امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان کیست مویی با روش های خانگی مانند سرکه سیب،آب،سیر،فیبرو…

#1
درمان خانگی کیست مویی
قطعی ترین و موثرترین روش درمانی برای این بیماری انجام عمل جراحی است ولی یک سری روش های درمان خانگی برای این بیماری وجود دارد که می توانند در کاهش علائم و نشانه های این بیماری بسیار موثر باشند . لبته کیست های بسیار کوچک را که هنوز عفونی نشده اند و گسترش نیافته اند را هم می توان به وسیله ی روش های درمان خانگی درمان کرد .از آنجایی که کیست مویی با علائم و نشانه هایی مثل التهاب ، عفونت و درد همراه است میتوان با روش های زیر تا حد زیادی از شدت آنها کاست .
درمان کیست مویی با روش های خانگی مانند سرکه سیب،آب،سیر،فیبرو… 1
آب
حیاتی ترین ماده برای ادامه ی زندگی ما که می تواند تمامی سموم و مواد زائد بدن را رفع کند . برای جلوگیری از کم آبی بدن روزانه به میزان ۸ الی ۹ لیوان آب بنوشید . آب کافی از بروز یبوست جلوگیری می کند . یبوست عاملی برای تشدید علائم کیست مویی است .

فیبر
برای مبارزه با کیست مویی رژیم غذایی خود را از میان منابع غنی فیبر انتخاب کنید . میوه ها و سبزیجات بهترین منبع این ماده هستند .

روغن درخت چای
این روغن به طرز شگفت انگیزی در کاهش عفونتها و التهابات موثر است . روزانه  مقداری روغن درخت چای را می توانید به وسیله ی یک گوش پاک کن به محل کیست مویی بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید و خشک کنید . با نفوذ این عصاره به عمق پوستتان بافت های تخریب شده شروع به ترمیم می کنند .



سیر
خواص سیر در درمان عفونت ها و خاصیت ضد قارچی آن سالهاست که شناخته شده است . یک حبه سیر را له کنید و آن را بر روی کیست مویی خود قرار دهید و روی آن را با گاز بپوشانید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید و خشک کنید .

روغن کرچک
این ماده یکی از موثرترین روش های درمان خانگی کیست مویی است . روغن کرچک به علت خواص ضد التهابی خود می تواند در کاهش التهابات ناشی از کیست مویی بسیار مفید باشد و روند درمان آن را تسریع ببخشد . می توانید این روغن را به صورت موضعی برای  کیست مویی خود استفاده کنید .

زردچوبه
زردچوبه برای تسکین درد و التهاب بسیار مفید است . همچنین برای کاهش عفونت های ناشی از کیست مویی می تواند بسیار مفید باشد . کمی زردچوبه را می توانید با آب ، شیر یا چای ترکیب کرده و بر روی کیست مویی خود بمالید و سپس بشویید .
آلوئه ورا
این ماده هم برای تسکین درد و التهابات بسیار مفید است و هم خاصیت آنتی باکتری بسیار قوی دارد . ژل داخل برگ هایی آلوئه ورا را به آرامی به محل کیست مویی خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه بشویید .

عسل
این ماده یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده ی بسیار قوی است که می تواند برای کاهش علائم کیست مویی بسیار مفید باشد . برای نتیجه ی بهتر می توانید روزانه کمی عسل را با یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و میل کنید . همچنین می توانید عسل را به صورت مستقیم بر روی کیست مویی  خود بمالید تا جذب شود . موم زنبور عسل ذوب شده هم اگر بر روی کیست مویی خود قرار دهید بسیار مفید است .

چای کیسه ای
چای کیسه ای از بهترین روش های درمان خانگی کیست مویی است . می توانید چای کیسه ای را برای مدت ۵ دقیقه در آب ولرم قرار دهید و سپس آن را برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی کیست مویی خود قرار دهید  . این روش برای درمان درد ، التهاب و عفونت کیست مویی بسیار موثر است .

نشستن در آب نمک گرم
نمک نقش بسیار موثری در از بین بردن سوزش ، التهاب و عفونت دارد. روزانه برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف نمک و آب گرم بنشینید تا معجزات آن را ببینید .همچنین نشستن در آب گرم های شور طبیعی برای رفع علائم کیست مویی می تواند بسیار مفید باشد .

سرکه سیب
سرکه ی سیب می تواند عفونت های کیست مویی را تا حد زیادی کاهش دهد . یک پنبه را به کیست مویی آغشته کنید و آن را بر روی محل کیست مویی خود بمالید  این کار را چندین بار در روز تکرار کنید .

کمپرس آب گرم
برای تسکین درد های کیست مویی خود می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید . برای این منظور یک دستمال را با آب گرم خیس کنید و بر روی محل کیست مویی خود قرار دهید . از کیسه ی آب گرم هم می توانید استفاده کنید .

شنبلیله
برای کاهش درد و التهابات خود می توانید دم کرده ی شنبلیله را روزانه چندین بار بنوشید تا اثرات آن را مشاهده نمایید .

برای تسریع روند درمانی کیست مویی خود بهتر است که محل کیست مویی خود را با آب ولرم بشویید و آن را با دستمال نرم و تمیز به آرامی خشک کنید .
از نشستن طولانی مدت بپرهیزید و در اطراف خانه و محل کار خود پیاده روی کنید .
سعی کنید به هنگام خوابیدن به پهلو یا شکم بخوابید .
به محل کیست مویی خود هرگز دست نزنید .
به هنگام بیرون رفتن محل کیست مویی خود را بپوشانید و در زمانی که در منزل هستید باز کنید تا در معرض هوای باز قرار بگیرد .
مطالب مرتبط
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان