امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی اصول مواد اولیه و ساختن پنجره ودرب UPVC

#1
درب و پنجره UPVC و معرفی اصول مواد اولیه آن: جهت راحتی در طراحی و  ساخت درب و پنجره های UPVC و جلوگیری از احتمال خطا ، نرم افزار کامپیوتری لازم اماده شده ، که در این نرم افزار تمام اطلاعات فنی و مشخصات هندسی پروفیل ها درج شده است . پس از طراحی وترسیم ابعاد در و پنجره ها در این نرم افزار به آسانی  اطلاعات لازم جهت ساخت  پنجره یا در UPVC به شرح زیر در اختیار کاربر  قرار داده می شود :

انواع پروفیل صنعتی ابعاد برش به تفکیک نوع پروفیل تعداد برش به تفکیک نوع پروفیل زاویه های برش پروفیل هاابعاد وتعداد برش پروفیل های تقویتی گالوانیزه تعداد و نوع یراق آلات مورد نیازاطلاعات شیشه شامل ضخامت ، رنگ ، ابعاد و متراژ برش محاسبه پیشنهاد قیمت پنجره دوجداره وینکار جهت ارائه به مشتری .
الف) یراق آلات

یراق آلات اصطلاحی کلی است که به قفل ها، لوله ها ، چفت و دستگیره در ها اطلاق میشود.

گاهی از این اصطلاح برای توصیف قفل ها ، دستگیره ها و چفت ها استفاده می شود .

استفاده از یراق آلات استاندارد در بالابردن کیفیت در و پنجره های UPVC موثر بوده و رعایت نکات فنی و پهنای بازشو ،وزن شیشه های لنگه بازشو ها در انتخاب کردن یراق آلات دارای اهمیت می باشد .

مدل یراق آلات :

یراق کشویی ،یراق یک طرفه ، یراق دو طرفه ، لغزشی نیمه اتوماتیک ، یراق کشویی لغزشی اتوماتیک ،یراق دربی ، یراق دولنگه بازشو

تعریفی از یراق آلات :

مجموعه ای از اجزای فلزی است که مکانیزم باز و بسته شدن درب و پنجره را تشکیل می دهد یراق آلات نامیده می شوند .
ب) پروفیل های گالوانیزه

فولاد تقویتی یا گالوانیزه جهت جلوگیری از تابیدگی ، تنش  و در نهایت استحکام بخشیدن به پروفیل های در وپنجره UPVCبکار رفته می شود .

ضخامت بکار رفته شده به طور استاندارد ۱٫۲۵ میلیمتر است که این ضخامت با توجه به موقعیت پروژه از ۱٫۲۵ تا ۲٫۲۵ میلی متر تغییر پیدا می کند .

گالوانیزه بکار رفته  شده در پروفیل ها در طرح های مختلفی از جمله U شکل ، L شکل ، C شکل وغیره قابل اجرا هستند .
ج) پروفیل در UPVC

یکی از پر مصرف ترین و مطمئن ترین ماده اولیه در ساختن در و پنجره های ساختمانی است و مشخصه اصلی آن استحکام و زیبایی می باشد .

سبکی وزن ، عدم اشتعال ،خمش پذیری ،عایق بودن در مقابل حرارت و الکتریسیته ، قابلیت تبدیل به سطوح صیقلی ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و بیولوژیک ، قابلیت تلفیق با مواد افزودنی مختلف و انعطاف پذیری درکاربردهای متعدد پلیمر مزبور ، به مناسب ترین جایگزین برای آلیاژ های غیر فلزی و  فلزی در صنعت در و پنجره سازی تبدیل کرده است .

پروفیل های موجود در UPVC با توجه به سختی و ضد ضربه بودن آن به راحتی قابل خم شدن است . به همین دلیل می توان با این پروفیل هر نوع انحنا و قوس دلخواه را اعمال کرد .

پنجره ها به نوعی طراحی شده اند که قابلیت توری و پرده کرکره را دارا هستند .

سابقه در ایران

در ایران اولین بار در اواخر دهه ۵۰ ، واحد تولید پروفیل ساخت در و پنجره UPVC احداث شد و در سال های بعد واحد های تولیدی دیگری در این زمینه احداث گردید اما به دلیل های مختلفی ، واحد های موجود از تکنولوژی پیشرفته اکنون برخوردار نبوده و حجم عمده پروفیل مصرفی واحد های مونتاژ از منابع خارجی تامین می شده است .

با عنایت به نیاز کشور به واحد های تجاری ، مسکونی ، و اداری ؛ اهمیت بکارگیری مصالح مناسب و همچنین اثر مثبت پنجره های UPVC با شیشه دوجداره در بهینه سازی انرژی ، امروزه استفاده از این نوع در و پنجره رو به افزایش است .

از سال۱۳۸۰ با پشتیبانی و حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و دستورالعمل های دولت در ارتباط با بحث۱۹ با موضوع دستورالعمل صرفه جویی انرژی در ساختمان می باشد و استفاده ازاین محصول روز به روز افزایش یافت
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان