امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه XBOX ONE و PS4

#1
مقایسه XBOX ONE و PS4 1

اگر با ما همراه بوده باشید. سال گذشته و اوایل شروع فروش این دو کنسول با یک مقایسه در خدمت شما بودیم و مشخصات سخت افزاری آن دو را با هم مقایسه کردیم. حالا اما بعد از نزدیک ۶ ماه از عرضه سراسری این کنسول ها می توان داوری بهتری بین آنها داشت. با ما همراه باشید:

از نظر فروش که سونی غوغایی به پا کرده است و با ۸ میلیون فروش خوش درخشیده است. در حالی که مایکروسافت با ۵ میلیون فروش به دنبال سونی است. طی این شش ماه گذشته مایکروسافت سعی کرد با کاهش قیمت کنسول خود خریداران را راضی به خرید کنسول خود کند. همچنین تعدادی بازی اختصاصی هم برای کنسولش بیرون داد و سعی کرد علاقه مندان به گیم را وسوسه کند. در سویی دیگر سونی به سمت واقعیت افزوده رفت و با کلید زدن پروژه مورفیوس سعی کرد این نوید را به کاربرانش بدهد که شاید در آینده بتوان تجربه جدیدی را با PS4 داشت.  برویم سراغ خود کنسول ها :
طراحی :
Xbox با ابعاد ۱۳.۵x 10.4x 3.2 اینچی طراحی خاصی ندارد و به نظر این بار آنقدر از هواکش استفاده کرده اند که دیگر نگران داغ کردن نباشیم ! در ضمن طراحی آن به گونه ایست که گویی مایکروسافت اصلاً به فکر عمودی قراردادن کنسول نبوده است. در سوی دیگر کنسول سونی به نظر زمان بیشتری برای طراحیش صرف شده است و از نظر ابعاد هم کوچکتر است : ۱۰.۸x 12 x 2 اینچ . PS4 سبک تر هم هست. در حالی که Xbox نزدیک ۳.۵۷ کیلوگرم است، PS4 تنها ۲.۷ کیلوگرم است. اگر به پشت کنسول ها نگاه کنیم. سونی کمی پورت ها را مخفی کرده است و این امر باعث شده اتصال کابل ها کمی سخت شود.
مقایسه XBOX ONE و PS4 1

پورت های جلو و عقب PS4 و Xbox One :

در اولین قدم به وایرلس می پردازیم. جایی که سونی از یک درگاه شبکه و وایرلس ۸۰۲.۱۱ b/g/n  بهره می برد و Xbox One در کنار همه اینها از ورژن قدیمی تر a هم پشتیبانی می کند. Xbox همچنین از کانال های جدیدتر ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی هم پشتیبانی می کند. این در حالی است که سونی خود را به ۲.۴ گیگاهرتز محدود کرده است.
هر دو سیستم ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی دارند. ولی فقط در PS4 کاربر اجازه تعویض هارد دارد. البته که هارد ایکس باکس را هم می توان تعویض کرد ولی کمی دشواری دارد. مثلاً اگر خارج از ایران هستید از گارانتی خارج می شود. ولی در ایران که گارانتی نداریم Smile!
علاوه بر اینها در آپدیت اخیر ایکس باکس کاربر توانایی اتصال هارد اکسترنال را دارد. که نکته بسیار بسیار مثبتی است. البته شرایطی هم  دارد : باید بیشتر از ۲۵۰ گیگابایت باشد و USB3 . در اینجا مثل اینکه سونی هنوز فکری برای پشتیبانی از هارد اکسترنال نکرده است .
هنگامی که به پشت دو کنسول سر بزنیم تفاوت ها بسیار است. در Xbox One  دو پورت USB ، یک پورت ورودی HDMI و یک پورت خروجی HDMI ، پورت S/PDIF برای صدای دیجیتال و یک پورت مخصوص برای کینکت و پورت Lan و اتصال IR blaster دیده می شود. حالا اگر به پشت PS4 نگاه کنید متوجه می شوید که چقدر در این قسمت مینیمالیستی عمل کرده. یک خروجی HDMI ، و بازهم پورت صدای دیجیتال S/PDIF ، پورت شبکه و پورت مخصوص دوربین سونی. همانطور که می بینید در این قسمت عملکرد سونی در قیاس با مایکروسافت فاجعه بار است. البته خیالتان راحت PS4 پورت USB دارد دو پورت در جلو.
مقایسه XBOX ONE و PS4 1

 کدام قوی تر است؟

هم Xbox One و هم PS4 هردو بهتر شده اند و از کنسول های پیشین خود درس گرفته اند و طراحی داخلی هوشمندانه تری داشته اند. AMD یکی از اصلی ترین بازیگران در این بهبود است. Xbox One از یک پردازنده ۸ هسته ای ۱.۷۵ گیگاهرتزی بهره می برد.(جالب است بدانید تا آخرین لحظات فرکانس در نظر گرفته شده ۱.۶ گیگاهرتز بود). اما PS4 همان پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی ۸ هسته ای را برای خود برگزیده است. همانطور که متوجه شدید در این قسمت ایکس باکس ۱۰% قدرت پردازش بهتری دارد. اما داستان تمام نشده است بیایید ببینیم مهمترین بخش، یعنی گرافیک این دو چه تفاوتی با هم دارند.
پی اس ۴ با یک گرافیک ۱.۸۴ Tflops که بر پایه تکنولوژی از سوی AMD است کار را ادامه داده است. در حالی که این رقم برای ایکس باکس به ۱.۳۱ Tflops کاهش می یابد.(FLOPS = “عملیات ممیز شناور در ثانیه” که ممیز شناور به طور کلی عملیات تعویض رنگ پیکسل ها در واحد زمان برای تعویض یا تشکیل تصاویر جدید است. هرچه این عدد بیشتر باشد قدرت گرافیک بیشتر و فریم ریت بازی ها و عکس و فیلم بالاتراست) همانطور که می بینید پی اس عملیات گرافیکی را سریعتر انجام می دهد. این نکته پر رنگ تر می شود هنگامی که به بحث رم بپردازیم.
در این رقابت ایکس باکس و پی اس ۴ مقدار مهم نیست . چون هر دو ۸ گیگابایت رم دارند. PS4 رم ۸ گیگابایتی نسل به مراتب جدیدتر GDDR5 را استفاده می کند. تکنولوژی ای که در کارت گرافیک ها استفاده می شود. این در حالی است که Xbox one از همان DDR3 استفاده می کند. اما هنوز داستان تمام نشده است. سونی از این ۸ گیگابایت ۳.۵ گیگابایت را برای خود نگه داشته است و ۴.۵ گیگابایت را در اختیار سازندگان بازی ها قرار داده است. در سوی دیگر مایکروسافت ۳ گیگ برای خود و ۵ گیگ برای سازندگان گذاشته است. بماند که سونی ادعا کرده است که ۱ گیگابایت رم اضافه برای سازندگان کنار خواهد گذاشت که فعلاً عملی نشده است. قضیه کمی پیچیده شد و این بر عهده سازندگان بازی هاست تا بگویند کدام بهتر است.

گرافیک بازی در کدام بهتر است؟




همه آن مشخصات را کنار بگذارید و به مرحله آزمایش وارد شویم. سازندگان بازی پیش از این دمو ها و پیش نمایش هایی ساخته بودند ولی حالا به خود بازی ها رسیدیم. شاید یکی از کیس های مناسب برای آزمایش بازی متال گر ۵ باشد. در ویدیویی که پخش می شود می بینید که ورژن PS4 وضوح بیشتری دارد. فواصل بهتر تشخیص داده می شوند و حرکات نرم تر است در مقایسه با Xbox One . نکته دیگر در رزولوشن تصاویر است. در حالی که PS4 با رزولوشن ۱۰۸۰P و فریم ریت ۳۰ و ۶۰ تصاویر را پخش می کند. Xbox One کیفیت ۷۲۰P یا ۹۰۰P را با فریم ریت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه پخش می کند.

مقایسه XBOX ONE و PS4 1
بازی Watch Dogs یکی از آن بازی هایی است که با دو رزولوشن متفاوت برای PS4 و XBOX ONE عرضه شد.
این داستان برای Assassin’s Creed, Call of Duty: Ghosts, The Witcher 2 و Thief هم صدق می کند. در Tomb Rider جالب تر هم می شود. هنگامی که شرکت سازنده برای PS4 با فریم ریت ۶۰fps ارائه کرده است و برای XBOX ONE با فریم ریت ۳۰fps!



برای درک بهتر تفاوت ها می توانید بهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این صفحه در سایت VERGE سر بزنید با حرکت خط میانی عکس ها می توانید تفاوت ها را میان کنسول ها ببینید (حتی در قیاس با کنسول های پیشین). مطمئناً تفاوت ها را در عکس بهتر از فیلم درک خواهید کرد. (توجه داشته باشید که احتمالاً با آی پی ایران عکس ها لود نشود)

البته این گفته ها خرید XBOX را کاملاً منتفی نمی کند. اول اینکه شما تنها هنگامی متوجه تفاوت می شوید که در کنار هم بازی ها را اجرا کنید. (Side by Side) تازه بازهم تشخیص خیلی سخت است ، دوم اینکه مایکروسافت همیشه نشان داده که از نظر نرم افزاری خلاق تر بوده است واین را می شود از آپدیت های پی در پی اش فهمید. دائم در حال کاستن عیب هاست. می تواند این فاصله را کمتر کند. برای مثال مایکروسافت وعده داده است تا اواخر سال DirectX 12 را ارائه کند و نقصان خود در رمش که DDR3 است را کمرنگ تر کند.

رقابت قیمتی XBOX ONE و PS4 :
در ابتدای کار سونی نزدیک ۱۰۰ دلار ارزان تر بود و البته این  به دلیل نبود دوربین در جعبه خود بود(بماند که بسیاری از خریداران در این تصور بودند که دوربین هم همراه دستگاه است). XBOX ONE اما با یک دوربین کینکت اضافه ۱۰۰ دلار گران تر بود . بعد از مدتی مایکروسافت هم دوربین را از جعبه هایش برداشت و قیمت را به همان ۳۹۹ دلار رساند.
در ابتدای مقاله گفتیم که سونی در بخش فروش برنده رقابت است با اختلافی ۳ میلیونی، شاید یکی از دلایلش را متوجه شده باشید( ارزانی در اوایل) . اما نکته دیگر این بوده که کنسول PS4 تا ماه سپتامبر سال گذشته تنها کنسول نسل هشتمی در دسترس در کشورهای هند و ژاپن و ترکیه بوده است.
محتویات جعبه دو کنسول XBOX ONE و PS4 :
بیایید ببینیم در هنگام باز کردن جعبه کنسول ها باید منتظر چه چیزهایی باشیم؟
در ابتدای عرضه ، همراه کنسول XBOX ONE ، یک عدد دسته و یک کینکت بود. بعد ها البته با انتخابی شدن کینکت وضعیت فرق کرد : یک کابل HDMI ، هدست سیمی و اکانت ۱۴ روزه استفاده از XboX Live Gold  هم به موارد اضافه شد و کینکت برداشته شد. البته همچنان کابل شارژ یو اس بی دسته در آن قرار نگرفته است.
در جعبه PS4 علاوه بر کنسول و یک دسته ، کابل HDMI و کابل Mini USB را برای دسته  خواهید یافت. چیز دیگری نبود؟ جعبه را خوب بگردید باید یک اکانت ۳۰ روزه Play Station Plus  و هدفون تک گوش سیمی هم باشد. برخلاف هدست کم کیفیت XBOX!

ویدیویی جالب از محتویات PS4 :


کنترلر ها و دوربین:

مهمترین فاکتورها برای کنترلرها راحتی،اندازه و عمر باتری است که در مقام مقایسه امری شخصی می شود. یعنی برخی با دسته PS4 راحتند و برخی با دسته XBOX. خبر خوب این است  که هر دو دسته از نسل پیشین خود بهترند.
 مقایسه گیم پد XBOX ONE و XBOX 360 نشان می دهد که نوآوری های زیادی صورت گرفته است مانند بهینه سازی D-pad و انتقال فوق العاده ضربات .
ازسوی دیگر مقایسه گیم پد PS4 و PS3 نشان می دهد بزرگترین تغییر در ظاهرش است. بزرگتر شده است! که باعث شده در بازی های طولانی راحت تر از PS3 باشد. کنترلر های حرکتی آن دقت بهتری دارند و کار کردن با آنها ساده تر شده است. در ضمن تاچ پد و اسپیکر دسته نیز از نکات هیجان انگیز آن است که می تواند رابطه جدیدی را با بازی فراهم سازد.برخی از سازندگان بازی تحقیق برای چگونگی استفاده از این امکانات در بازی هایشان را کلید زده اند.
می توان گفت دسته PS4 نسبت به PS3 پیشرفت قابل قبولی داشته  در برابر آن انگار XBOX ONE دسته ای متفاوت و در حد یک کنسول نسل هشتمی ارائه نداده است و فقط کمی بهبود در دسته پیشین خود داده است.
اما در بحث دوربین همچنان کینکت دوربین سونی را پشت سر گذاشته است. کینکت تا ۶ نفر را میتواند بشناسد و در ثانیه تا ۲گیگابایت اطلاعات را می تواند پروسس کند. ضربان قلب را اندازه گیری می کند و حالات صورت را تشخیص می دهد و … زاویه دید دوربین هم ۶۰% بهبود داشته و آن ارور اعصاب خرد کن کینکت ۳۶۰ کمتر دیده خواهد شد. در کل کینکت فقط بازی کم دارد وگرنه نکات مثبت بسیاری دارد. ویدیوی زیر در مورد کینکت جدید است پیشنهاد می کنم حتماً ببینید:



در این زمینه PS4 دوربین پر امکاناتی نیست. از ترکیب دو دوربین ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسلی در بدنه ای به مراتب کوچکتر از کینکت PlayStation Eye پدید آمده است. لیست بازی ها برای این دوربین هم خیلی کمتر از بازی های مخصوص کینکت است. البته سونی شاید امید خود را به پروژه مورفیوس بسته تا بتواند شیوه ای جدیداز حس بازی را به کاربران ارائه دهد.

 بازی های PS4 و XBOX ONE :
یکی از اصلی ترین رقابت های کنسول نه در ساخت که در پیمودن باقی راه است. سازندگان کنسول تلاش می کنند تا با ارائه بازی های اختصاصی گیمرها را از خود راضی نگه دارند.این حس تنها در این کنسول برای خیلی ها ارزشمند است. فعلاً که مایکروسافت سخت در تکاپوست و دائم از بازی های جدید صحبت می کند به ویدیوی زیر نگاه کنید. البته تنها برخی از آنها اختصاصی XBOX ONE هستند:


سونی هم همیشه نشان داده که کمی دیر موتورش روشن می شود و وقت لازم است تا سری بازی هایش را ارائه دهد. ولی همانطور که گفتم کمی صبر باید. تجربه نشان داده که سونی در ارائه بازی های خاص همیشه استادانه کار کرده است. از طرفی کمی وقت لازم است تا سازندگان بازی بتوانند از تمامی امکانات PS4 استفاده کنند. در اوایل اکران این دو کنسول سازندگان بازی ها نیز اعلام کرده بودند که PS4 بستر مناسب تری برای ساخت بازی های نسل بعد ایجاد کرده است و کمی وقت برای این تحول لازم است.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.8bits.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-xbox-one-%D9%88-ps4/
پاسخ
 سپاس شده توسط AMIRMAHDI_AEZAZI
آگهی
#2
فقط ایکس باکس پس بدرد نمیخوره
123::
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه XBOX ONE و PS4 1















پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد مشترکان سرویس Xbox Game Pass به ۱۰ میلیون نفر رسید
  آپدیت جدید Xbox One گزینه Surprise Me را به کنسول اضافه کرده است
  تاریخ اولین نمایش نسل بعدی Xbox مشخص شد
  ماکروسافت لوگوی جدیدی را برای Xbox Series X ثبت کرده است
  نحوه آپدیت کنسول بازی Xbox 360
  آموزش گام به گام و تصویری تعمیر ماشه دسته ایکس باکس 360 Xbox
  مقایسه کنسول های Xbox One و PS4
  قابلیت پخش موسیقی در پس زمینه Xbox One فعلا در اولویت مایکروسافت نیست
  سومین باندل Xbox One برای پاییز : پیشنهادی معمولی
  DirectX 12 بر روی XBOX ONE تاثیر دارد ولی نه به اندازه PC

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان