امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برای جلوگیری از سرقت هویت آنلاین چه باید کرد؟

#1
سرقت هویت آنلاین در حال افزایش بوده و یک تهدید جدی می‌باشد. برای جلوگیری از آن هزینه‌های زیادی را به همراه دارد و ساعت‌های زیادی برای رفع آن لازم است پس برای پیشگیری از سرقت هویت، باید امنیت داده‌ها را بالا ببرید.  



برای جلوگیری از سرقت هویت آنلاین چه باید کرد؟ 1

سرقت هویت آنلاین
سوء استفاده از حساب‌های کاربری موجود، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی، بازکردن یک حساب کاربری جدید، سوء استفاده از اطلاعات شخصی و تبدیل آن به اطلاعات جعلی و...، همه اینها موارد اعلامی در خصوص اطلاعات هویتی افراد می‌باشد.

سرقت هویت در اعداد
بسیاری از افراد نمی‌دانند چند نفر قربانی شده و اطلاعات هویتی آنها به سرقت رفته است. در آمارها مشاهده شده که این گونه سرقت‌ها می‌توانند جدی و خطرناک باشند.
Javelin Strategy & Research  در خبر منتشر اعلام نمود که در سال 2017 مبلغ 16 میلیارد دلار از مصرف‌کنندگان سرقت شده است و در سال 2016 مبلغ 15.4 میلیون دلار کلاهبرداری گردید که 34 درصد این سرقت‌ها مربوط به اشتغال یا مالیات بوده است.
نقصی که در سال 2016 بوجود آمد باعث رکورد جدیدی شد که از 799 حمله به 1093 حمله افزایش یافته است. اصولا هویت و حساب بانکی شما همیشه مورد هدف کلاهبرداران قرار دارد و همواره باید مراقب آن‌ها باشید.

انواع مختلف سرقت هویت
مجرمان اینترنتی راه‌های بسیاری برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما دارند که برخی از این روش‌های رایج هکرها عبارتند از:
  • هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی، اطلاعات مهم شما را حذف می‌کنند.
  • با نرم‌افزارهای مخرب رایانه شما را آلوده می‌کنند.
  • کلاهبرداری‌های فیشینگ با استفاده از لینک های مخرب در یک ایمیل یا یک وب‌سایت
  • حملات بزرگ در میان (MITM) و انهدام  SSL
  • آسیب پذیری نمودن نرم‌افزارهای دستگاه شما

سرقت هویت پزشکی نیز اخیرا افزایش یافته است.  مطالعه‌های اخیر نشان می‌دهد که سرقت هویت پزشکی بیش از 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، یک پنجم اطلاعات قربانیان، به صورت اشتباهی در اختیار سوء استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.
حمله باج‌افزار Ransomware نیز در حال افزایش است. این نوع حمله به مهاجم اجاز می‌دهد تا فایل‌ها سیستمی را رمزگذاری نموده و برای بازگشایی فایل‌ها از قربانیان باج می‌گیرند واین نیز بسیار غیر ممکن است که مجرمان بدون دریافت وجه فایل مورد نظر را رمزگشایی نمایند.
اصولا شناسایی باج افزارها سخت بوده زیرا آنها در پشت چند لایه رمزگذاری پنهان می‌شوند. در این خصوص اگر وجه را پرداخت نکنید مجرمان از فایل دریافت سوء‌استفاده نموده و اطلاعات شخصی شما را بدست می‌آورند و حتی اطلاعات را می‌توانند به فروش برسانند یا هویت شما را تغییر دهند.  

در ادامه چند راهکار امنتیی را برای جلوگیری از سرقت هویتی آنلاین خاطرنشان می کنیم:

فعال نمودن سیستم پیامکی
بیشتر سرقت‌های آنلاین از طریق حساب‌های اعتباری و  بانکی صورت می‌گیرد پس برای جلوگیری از این نوع سرقت‌ها باید حساب خود را به سیستم پیامکی مجهز نموده و زمانی که وجه از حساب خارج شد، پیامک برداشت وجه به شما ارسال می‌شود. همواره تراکنش‌های بانکی خود را نظارت نموده و تمام عملیات‌های بانکی را باید خود شخص صاحب حساب انجام دهد.

استفاده از رمزعبور قوی و ترکیبی
همواره برای رمز عبور حساب خود، از اعداد و حروف ترکیبی استفاده نمایید و هر چند وقت یک بار رمز خود را تغییر داده و همیشه از رمز عبور خود محافظت نمایید و اگر این روش را انجام ندهید هر یابنده می‌تواند به حساب شما دسترسی داشته و امنیت حساب شما را به خطر بیندازد.

از ضدتروجان و فایروال استفاده کنید
ضد تروجان‌ها به شما کمک خواهد نمود تا هرگونه حملات مخرب را که سعی در سرقت اطلاعات شما دارند، از بین ببرند. همچنین آخرین نسخه از تمام سیستم‌عامل‌ها، ضد نرم‌افزارهای مخرب و مرورگرها را داشته باشید زیرا آنها اغلب به روز رسانی می‌شوند و نقاط ضعف امنیتی را کم می‌کنند.

مراقب ایمیل‌ها و وبسایت‌ها ناشناس باشید
مراقب ایمیل‌های ناشناس باشید و برروی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید زیرا شاید این لینک‌های دارای ویروس خطرناک باشند علاوه بر این پنجره‌هایی که می‌گویند رایانه شما دارای ویروس می‌باشد و نیاز به دانلود آنتی ویروس است، بلافاصله آنها را ببندید! این‌ها نمونه‌های رایج فیشینگ هستند و مجرمان از این روش برای بارگذاری فایل‌های آلوده خود استفاده می‌کنند.

هنگام استفاده از اینترنت عمومی، احتیاط کنید
این هشدار در چندین مورد اعلام شده است که در هنگام استفاده از اینترنت‌های عمومی(وای فای رایگان) همواره باید مراقب مهاجمانی که وارد این سیستم شده و به حساب‌هایی متصل در این سیستم، دسترسی داشته و نسبت به سرقت اطلاعات شما اقدام می‌نمایند. پس همواره آگاهی خود را در خصوص حفظ امنیت در اماکن عمومی متصل به اینترنت رایگان را بالا ببرید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرقت اطلاعات کامپیوتر شما به هالیوودی ترین روش ممکن
  جلوگیری از Hک شدن وب‌کم کامپیوتر
  هدف از سرقت کوکی‌ها (HTTP Cookies)
  8 نکته مهم برای جلوگیری از هـک شدن گوشی
  کلاهبرداری جدید آمازون پول شما را سرقت خواهد کرد
  سرقت اطلاعات کاربران ایرانی از طریق اپلیکیشن‌های جعلی
  اینترنت رایگان بستر مناسب سرقت اطلاعات بانکی
  آشنایی با رات اندروید و جلوگیری از Hک گوشی
  آموزش جلوگیری از Hک شدن موبایل
  چگونه از Hک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان