امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سئوی کلاه سیاه black hat SEO در سال ۲۰۱۸

#1
سئوی کلاه سیاه
رویکرد به black hat SEO یا سئوی کلاه سیاه مانند این است که هرکسی پسر بد بودن را دوست دارد.

شما به خاطر شخصیت جدی و قابل قبول افراد در ترانه‌های گیج و خواب آلود ریچارد لینکلیتر از گروه پینک فلوید عاشق آن‌ها نشده‌اید. شما او را دوست دارید چون او با قوانین خودش زندگی می‌کند و از هم‌رنگ جماعت شدن سرباز می‌زند.

او شخصیت جالبی دارد!

گوگل اما نمونه‌ای از استثنائات در پیشرفت پسران بد است! این موتور جستجو قوانینی دارد که باید در سئو از آن‌ها پیروی کنید. هرچقدر که مخالفت پینک فلوید با قوانین، جذاب و قابل توجه بود و عواقب خوبی داشت، شکی نیست که عدم پایبندی به قوانین وبمستری گوگل اشتباه است و شما را پشیمان خواهد کرد.

زمانی که موضوع سئو باشد، عاقلانه است که از کاربرد روش‌های سئوی کلاه سیاه پرهیز کنید. شاید در ابتدا که شروع به استفاده آن کنید برایتان جالب باشد و نتیجه مثبتی در نتایج کلمه کلیدی شما داشته باشد، ولی در نهایت می تواند باعث پنالتی شدن سایت شما شود.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

سئوی کلاه سیاه مجموعه‌ تاکتیک‌هایی است که با استفاده از روش‌های ممنوع شده توسط گوگل، کارایی نتایج جستجوی ارگانیک را بهبود می‌دهد.

زمانی که ما از موارد ممنوع حرف می‌زنیم، روش‌هایی را مد نظر داریم که به طور کامل ممنوع هستند. استفاده از روش‌های سئوی کلاه سیاه می‌تواند موجب تنبیه سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) شده و در مواردی که شدت تنبیه‌ها زیاد باشد، موجب حذف کامل تمامی صفحات فهرست (ایندکس) شده می‌شود.

فراموش نکنید که 51 درصد از ترافیک همه‌ی سایت‌ها از طریق جستجوی ارگانیک تأمین می‌شود و حضور دائمی در این نتایج برای هر سایتی مهم و حیاتی است.

یکی از قوانینی که می‌توانید برای تعیین قرار گرفتن یک روش در دسته‌ی سئوی کلاه سیاه استفاده کنید این است که از خودتان بپرسید: «آیا این کار برای افزایش ارزش سایت برای بازدیدکنندگان انجام می‌دهم یا این کار را برای دستیابی به نتایج جستجوی بهتر انجام داده‌ام؟» اگر پاسخ گزینه‌ی دوم باشد، بهتر است که از آن روش صرف نظر کرده و آن را رها کنید.

همین سوال و سوال هایی از این دست است که سبب شده است ما در نوین مارکتینگ مقاله ای کلیدی با عنوان ” بایدها و نبایدهای ضمانت در سئو که همه کارفرمایان باید بدانند ” را منتشر کنیم لطفا این مقاله را مطالعه کنید

سئوی کلاه سیاه

تاریخچه‌ی کوتاهی از سئوی کلاه سیاه
در گذشته جالب‌ترین افراد کسانی بودند که لباسی شطرنجی می‌پوشیدند و اطراف سیاتل پرسه می‌زدند! در جهان سئو هم وضعیت با جهان غرب یکسان بوده است! در دهه‌ی آخر قرن بیستم، موتورهای جستجو همگی تازه کار بودند و دوران کودکی خود را می‌گذراندند.

در این دوران بی‌قانون و بی‌نظم سئو، هر اتفاقی ممکن بود. نویسندگان می‌توانستند درباره‌ی همه‌ی کلمات کلیدی بنویسند. اگر می‌خواستید که شبکه‌ای از سایت‌ها را بسازید که فقط به هدف لینک دادن به هم و بهبود رتبه‌ی یکدیگر طراحی شده بودند، هیچ محدودیتی برای ساخت نداشتید. درباره‌ی پنهان کردن محتوا و نشان دادن یک چیز به موتور جستجو و چیزی دیگر به کاربر فکر می‌کنید؟ آن موقع زمان مناسبی برای این کار بود.

اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسید این روند برای همیشه دوام نیاورد و بالاخره به پایان رسید. با آغاز قرن 21 گوگل راهش را برای سلطه بر جهان پیدا کرده بود و آرام آرام روش‌های فریب دادنش را یک به یک مسدود می‌کرد. به روز رسانی پشت به روز رسانی منتشر می‌شد و کسانی که بیش از حد سایت خود را بهینه می‌کردند، استفاده کنندگان از کلمات کلیدی و لینک سازان هدف تنبیه گوگل قرار گرفتند.

وقتی که گوگل گام‌های بلندش را برداشت و به غول اینترنت تبدیل شد، برای همگان پیامی روشن داشت: وبمسترها و تولید کنندگان محتوا باید تجربه‌ی کاربری (UX) را به جای بهینه سازی موتور جستجو اولویت قرار بدهند. اطلاعات باکیفیت و مرتبط با بارگذاری سریع و ناوبری آسان وبسایت‌ها حالا اولویت شماره‌ی یک وبمسترها است.

کدامیک از روش‌ها سئوی کلاه سیاه محسوب می‌شوند؟
صفحات درگاهی: صفحات وبی که برای کسب رتبه‌ی بهتر در یک عبارت جستجو شده‌ی خاص طراحی شده و فقط برای رهنمون کردن بازدیدکنندگان به صفحه‌ای دیگر در همان سایت وجود دارند.
محتوای خودکار: استفاده از ابزار یا اسکریپت برای تولید و انتشار خودکار محتوا.
متون و لینک‌های مخفی: تولید متن یا لینکی خاص و غیر قابل مشاهده برای بازدیدکنندگان به قصد بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو.
سوء استفاده از کلمات کلیدی: بهینه سازی شدید بخشی از محتوا برای یک کلمه‌ی کلیدی خاص با استفاده بیش از حد از آن در متن، نام تصاویر، برچسب‌ها متا (متا تگ‌ها) و مواردی مشابه آن.
مزرعه‌ی لینک: ساخت شبکه‌ای از سایت‌ها که فقط برای لینک کردن و افزایش رتبه‌ی یکدیگر طراحی شده‌اند.
خرید لینک: پرداخت هزینه به سایر سایت‌ها برای لینک کردن شما به منظور افزایش اعتبار دامنه.
پنهان کاری: نمایش بخشی از محتوا به خزنده‌ی موتور جستجو و بخش دیگری از آن به بازدیدکننده.
نظرات اسپم: ساخت لینک برای سایت در بخش نظرات سایر سایت‌ها به منظور افزایش اعتبار دامنه.
اسپم پایین صفحه (فوتر): پر کردن پایین صفحه با لینک‌هایی که فقط به قصد افزایش رتبه بندی (و نه بهبود تجربه‌ی کاربری) انجام شده است.
گردش مقالات: استفاده از ابزاری برای بازتولید خودکار مقالات موجود برای یک موضوع منحصر بفرد یا موضوعات هم‌معنی آن.
استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط: استفاده از کلمات کلیدی نامربوط در محتواهای قدیمی در جهت افزایش رتبه‌‌ی سایت برای این کلمات کلیدی.
تله‌گذاری و تعویض: دریافت لینک برای محتوایی با کیفیت بالا فقط به منظور تعویض آن با محتوایی که با هدف تجاری یا فروش محصول طراحی شده است.
اشغال کردن: سرقت محتوای سایر سایت‌ها و استفاده از آن‌ها برای کسب ترافیک سایت خود.
پست‌های مهمان کم کیفیت: نوشتن پست مهمان در سایت‌های دیگر که به طور کامل برای لینک کردن سایت خود و بدون در نظر گرفتن ارزش حاصل شده برای خواننده منتشر شده است.
دادوستد محصولات با لینک: ارسال رایگان یک محصول در عوض نقد و بررسی آن و لینک به شما.
گزارش کردن رقبا: گزارش نادرست وبسایت رقیب برای سئوی کلاه سیاه به این امید که تنبیه رقیب موجب افزایش رتبه‌ی سایت شما بشود.
عنوان‌های نادرست: جذب کلیک با استفاده از عنوان‌های گمراه کننده و رهنمون کردن بازدیدکنندگان به صفحه و محتوایی غیر مرتبط.
این موارد به هیچ عنوان فهرست کاملی نیست و روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بالا بردن غیرقانونی رتبه استفاده کرد. فهرست ما ایستا نیست، همان طور که جستجوی ارگانیک نیز دائما در حال پیشرفت است. شاید روزی گوگل برای بهینه سازی برچسب‌ها متا نیز سخت بگیرد (شاید هم نه).

اما در این بین، 17 مثال فوق ایده‌ای بسیار خوب برای چیزی که پیش روی شماست را بیان می‌کند.

سئوی کلاه سیاه

به جای این روش‌ها از چه روش‌های سئویی استفاده کنم؟
سئوی کلاه سفید، همان‌طور که حدس می‌زنید، روش‌هایی است که مورد تأیید گوگل برای افزایش رتبه‌ی جستجوی ارگانیک سایت شما است.

بدون شک بهترین روشی که برای افزایش رتبه می‌توانید انجام دهید، تولید محتوای آموزنده و باکیفیت برای پاسخ به سؤالات بازدیدکنندگان و در ادامه حل مشکلات آن‌ها است. این کار نیاز به درکی عمیق از هدف جستجو و اشتیاقی زیاد برای تحقیق درباره‌ی کلمات کلیدی دارد. شما نمی‌توانید محتوایی عالی تولید کنید مگر اینکه با آنچه بازدیدکنندگان به دنبالش هستند آشنا بوده و اساس محتوای خود را بشناسید.

و مهم‌تر از همه چیز اینکه، وب سایت شما باید سریع، امن و آسان باشد.

از سال جاری گوگل رسما مجازات صفحات و سایت هایی را که زمان بارگذاری آنها طولانی است، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه را آغاز می‌کند. نیاز به ذکر این واقعیت نیست که کاربران نیز به سادگی نمی خواهند این مشکل را تحمل کنند.

تغییر HTTP به HTTPS بدون هیچ مشکلی امکانپذیر است، زیرا استفاده از این پروتکل تقریبا نیم دهه آغاز شده است و بر روی رتبه بندی سایت ها موثر است، چرا که سایت‌های نا امن در نوار آدرس توسط این موضوع مشخص می شوند.

به علاوه، محتوای خوب، لینک‌های ویراستاری کسب می‌کند. همچنین مشکلی برای وبلاگ نویسی مهمان و انتشار آن (ما این روش را به شما توصیه می‌کنیم) برای جذب لینک‌های ورودی باکیفیت وجود ندارد.

استفاده از کلمه‌ کلیدی در برچسب‌‌ متا عنوان، صفحه را به عبارت جستجو شده بیشتر مرتبط می‌کند و احتمال کلیک کاربران را افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که برچسب عنوان به میزان کافی کوتاه باشد (55 تا 56 کاراکتر) تا از بریده شدن انتهای آن در موتور جستجو جلوگیری کنید و کاربران برای دیدن مطلب تشویق شوند.

متای توضیحات متنی است که زیر عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

اگر دوست دارید تمام برچسب های متا را بشناسید مقاله: همه چیز درباره متا تگ ها نوین مارکتینگ را بخوانید

سهولت در استفاده به چند دلیل حائز اهمیت است. یک: زیرا کاربران آنچه که به دنبال آن هستند را به سادگی پیدا می‌کنند، و علاوه بر آن راهی مطمئن برای افزایش زمان باقی ماندن در سایت شما است. دو: خزنده ها با اطمینان بیشتری سایت شما را بررسی می‌کنند و برای شما این اطمینان حاصل می‌شود که مطالب سریع‌تر ایندکس می شوند و در SERPs نمایش داده می‌شود. لینک‌های داخلی خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که بیش از چند کلیک برای رسیدن از یک مکان به مکان دیگر وجود ندارد.

سئوی کلاه سیاه
سئو داخلی را جدی بگیرید
سئو داخلی در مورد این است که صفحه خود را تا حد امکان مطابق با اصول موتور های جستجو بسازید.

برای یک صفحه معین، برچسب (کلیدواژه) و عنوانی صحیح است که کاربران موتور جستجو در SERP آن را می‌بینند.

این مورد فرصتی برای شماست که 1) ارتباط صفحه‌ی دارای کلمه‌ی کلیدی را بیشتر تشریح کنید و 2) به کاربران بگویید که موضوع صفحه چیست. نگه داشتن متای توضیحات بین 165 تا 175 کاراکتر باعث می‌شود که همه متن هم در موبایل و هم در رایانه نمایش داده شود.

همچنین از وجود کلمه‌ی کلیدی هدف در صفحه اطمینان حاصل کنید: در برچسب‌های عنوان، در متن موجود در صفحه و همین طور در نشانی اینترنتی سایت. این کار به کاربران (و موتورهای جستجو) نشان می‌دهد که محتوا با کلمه‌ی کلیدی مرتبط است و آن‌ها را برای مشاهده‌ آن تهییج می‌کند. افزون بر این، استفاده از کلمه‌ی کلیدی در نام تصاویر و نیز عبارت جانشین آن‌ها (alt text)، گوگل را برای درک بهتر محتوای صفحه یاری می‌کند.

شاید خلاصه ای بهتر از این برای فعالیت کلاه سفید سئو نتوان یافت اما بهترین نمونه های سئو کلاه سفید را ما در نوین مارکتینگ می توانیم به شما ارائه دهیم. برای آشنایی بیشتر حتما سری به دپارتمان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سئو نوین مارکتینگ بزنید.

سطح میانی: سئوی کلاه خاکستری

باید اعتراف کنم که عنوان این بخش کمی گمراه کننده است.

به طور کلی در نظر گرفتن سئوی کلاه خاکستری به عنوان سطح مابین سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه اشتباه نیست. با این حال باید سئوی کلاه خاکستری را به عنوان روش‌هایی در نظر گرفت که نه کلاه سیاه هستند و نه کلاه سفید. شاید هر دوی این تعاریف کاملا شبیه به هم به نظر برسند اما تفاوتی کلیدی میان آن‌ها وجود دارد.

سئوی کلاه سیاه

مورد اول نشان می‌دهد که گوگل همه‌ی روش‌های ممکن برای سئو را قضاوت کرده است، اما این موضوع درست نیست. گوگل هیچگاه موضعی محکم درباره‌ی همه چیز ارائه نمی‌کند. بنابراین اگر موضع گوگل در قبال یک روش سئو روشن نباشد و اگر سئو می‌تواند هر دو سو ( سئو کلاه سیاه و کلاه سفید) را پوشش دهد، پس شما در وضعیتی کلاه خاکستری قرار گرفته‌اید.

چرا تشخیص کلاه خاکستری بودن ایده‌ی سئوی شما مهم است؟ زیرا استفاده از آن مثل ریختن تاس است. این کار هم می‌تواند ترافیک شما را افزایش داده و کسب و کارتان را گسترش دهد و هم می‌تواند باعث سقوط شما بشود. تمام کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اطلاعات خود را تا حد ممکن افزایش داده و تجزیه و تحلیلی مقرون به صرفه داشته باشید.

آیا دورنمای کسب و کار جدید ارزش از دست دادن ترافیک را دارد؟

نکات پایانی

سئوی کلاه سیاه و سفید همواره درباره بهترین و بدترین راه‌های ممکن بحث می‌کند. در بهترین حالت ما از فاکتورهای پشت الگوریتم گوگل یا وزن هریک از این فاکتورها آگاه نیستیم. به علاوه قوانین هر روز در حال تغییر هستند. همین موضوع عاملی برای بحث بیشتر و نیز تضاد نظرات بیشتر در این زمینه خواهد بود.

عدم استفاده از روش‌های مشکوک تنها موضوعی است که هیچ بحثی در آن نیست. زمانی که ترافیک ارگانیک شما ثابت و یا نزولی است، به نظر می‌رسد که تنها راهکار ممکن دور زدن وضعیت موجود است. این کار را هرگز انجام ندهید. همواره چیزی (یا مجموعه‌ای از چیزها) وجود دارند که می‌توان تغییر داد، بهبود بخشید، تعمیر کرد یا حذف نمود. مهم این است که آن‌ها را به درستی پیدا کنید.

سئوی کلاه سیاه

مطلبی که خواندید بخش پایانی از سری حملات سئویی و رفتارهای مخرب سئو بود که برای شما در نوین مارکتینگ منتشر کردیم. البته مقالات خاص سئو در سه شنبه ها تحت عنوان سئوشنبه ادامه دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان