرس و کسالت های شما ناشی از عوامل سلامتی - مخصوصاً رژیم غذایی شما باشد.اگر دوره تنش و اضطراب را طی می کنید سعی کنید جذب شکر, نمک, چربی های اشباع شده و آرد سفید را کاهش دهید.همچنین می توانید مواد افزودنی شیمیایی, کافئین مانند قهوه, چای سیاه و کاکائوی داغ را کاسته یا حذف کنید.

در آخر, ممکن است روزهایی باشد که هیچ چیز برایتان کارساز به نظر نرسد, و هنوز احساس خستگی و آشفتگی کنید.چطور این لحظات را طی می کنید؟ چنین زمان هایی را پیش بینی کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید از آن ها بپرهیزید.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان