امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کیت جاسوسی در باتری گوشی های موبایل و شنود صدا

#1
کیت جاسوسی در باتری گوشی های موبایل و شنود صدا 1

یکی از کاربران فروم ویدیویی رو برای من فرستاده بود  و خواسته بود تا این ویدیو و چگونگی شنود مکالمات و صدا ها رو از این طریق بررسی کنم. قبلا هم در یکی از گروه های تلگرام هم همین ویدیو رو دیده بودم که از دیگران میخواستن با اشتراک گذاری این ویدیو مردم رو از این موضوع آگاه کنند. متاسفانه بعضی از افرادی که به خیال خودشان صاحبنظر در دنیای آی تی و امنیت بودند هم فریب این ویدیو رو خورده و موضوع رو باور کرده اند.


در این ویدیو فردی که حتی نام گلکسی های سامسونگ رو درست تلفظ نمی کرد با باز کردن برچسب روی باتری بعضی گوشی های سامسونگ و در آوردن کیت زیر باتری ادعا می کرد که سامسونگ این کیت رو برای جاسوسی و ارسال اطلاعات کاربران گوشی های خودش روی باتری بعضی از مدلهای گوشی قرار داده. موضوعی که به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و کار به جایی رسید که بسیاری از کاربران این کیت رو از باتری گوشی هاشون جدا کرده بودند. حتی افراد بسیاری به فروشگاه های موبایل مراجعه کرده و نسبت به باز کردن کیت به اصلاح جاسوسی هزینه پرداخت کردند تا باتری گوشی خودشون رو از شر اون خلاص کنند. غافل از اینکه در حال نابود کردن کیت NFC گوشی شون هستند!

کیت جاسوسی در باتری گوشی های موبایل و شنود صدا 1
این کیت در واقع همون کیت NFC دستگاهه که در باتری گوشی تعبیه شده و تنها در باتری گوشی هایی که به این ویژگی مجهز هستند دیده می شه.
NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همونطور که از اسمش معلومه مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه هست. تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از امکان NFC برخوردارند می تونن به راحتی اطلاعات رو بین خودشون منتقل کنند. NFC و RFID که مخفف (Radio Frequency IDentification) هست گاهی به جای یکدیگر بکار میرن. در حقیقت NFC نسخه جدیدتری از RFID است.
امواج RFID می تونن بُرد بیشتری داشته باشن. مثلا هنگام عبور از عوارضی با استفاده از این تکنولوژی شماره دستگاه پردازنده خودکار عوارض شما خوانده می شه. در حالیکه برد ارتباطی NFC به ۴ اینچ محدود شده. این موضوع NFC رو برای کاربردهای حساس مثل استفاده از کارت اعتباری یا ورود به اماکن امنیتی بسیار کارآمد می کند. NFC برقراری ارتباط دو طرفه رو ایجاد می کنه، در حالیکه RFID یک تکنولوژی خواندن یک طرفه است. انتقال عکس و کانکت ها بین وسایل رایج ترین کاربرد NFC هست.

کیت جاسوسی در باتری گوشی های موبایل و شنود صدا 1
جای تاسف داره که بعضی از هموطنان فریب چنین شایعات مضحکی رو خورده و اقدام به نابود کردن کیت NFC گوشی خود کردند. این دوستان حتی یک جستجوی ساده هم در اینترنت نکرده و بدتر اینکه نوشته روی باتری گوشی رو هم نخوندن.
فاصله ها در دنیای امروزی به لطف ابزارهایی ارتباط جمعی بسیار کم شده و یک خبر یا شایعه می تونه با سرعت در دنیا منتشر شه. در چنین دنیایی ما باید حسابی چشم و گوشمون رو باز کنیم تا گرفتار و بازنده چنین اخبار و شایعات نشیم.

مشاهده ویدیو
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گوشی‌های هوشمند؛ جاسوس افزارهای جدید
  چجوری موبایل کسی رو ه.ک کنیم؟
  8 نکته مهم برای جلوگیری از هـک شدن گوشی
  نکات امنیتی برای استفاده از موبایل بانک
  جاسوسی اپلیکیشن فیس اپ (FaceApp) از کاربران
  جاسوسی ویندوز۱۰ از تمامی حرکات شما
  اثر انگشت شما در گوشی‌های HTC بصورت فایل متنی ذخیره‌ می‌شود
  آشنایی با رات اندروید و جلوگیری از Hک گوشی
  آموزش جلوگیری از Hک شدن موبایل
  چهارده نکته برای امنیت بخشی به گوشی های اندرویدی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان