امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا نباید از اپلیکیشن پولیک استفاده کنیم؟

#1
اپلیکیشن پولیک (Poulik) یک برنامه ساده برای کسب درآمد اینترنتی است که از طریق یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پرطرفدار تبلیغ شده و بسیاری از کاربران به دلیل این تبلیغات به استفاده از آن روی آورده و حالا پولیک به یکی از اپلیکیشن‌های پربحث در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی تبدیل شده و گزارشات خوب و بد زیادی از آن منتشر می‌شود.


چرا نباید از اپلیکیشن پولیک استفاده کنیم؟ 1

پولیک در حال حاضر با ابهامات فراوانی روبرو بوده ولیکن با وجود همه سوالات و اشکالاتی که دارد، توانسته چند هزار کاربر را به سمت خود جذب و طبق آمارهایی که در دست است، در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار کاربر فعال داشته باشد.

با فرض اینکه هر کدام مبلغ ورودی پولیک را پرداخت کرده باشند، در حال حاضر چیزی نزدیک به ۲ میلیارد تومان نصیب طراحان این اپلیکیشن شده است!
در این مقاله قصد داریم به معایب موجود در این اپلیکیشن بپردازیم و به مواردی اشاره کنیم که از جمله دلایل ما برای استفاده نکردن از اپلیکیشن کسب درآمد پولیک محسوب شده و به نظر می‌رسد همین دلایل در آینده می‌تواند از جمله دلایل حذف کامل این اپلیکیشن از گوشی‌های ایرانی‌ها نیز باشد.

اپلیکیشن پولیک و مزایا و معایب آن
این روزها به دلیل اوضاع اقتصادی کشور، بسیاری از کاربران به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند با کسب درآمد به معیشت زندگی خود سر و سامان داده و بهبودی را ایجاد کنند که بعضی از افراد از این اوضاع استفاده کرده و راهکارهایی را ارایه می‌دهند که بعضا صرفا کلاهبرداری بوده و یا در موارد دیگر، بدون مشکل فعالیت می‌کنند.
به نظر می‌رسد مسئولین اپلیکیشن پولیک (poulik) به یک راهکار بسیار ساده که آرزوی بسیاری از کاربران ایرانی است، رسیده و با بال و پر دادن به ایده اولیه، درآمد خوبی را از آن خود کرده‌اند ولی آیا کاربران این اپلیکیشن نیز به درآمدی رسیده‌اند یا خیر؟
شاید نقطه ابهام بزرگی که در اپلیکیشن پولیک (poulik) وجود دارد، مبلغ اشتراکی است که شما با پرداخت نکردن آن حتی نمی‌توانید توضیحات ساده‌اش را بخوانید و به طور کلی شرط بسیاری از فعالیت‌های موجود در این اپلیکیشن، پرداخت حق اشتراکی است که برای پولیک تعیین شده است.
موافقان این اپلیکیشن می‌گویند که پرداخت ۳۹ هزار تومان در ابتدای استفاده از این اپلیکیشن یک امر طبیعی است چرا که برای بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی در موضوعات گوناگون نیز این موضوع وجود دارد و برنامه نویسان این برنامه حق دارند که برای نرم‌افزار طراحی شده، حق عضویت دریافت کنند.

در مقابل مخالفین این اپلیکیشن از عدم شفافیت برای دریافت حق اشتراک اولیه سخن می‌گویند و بسیاری از دلایل مختلف و بعضا موجه را برای طرح ابهامات در زمینه اپلیکیشن پولیک (poulik) مطرح می‌نمایند. در ادامه به بررسی کامل این اپلیکیشن می‌پردازیم و اطلاعاتی که از این برنامه اندرویدی لازم دارید، در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید تصمیم گیری نهایی را برای استفاده از آن انجام دهید.

عملکرد کلی اپلیکیشن پولیک (poulik) چگونه است؟
اپلیکیشن پولیک به طور کلی بر اساس مشاهده تبلیغات و فروش بسته‌های بیمه‌ای و همچنین فروش کالاهای مختلف بنا شده است و بسیاری از افراد در نگاه اول به این نرم‌افزار اندرویدی، به یاد شرکت‌های هرمی سال‌های نه چندان دور کشورمان می‌افتند که بسیاری از افراد را دچار مشکل کرد.
به طور کلی در مورد پولیک می‌توان گفت که سابقه فعالیت نرم‌افزارهای این چنینی بسیار اندک بوده و نمونه مشابهی در این حد مشاهده نکردیم و پولیک اولین نسل از نرم‌افزارهای کسب درآمد اینترنتی در کشورمان محسوب می‌شود که توانسته به صورت جدی و گسترده و با تبلیغات زیاد در فضای مجازی کشور فعالیت نماید.
یکی از روش‌های کسب درآمد موجود در پولیک، روش اشتراک‌ گذاری برنامه‌ها در این اپ است که کاربر با اشتراک گذاری اپلیکیشن‌هایی که در پولیک پیشنهاد می‌شود، کسب درآمد کرده و به ازای هر نصبی که توسط دیگران صورت می‌گیرد، درآمدی را از آن خود می‌کند. حضور بعضی از اپلیکیشن‌های معروف مانند “دینگ” در این بخش قابل توجه بوده و نشان می‌دهد برندهای معتبر نیز از خدمات ارایه شده در پولیک استقبال می‌کنند.

روش های کسب درآمد در اپلیکیشن پولیک (poulik) چگونه است؟
همان‌طور که در محیط ساده این برنامه قابل مشاهده است، چند نوع روش خاص برای کسب درآمد اعلام شده که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

تبلیغات: اولین و راحت‌ترین روش کسب درآمد در این برنامه، مشاهده تبلیغات است که معمولا از تبلیغات شرکت‌های خارجی استفاده می‌شود و ترکیبی از تبلیغات داخلی و خارجی به کاربر نمایش داده می‌شود.
یکی از اشکالات موجود در این بخش عدم اعلام زمان مورد نیاز برای مشاهده تبلیغات است ولی به طور حدودی هر تبلیغ، می‌بایست در ۳۰ ثانیه مشاهده شده و ظاهرا در هر دقیقه دو تبلیغ به کاربر نمایش داده می‌شود و بیش از این مقدار، امکان مشاهده تبلیغ نخواهد بود. برای مثال ما  توانستیم ۱۷۲ تومان کسب درآمد کنیم که حاصل مشاهده سه تبلیغ بود.

اشتراک گذاری برنامه: دومین روش کسب درآمد، اشتراک گذاری اپلیکیشن‌هاست که محلی برای تبلیغات دیگر برنامه‌ها شده است. کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های پیشنهاد شده توسط پولیک را بین دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و پس از هر نصبی که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد، درآمدی به حساب کاربر واریز می‌شود.
البته به دلیل حضور اپلیکیشن‌های معروف در این بخش، کار کاربر برای تبلیغات آسان بوده ولی بدیهی است که حضور اپلیکیشن‌های تازه کار، به سختی کاربر کاربران خواهد افزود.

بسته‌های بیمه: سومین روش کسب درآمد در اپلیکیشن پولیک، کسب درآمد از طریق فروش بسته‌های بیمه است که کاربران می‌توانند به عنوان بازاریاب بیمه فعالیت کنند و با فروش هر بیمه نامه، پورسانتی را که قبل از آن به رقمش پی برده‌اند، دریافت نمایند. متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به جزئیات این بخش، امکان ارایه اطلاعات بیشتر از آن نداشتیم ولی طبق شواهدی که از کاربران دریافت کردیم، بعضی از محصولات پرفروش و پرطرفدار بازار بیمه در این اپلیکیشن وجود دارد ولی پورسانت کاربران بسیار اندک است.

فروشگاه: شاید جنجالی‌ترین بخش پولیک که ما را به یاد شرکتهای هرمی می‌اندازد، همین بخش فروشگاه آن است که دارای محصولات متنوعی بوده که با قیمت‌های نجومی به کاربران عرضه می‌شود. کاربران در اپلیکیشن پولیک (poulik) می‌بایست از بین محصولات در انواع: آرایشی و بهداشتی، تزیینی، آثار دست ساز، کیف و کفش، بهداشتی و پزشکی، لوازم خانگی، مد و پوشاک و نوشیدنی‌ها بازاریابی کرده و از طریق فروش آن‌ها، پورسانت خود را دریافت کنند.
به طور مثال یک جنسی که در بازار به راحتی با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار تومان قابل دسترسی است، در این اپلیکیشن با قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه شده و به دلیل قیمت بالایی که برایش در نظر گرفته شده است، پورسانت ۶۰ هزار تومانی برای کاربر معین شده و کاربران را برای یک درآمد بی نظیر وسوسه می‌کند!
طریقه کار این بخش به این گونه است که کاربر پس از بازاریابی و پیدا کردن مشتری، وجه کامل محصول را به حساب پولیک واریز می‌کند و پولیک در لحظه، پورسانت معین شده را به حساب کاربری او منتقل می‌کند و جنس نیز برای خریدار ارسال می‌شود.

اپلیکیشن پولیک (poulik) چه مزایایی برای کاربرانش در نظر گرفته است؟
طبق توضیحاتی که در سایت رسمی اپلیکیشن وجود دارد و در تبلیغات آن مشاهده می‌شود، پولیک مدعی است که در زمان افراد صرفه‌جویی می‌کند و آن‌ها می‌توانند نیازهای روزانه خود را از این برنامه تامین نمایند! از دیگر مزایایی که بسیار بزرگنمایی شده، امکان رایگان زیر است:

یک‌سال بیمه حوادث و هزینه‌های غرامت و پزشکی به میزان ۱۰ میلیون تومان
البته این بیمه با پوشش‌هایی که در این اپلیکیشن ذکر شده است هزینه زیادی ندارد ولی همانند سایر مطالبی که در این اپلیکیشن وجود دارد، گزارشی مبنی بر دریافت این بیمه نیز وجود ندارد! همچنین این اپلیکیشن، یک باشگاه اختصاصی دارد و خدمات ویژه‌ای به کاربران عرضه می‌کند.

مشکل نسخه آی‌او‌اس پولیک چیست؟
از نکات قابل ذکر برای اپلیکیشن پولیک، وجود نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس این برنامه است که البته گزارشاتی پیرامون نسخه آی‌او‌اس وجود دارد که طبق اطلاعیه این اپلیکیشن در کانال تلگرامی‌اش، به روش زیر قابل حل خواهد بود:

از دیگر نکات قابل ذکر برای اپلیکیشن پولیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • استفاده از پولیک نیازمند مکان و زمان خاصی نیست و بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • اعتبار کسب شده در پولیک قابل انتقال بین کاربران است.
  • استفاده از اپلیکیشن پولیک تنها از طریق یک دستگاه امکان‌پذیر است.
  • درآمد کسب شده به کیف پول کاربران واریز می‌شود و پس از آن و با درخواست کاربران به شماره کارت بانکی آن‌ها منتقل می‌شود.
  • به طور کلی همیشه مبلغ ۱۰ هزار تومان برای فعالیت در پولیک باقی خواهد ماند و در صورتی که درآمد شما از مشاهده تبلیغات در پولیک به ۱۰ هزار تومان برسد، امکان دریافت نخواهید داشت.
  • در بخش آموزش این اپلیکیشن، آموزش‌هایی برای کاربران در نظر گرفته شده تا آن‌ها بتوانند روش‌های کسب درآمد بالاتر و بیشتر را فرا بگیرند.
  • کاربران می‌توانند در هر لحظه با پشتیبانی این برنامه تماس بگیرند و با اپراتور آن صحبت کنند.


چرا از اپلیکیشن پولیک استفاده نکنیم؟

صاحبان اپلیکیشن پولیک ناشناخته هستند
اولین و بزرگترین مشکلی که در این اپلیکیشن دیده می‌شود، ناشناخته بودن صاحبان آن است که قطعا در آینده برای بسیاری از افراد مشکل ساز خواهد شد. طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، فرد یا شرکت رسمی و مشخصی پشتوانه این اپلیکیشن نبوده و تنها چیزی که از پولیک در دسترس ماست، نام‌هایی است که تقریبا سابقه‌ای در فضای مجازی کشورمان نداشته و عملا هیچ پشتوانه موثقی برای اعتماد به پولیک محسوب نمی‌شوند.

پولیک نماد اعتماد ندارد
با وجود اینکه اپلیکیشن پولیک کلا با معاملات و مراودات مالی سروکار دارد، هیچ گونه نماد اعتمادی در سایت این برنامه دیده نمی‌شود و عملا استفاده از این برنامه را بسیار پرخطر می‌کند. تراکنش مالی میلیاردی این نرم افزار کسب درآمد قطعا دلیل بسیار بزرگی است که مسئولین آن به فکر اخذ نماد اعتماد باشند تا کاربران بیشتری بتوانند با تکیه بر نماد اعتماد از این اپلیکیشن استفاده کنند.
همچنین قطعا برایتان جالب است بدانید که حتی پولیک درگاه اختصاصی نداشته و از یک درگاه واسط استفاده می‌کند که این نشان دهنده عدم رسمیت پولیک در جایگاه‌های قانونی کشور است. به معنای دیگر عدم وجود نماد اعتماد در پولیک و همچنین عدم وجود درگاه اختصاصی و مستقیم از بانک‌های کشور صرفا این معنی را به ما منتقل می‌کند که پولیک وجاهت قانونی نداشته و هر لحظه‌ای که مسئولین این برنامه بخواهند، می‌توانند فعالیت اپلیکیشن را متوقف کرده و میلیاردها تومان پول را به نفع خود استفاده نمایند!

پولیک برای هیچ مارکتی قانونی نیست
یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود استفاده از پولیک توصیه نشود، این است که پولیک توسط هیچ مارکت قانونی اندروید و آی‌او‌اس تایید نشده است و این یعنی علاوه بر مشکل عدم قانونی بودن نرم افزار، خطرات بسیار زیادی برای کاربران در استفاده از این اپ وجود دارد.
به معنای دیگر شما وقتی نرم افزاری را از یک مارکت قانونی مانند گوگل پلی، اپ استور و… دریافت می‌کنید، حداقل بررسی‌های امنیتی روی آن‌ها انجام شده و روی باگ‌ها و مشکلات امنیتی کار شده است، ولی وقتی اپلیکیشن‌هایی مانند پولیک نتوانستند برنامه خود را از طریق مارکت‌ها ارایه نمایند، این نشان دهنده وجود مشکلات احتمالی است که سردسته این مشکلات، ایرادات بسیاری است که در اپ این برنامه وجود دارد.

اجناس گران‌قیمت که هیچ وقت فروش نخواهند رفت
یکی از راه‌های کسب درآمد در اپلیکیشن پولیک فروش اجناسی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آن‌ها پس از واریز کردن وجه به حساب این برنامه، پورسانت خود را به صورت اعتبار در پولیک دریافت می‌نمایند که مسئولین اپلیکیشن مدعی هستند که این مبالغ را به حساب کاربران واریز می‌کنند.
اما مشکل اینجاست که اجناس پولیک به قدری گران هستند که عملا فروش آن‌ها به یک رویای بزرگ تبدیل شده است و تعداد کمی از کاربران می‌توانند فروش‌های خوبی از این محصولات داشته باشند. به طور مثال یکی از اجناس موجود در این اپلیکیشن با قیمتی در حدود ۲۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و پورسانت کاربر نیز ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، ولی این جنس در بازار معمولی نهایتا با هزینه ۱۵۰ هزار تومانی قابل خرید بوده و با این وجود چرا و چگونه باید افراد این اجناس را با قیمت گران‌تر خریداری نمایند؟

کامل نبودن محصولات ارایه شده در پولیک
یکی دیگر از مشکلات موجود در اپلیکیشن پولیک علیرغم گران بودن محصولات، کامل نبودن آن‌هاست که با وجود ادعای تامین همه نیازهای کاربران در این اپلیکیشن، صرفا حدود ۲۰ محصول عرضه شده است که اغلب از موارد غیرضروری و یا ناشناخته هستند و جذابیتی برای خرید ندارند. این اتفاق قطعا کار کاربران را برای فروش سخت‌تر خواهد کرد.
به نظر می‌رسد مسئولین پولیک در صورتیکه بخواهند کاربران به درآمد بیشتری برسند، می‌بایست نسبت به اضافه کردن محصولات متنوع‌تر با قیمت متعادل و متناسب اقدام نمایند که با توجه به رویه این برنامه بعید است!

حق عضویت بالا و غیرمنطقی اپلیکیشن پولیک
یکی دیگر از اشکالات بزرگ اپلیکیشن پولیک وجود حق عضویت بالایی است که در ابتدای کار از کاربران دریافت می‌شود. سوال بسیاری از کاربران در این زمینه به حق است که چرا اپلیکیشنی که در زمینه کسب درآمد فعالیت می‌کند و مدعی است که کاربران را به درآمدهای آنچنانی خواهد رساند، برای عضویت مبلغی را دریافت می‌کند؟
آیا مسئولین پولیک نمی‌توانستند این حق عضویت را از درآمدهای کاربران کم کرده و با این شرط بتوانند اعتماد بیش از پیش را به کاربرانشان بدهند که قطعا درآمدهای مذکور در پولیک حقیقی و رسیدن به آن قطعی است؟
رقم ۴۰ هزار تومانی برای عضویت در این اپلیکیشن نیز در نوع خود جالب است چرا که این عدد با توجه به اپلیکیشن‌های دیگر پولی حاضر در مارکت‌های ایرانی بی نظیر بوده و تعداد بسیار اندکی از اپلیکیشن‌های صرفا “خدماتی” این مبالغ را برای عضویت کاربران دریافت می‌نمایند!

مسدود شدن ۱۰ هزار تومان از درآمد کاربران
اینکه چقدر دلیل ششم برای استفاده نکردن از پولیک منطقی بوده یا خیر، وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید ۱۰ هزار تومان از درآمد کاربران در اپلیکیشن پولیک مسدود می‌شود و عملا پرداختی کاربران به پولیک به عدد ۵۰ هزار تومان می‌رسد!
طبق بررسی‌هایی که ما در زمینه کسب درآمد انجام دادیم، رسیدن به عدد ۱۰ هزار تومان آن‌هم در بخش مشاهده تبلیغات به قدری سخت است که شاید چند تار مویی را در این زمینه سپید کنید! حال باید دید که کاربر با پرداخت ۵۰ هزار تومان تا چه زمانی باید روی پولیک کار کند تا به سوددهی برسد؟
این دلیل را در کنار این موضوع قرار دهید که تمرکز اصلی تبلیغات پولیک در این زمینه است که صرفا با مشاهده تبلیغات کسب درآمد کنید و بسیاری از کاربران را با این ویژگی جلب و حذب کرده است.

کسب درآمد در پولیک بسیار سخت است
آخرین دلیل ما برای استفاده نکردن از اپلیکیشن کسب درآمد پولیک، سخت بودن کسب درآمد در آن است که عملا به یک هفت خوان مشابه است و چیز دیگری به ذهن ما نمی‌رسد!
محدودیتی که در نمایش تبلیغات در ساعت وجود دارد عملا باعث می‌شود که کاربران برای کسب درآمد حداقل چند هزار تومانی ساعت‌ها و روزها منتظر مانده و در دیگر بخش‌ها از جمله فروش بیمه و فروش کالاهای مختلف به دلایلی که در بالا ذکر کردیم، عملا موفقیت چندانی نصیب‌شان نشود.

موارد گفته شده از جمله دلایل مهم برای استفاده نکردن از پولیک به شمار می‌رود که قطعا بسیاری از کاربران دلایل دیگری برای استفاده نکردن از این اپلیکیشن اندرویدی دارند که می‌توانستیم در این مقاله به آن اشاره کنیم ولی به نظر همین دلایل اندک نیز از جمله مهم‌ترین مواردی است که پولیک را برای همیشه از حافظه گوشی‌های هوشمند حذف نماید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چجوری موبایل کسی رو ه.ک کنیم؟
  پس از هـک شدن چکار کنیم؟
  چطور کوکی ها را پاک کنیم؟
  کار‌هایی که هنگام استفاده از Tor نباید انجام دهید
  متدهایی که برای حملات DOS و DDOS مورد استفاده قرار می گیرند!
  نکات امنیتی برای استفاده از موبایل بانک
  چگونه فایل‌هایی که توسط باج‌افزار Shade رمزگذاری شده اند را رمزگشایی کنیم؟
  چگونه از فرزندان خود در بازی Pokemon محافظت کنیم؟
  جاسوسی اپلیکیشن فیس اپ (FaceApp) از کاربران
  هشدار پلیس فتا نسبت به استفاده از سایتهای شیپور و دیوار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان