امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برگزاری کنسرت کودکان کم‌توان ذهنی/ بچه‌هایی که برای صلح می‌نوازند

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برگزاری کنسرت کودکان کم‌توان ذهنی/ بچه‌هایی که برای صلح می‌نوازند 1

مریم گیلاسیان متخصص موسیقی درمانی و سرپرست و رهبر «ارکستر ملی ویژه» درباره جزییات برگزاری کنسرت ویژه کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی و مبتلا به اوتیسم توضیح داد: من بیش از ۱۷ سال است که در حوزه موسیقی درمانی فعالیت‌هایی را در شهر گرگان انجام می‌دهم. ما در مرکزی که متمرکز بر این موضوع تاسیس شده تلاش می‌کنیم افراد کم‌توان ذهنی بالای ۱۴ سال را با محوریت موسیقی تحت پوشش خود قرار دهیم که طی آن موفق شدیم طی دو سال گذشته ارکستر ملی «ویژه» را تاسیس کنیم.

گیلاسیان ادامه داد: ما در این دوسال خوشبختانه فضا را به سمتی هدایت کردیم که در همین مدت موفق به برگزاری کنسرت‌های متعددی در شهر گرگان شدیم. از همین رو تصمیم گرفتیم تا به شکلی گسترده‌تر به فکر تشکیل یک ارکستر ملی ویژه باشیم به همین جهت در ابتدا مذاکراتی را مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل بهزیستی استان گلستان برگزار کردیم که در نهایت با موافقت آنها پیش زمینه های تشکیل ارکستر از گرگان و شهرهای دیگر کشور آغاز شد.

وی افزود: ما بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، با همکاری تعدادی از کارشناسان موسیقی درمانی و رشته‌های تخصصی مرتبط کار انتخاب هنرمندان را آغاز کردیم که با توجه به نوع واکنشی که می بایست با افراد کم توان ذهنی و معلولیت‌های دیگر وجود داشته باشد، پروسه بسیار دشوار و حساسی را طی کردیم زیرا هنر نوازندگی به‌طور طبیعی برای افراد عادی جامعه نیز کاری بسیار دشوار و تخصصی است چه برسد به اینکه این هنر توسط افرادی اجرا شود که دارای آسیب‌هایی چون کم توانی ذهنی، معلولیت جسمی، اوتیسم، نابینایی و مواردی از این دست هستند.

این کارشناس موسیقی‌درمانی ادامه داد: بنابراین ما پس از انتخاب‌های اولیه‌ای که از سراسر کشور انجام دادیم دست به غربالگری دوباره‌ای زدیم و در نهایت به ارکستر بیست نفره‌ای رسیدیم که روز بیست و سوم آذر ماه اولین کنسرت رسمی خود را در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد کرد. در این کنسرت که به اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران اختصاص دارد، بنده به عنوان رهبر ارکستر حضور خواهم داشت.

گیلاسیان با اشاره به اینکه تمرینات ارکستر طی ماه‌های گذشته به شکلی ویژه انجام می‌شد، گفت: صادقانه می‌گویم که برای راه‌اندازی چنین ارکستری ما همراه با بچه ها تمرینات شبانه روزی را انجام دادیم که بتوانیم به سهم خود فضایی را برای ارائه کارهای هنری این عزیزان که به‌زعم بنده پیامبران صلح دنیا هستند، ایجاد کنیم و اگرچه در این راه با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودیم اما بسیار خوشحالم که با همت این بچه های نازنین که سرشار از صداقت، مهربانی و دوستی هستند می‌توانیم کنسرتی را با محوریت صلح جهانی برگزار کنیم. من حتم دارم با کنسرت پیش رو که علاوه بر حضور این پیامبران و فرشتگان صلح دارای ویژگی های جالب توجهی است مخاطبان شاهد اجرایی خواهند بود که قطعا نوع نگاهشان به افراد کم توان که به اعتقاد من کم توان نیستند، تغییر خواهد کرد. بنابراین از همه دوستداران موسیقی دعوت می کنم که این کنسرت را از دست ندهند.

وی در معرفی اعضای ارکستر ملی ویژه برای حضور در کنسرت پیش رو بیان کرد: بنیامین آتابای نوازنده گیتار کلاسیک، علی جباری نوازنده کمانچه، آرمیا مهدی تبار نوازنده پیانو، علیرضا رحمانی نوازنده ملودیکا، مهدی صفری راد نوازنده گیتارباس، فرید زاهدی نوازنده فلوت کلید دار، امیرحسین نادری پور نوازنده فلوت ریکوردر، علیرضا مهیمنی نوازنده فلوت ریکوردر، المیرا خلیل زاده نوازنده فلوت ریکوردر، سمیرا شهبازی نوازنده پیانو، هادی علیزاده نوازنده تمبک، بردیا عسگری نوازنده دمام، سیامک عسگری نوازنده تمبک، مهتاب آل عباسیان، شقایق گرامیان، تکتم فرید، ندا فکوریان و اعظم شیخ ویسی گروه خوانندگان کنسرت را تشکیل می دهند.

انجمن موسیقی ایران
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
 سپاس شده توسط م‍حمّد ، **Maria** ، ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، ßяɪcε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست کامل دوست پسر های تیلور و آهنگ هایی که از آنها الهام گرفته
  ساز زدن کودکان
  سیروان خسروی در اعتراض به وضعیت اقتصادی مردم کنسرت هایش را لغو کرد / 150 میلیون خسارت
Rainbow سالار عقیلی و یک کنسرت خانوادگی !
  آمار فاجعه بار فروش بلیت کنسرت محمدرضا گلزار در آمریکا
  آندره بوچلی کنسرت آنلاین رایگان برگزار می کند
  خواننده ایرانی برای صندلی های خالی کنسرت برگزار می کند!
Music اجرای اهنگ عالیجناب عشق در کنسرت
Music اجرای تک ترک جنگ لایو از علی یاسینی در کنسرت❤ورژن جدید جنگ از علی یاسینی❤
Heart ورژن جدید اهنگ برگرد علی یاسینی و گیتار زدنش در کنسرت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان