امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیمان خازنی: نه من به جشنواره موسیقی علاقه دارم نه جشنواره موسیقی به من

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیمان خازنی: نه من به جشنواره موسیقی علاقه دارم نه جشنواره موسیقی به من 1

پیمان خازنی: نه من به جشنواره موسیقی علاقه دارم نه جشنواره موسیقی به من
آهنگساز فیلم «زعفرانیه 14 تیر» گفت: نه من به جشنواره موسیقی علاقه دارم نه جشنواره موسیقی به من.

پیمان خازنی در تهران و در خانواده‌ای هنری متولد شد. او از پنج سالگی در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی ایران به نواختن سه تار مشغول شد و از هفت سالگی به نواختن ساز تار پرداخت و در سن هشت سالگی نزد کیوان ساکت نوازندگی را ادامه داد. وی از یازده سالگی فعالیت ارکستر نوازی خود را آغاز کرده و در این سال‌ها در محضر اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، کیوان ساکت، نادر مشایخی، هنگامه اخوان، امیر اسلامی و رامین بهنا تلمذ کرده و با خوانندگان موسیقی اصیل مانند سالار عقیلی، سینا سرلک، علیرضا قربانی، همکاری‌های متعددی داشته است. وی همچنین تحصیلات خود را در رشته مردم‌شناسی و آهنگسازی به پایان رسانده و هم اکنون در عرصه موسیقایی در زمینه نوازندگی و آهنگسازی فعالیت می‌کند.

«زعفرانیه 14 تیر» عنوان اولین فیلم سینمایی سیدعلی هاشمی در مقام کارگردان است. در این فیلم مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، مسعود رایگان، نازنین بیاتی و لیندا کیانی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو شروع کردی ... اما من تمومش می‌کنم...

امروز به بهانه ساخت موسیقی فیلم «زعفرانیه 14 تیر» با آهنگساز جوان این فیلم به گفتگو پرداختیم و چالش‌های آهنگسازان موسیقی فیلم‌های امروز را مورد بررسی قرار دادیم.

پیمان خازنی گفت: فیلم «زعفرانیه 14 تیر» یک درام خانوادگی است که داستان زندگی یک خانواده را در بر می‌گیرد و اتفاقاتی که برایشان می‌افتد و مخاطبی یک روز در کنار آنها زندگی می‌کند. به نظر من یک اتفاق فامیلی در فیلمنامه یک فیلم سینمایی می‌تواند در لایه گسترده‌ای از مخاطبان جذابیت داشته باشد و این مسئله برای من و علیرضا قربانی، خواننده این فیلم، بهانه‌ای بود برای حضور.

وی افزود: ما ایرانی‌ها به مبحث خانواده علاقمندیم و حتی تجردگراترین ما هم، ریشه‌اش علاقمندی به خانواده است و به نوعی تربیت فرهنگی ما از بنیانی مستحکم به نام خانواده تشکیل شده پس قاعدتا برای‌مان به تماشا نشستن در مورد داستانی که حول چنین مفهومی بنا شده جذاب است.

خازنی با اشاره به اینکه موسیقی متنی که به‌صورت ارکسترال نوشته‌ام از همین درام متاثر است، گفت: البته این تاثیر افتخاری نیست و همه آهنگسازان چنین رفتاری را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند متاثر از سبک داستان بر اساس تصاویر به خلق موسیقی بپردازند ولی خب نوع رفتار در این‌طور مواقع مهم است و اینکه چقدر تصمیمات آهنگساز نسبت به کانسبت درست باشد و بتواند بدون خودنمایی به جلو رفتن فیلم کمک کند.

این نوازنده موسیقی سنتی ادامه داد: من تلاش کردم با توجه به شرایط موجود تصمیمات درستی را بگیرم و نت‌ها را با اعتقاداتم در کنار همدیگر بگذارم و امیدوارم نتیجه‌اش هم مفید واقع شود. من برای تلویزیون این کار را نساخته‌ام بلکه برای سینما ساخته‌ام. بین کار سینما و تلویزیون تفاوت فضای دولتی و خصوصی هست که تفاوتش از زمین تا آسمان است. مخاطب برای سینما پول پرداخت می‌کند ولی تلویزیون را مجانی می‌بیند، پس توقعات مخاطب سینما، تماشای اثری با سطح کیفی بالاتری است.

آهنگساز «زعفرانیه 14 تیر» تصریح کرد: من از زاویه یک آهنگساز تلاش می‌کنم در حضورم مفید باشم و حضورم اشتباهی نباشد. برخوردم با موسیقی نمایش، سینما، سریال، آلبوم ‌و‌... باید برخوردی درست و منطقی باشد. اگر همه جا یک‌طور رفتار کنم و همه گونه‌های مطرح شده را یکسان ببینم کمترین اثر را خواهم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه آهنگسازان توانایی ساخت موسیقی متن فیلم را دارند؟ گفت: درباره دیگر آهنگسازان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم اما زمانی که من به پروژه‌ای دعوت می‌شوم تمام جوانب آن را بررسی می‌کنم و برایم مهم‌ترین سوال این است که آیا توانایی انجام خواسته کارگردان را دارم یا خیر؟ و برخی از کارها رو در همان ابتدا عذرخواهی می‌کنم چون احساس می‌کنم نه من مناسب آن کارم و نه آن کار مناسب من.

وی گفت: من تلاش می‌کنم همه کارهای سینمایی را هنگام اکران ببینم ولی خب طبیعی هست به دلیل تعداد بالا، درصدی را از دست بدهم. موقعی که تعداد و تیراژ آنقدر بالاست کار خوب و بد با همدیگر مخلوط می‌شود و گذر زمان خوب‌ترها را تفکیک می‌کند. ولی چیزی که خوشحالم می‌کند رشد سطح تکنیکی آهنگسازی هست و چیزی که ناراحتم می‌کند کمبود ملودی در آهنگسازی‌هاست.

آهنگساز سریال چرخ و فلک بیان کرد: انتخاب یک آهنگساز توسط کارگردان خودش یک تصمیم سخت است که عدم آشنایی با موسیقی ممکن است برایش مشکل‌ساز شود. کارگردان باید موسیقی را بشناسد چون موسیقی یکی از مهمترین عناصر فیلم خودش است و چطور می‌شود یک عنصر از فیلم خودش را نداند! ولی این اتفاق به کرات می‌افتد به دلایل مختلف! شاید جذابیت جهان یک کارگردان آنقدر بالاست که انگیزه‌ای برای حرکت به سوی جهانی دیگر ندارد.

البته من شانس همکاری با کارگردانانی را در این سال‌ها داشته‌ام که درک عمیقی از موسیقی داشته‌اند مثل مرحوم وحید نصیریان و بهرام عظیم‌پور و وقتی با آنها وارد همکاری شدم به این نتیجه رسیدم این شناخت نتیجه سال‌ها تلاش برای آموختن موسیقی بوده است.

خازنی در پایان درباره حضور خود در جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: اگر چیزی را به فرهنگ اضافه نکنیم ماندگار نخواهیم شد. از تجربه جدید است که به مفاهیم جدید خواهیم رسید. من در حال تجربه‌ام و برای بیان تمهید شاید کمی زود باشد ولی تلاش من بر این است تا بتوانم فضاهایی تجربی را بیشتر در آهنگسازی تست کنم. در این سال‌ها نه من به جشنواره علاقه‌ای داشته‌ام نه جشنواره به من. برای همین بهتر است صاحب نظران در این مورد نظر بدهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Ramin
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  علاقه امیر تتلو خواننده مشهور و جنجالی به یک دختر...
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
  خواننده(((((مورد علاقه ))))))♪♪
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان