امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست

#1
Sad 
عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست 1

شکستن قولنج یکی از عادتهایی است که بسیاری افراد
برای رهایی از خستگی جسمی انجام می دهند و اغلب
خطرات و عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

شکستن قولنج و عوارض آن

همه ما دارای عادتهایی هستیم که اگر از عواقب آنها بی خبریم و آسیب های جبران ناپذیری را به بدن خود وارد می کنیم که یکی از این عادت های غلط شکستن قولنج میباشد که بین مردم بسیار رایج است و اکثر افراد در حالی از عوارض آن خبر دارند بازهم به انجام این عادت خطرناک ادامه می دهند .کش و قوس دادن به بدن بعد از چند ساعت نشستن متداول و فشاری که به انگشتان دست وارد میکنیم و یا کج و راست کردن گردن و شکستن قولنج کمر بعد از خستگی های روزمره احساس خوبی به ما می دهد ولیکن عوارض و صدمات جبران ناپذیری برای بدنمان به همراه دارد.

عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست 1

عوارض شکستن قولنج

متخصان بر این عقیده اند که قولنج کردن بدن به علت ایجاد حباب هایی از گاز دی اکسید کربن میباشد که با زیاد شدن حجم مفصل یک نوع تنگی در بین مفاصل ایجاد میکند که افراد با کشیدن مفصل خود و در اصطلاح شکستن قولنج این حباب ها را می ترکانند و با این کار حجم مفصل به حالت طبیعی خود برمیگردد ولی این کار دوباره تکرار میشود و شکستن قولنج تبدیل به یک عادت در بین افراد میشود .

عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست 1

چند درصد از مردم قولنج خود را می شکنند؟

اکثر متخصصان عقیده دارند شکستن قولنج برای افراد سالم مضر نیست و هیچ مشکلی از جمله آرتروز برای آنها بوجود نمی آورد اما درخصوص بیمارانی که از درد مفاصل رنج میبرند و دردهای مزمن استخوانی دارند شکستن قولنج خطرناک است.اما برخی دیگر از متخصصان مانند پرفسور راجر دیمن که متخصص طب فیزیکی است مخالف این نظریه میباشند او می گوید:بعضی از افراد برای شنیدن صدا قولنج فشار زیادی به مفاصل خود می آورند و این موضوع باعث بروز آسیب های جدی و ایجاد درد در بدن میشود و باید عادت قولنج شکستن در این افراد کنار گذاشته شود. برخی دیگر از افراد به کش و قوس بدن و شکستن قولنج اکتفا نمی کنند و از دیگران میخواهند تا قولنجشان را بشکند که این کار باعث ایجاد آسیب های جدی بر ستون فقرات ، سردرد ، تاری دید و درد های مزمن کمر و گردن میشود.


عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست 1


پارکینسون یکی از عوارض شکستن قولنج

آیا واقعاً شکستن قولنج در دوران میانسالی و سالمندی بیماری پارکینسون را به همراه دارد؟ در اینجا با بررسی بیماری پارکینسون و توضیحاتی درباره آن به جواب این سوال می رسیم.پارکینسون نوعی بیماری دستگاه عصبی مرکزی است که با افزایش سن و بیشتر در بزرگسالان دیده می شود که از علائم آن می توان به لرزش دستها و از بین رفتن مهارت های حرکتی و سفتی عضلات اشاره کرد .

این مشکل زمانی به وجود می آید که مناطقی خاص از مغز توانایی تولید هورمون دوپامین را از دست می دهد و بیماری پارکینسون را ایجاد می کند این بیماری یک اختلال مغزی می باشد که در شاخه بیماری های مغز و اعصاب قرار دارد.شاید شکستن قولنج ارتباطی با این بیماری نداشته باشد اما برخی عقیده دارند شکستن قولنج لرزش دست را در دوران پیری به همراه دارد و این لرزش ربطی به بیماری پارکینسون ندارد.این مسئله نیاز به بررسی ها و تحقیقات بیشتری دارد و فقط چند تحقیق محدود در دنیا این موضوع را تایید کرده است .


عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست 1

شکستن قولنج گردن چه عوارضی دارد

ممکن است شکستن قولنج انگشتان مشکلی به وجود نیاورد اما این موضوع درباره ی شکستن قولنج گردن صدق نمیکند.شکستن قولنج گردن از عادت های بسیار خطرناک است که امکان دارد به شریانهای گردن آسیب وارد کند و لنفهای ناحیه سر و گردن را تحریک کرده و باعث سایش به مرور مهره ها شود و سلامت فرد به خطر بیافتد .

عوارض شکستن قولنج گردن و انگشتان دست 1

هرگز برای شکستن قولنج از دیگران کمک نگیرید

هیچگاه برای شکستن قولنج خود از افراد دیگر کمک نگیرید زیرا این کار به ستون فقرات شما آسیب زیادی وارد می کند و امکان ضرب دیدگی و کوفتگی و دررفتگی مفاصل را به همراه خواهد داشت.شکستن قولنج برای میانسالان و افراد سالمند بسیار خطرناک و زیان آور است زیرا افراد دچار ضعف مفاصل هستند و آرتروز یا پوکی استخوان در آنها بیشتر دیده می شود و شکستن قولنج در افراد دردهای شدید و یا حتی با شکسته شدن استخوان ها را به همراه دارد .
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria**
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  قولنج همراه با این علائم نگران کننده است
  از عوارض نگران کننده قرص سیپروهپتادین باخبر شوید
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  عوارض و اثرات بیهوشی روی مغز و سایر اعضای بدن
  مزایای آهسته غذا خوردن و عوارض تند خوردن آن
  عوارض پخت نان با آرد سفید و استفاده بیش از حد از آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان