امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عوارض کمبود زینک بر روی بدن

#1
Exclamation 
عوارض کمبود زینک بر روی بدن 1

روی یا زینک (Zinc یا Zin) یک ماده معدنی کمیاب است که انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. چه کسانی نیاز به دریافت روی بیشتری در برنامه روزانه دارند؟این نکته حائز اهمیت است و بایستی همه ی خانم ها و آقایان بدانند که خانم های شیرده و باردار و افرادی که دارای فعالیت ورزشی مرتب و منظم هستند، نیاز به روی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند و اگر مقدار دریافت آنها از روی، کافی نباشد دچار کمبود آن و عوارض حاصل از آن خواهند شد.

 
افرادی که در طی روز سیگار زیادی می کشند به مقدار بیشتری روی نسبت به سایرین نیازمند هستند.بیمارانی که دارای مشکلات کبدی و کلیوی هستند، هم چنین بیماران مبتلا به دیابت، نیازمند به روی بیشتری هستند.در هنگام ابتلا به عفونت ها، نیاز به دریافت روی، بیشتر از سایر مواقع است.کسانی که دچار سوختگی شده اند و یا بیمارانی که سکته های قلبی ( آنفارکتوس قلبی ) کرده اند، هم چنین افرادی که دچار آرتروز هستند، بیشتر از حد معمول به روی نیاز دارند.
 
مقدار روی دریافتی از راه غذا به بدن بیماران مبتلا به سرطان باید اضافه شود.کم خونی یکی از بیماری هایی است که نیاز به دریافت روی را در بدن افزایش می دهد.تحقیقات و بررسی های بالینی نشان داده است کسانی که مبتلا به جوش های صورت (آکنه) هستند، دارای سطح پایینی از روی در خون بوده اند و دادن روزانه 200 میلی گرم گلوکونات روی که معادل 30 میلی گرم روی است می تواند باعث بهبود عفونت های جوش های آن ها شود.
 
کسانی که مبتلا به نورودرماتیت و پسوریازیس هستند، اغلب مبتلا به کمبود روی هستند.کسانی که مبتلا به زخم های پوستی اند، جهت ترمیم و بازسازی سریع تر، نیاز به مقدار روی بیشتری دارند.بررسی های انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد، طحال حیواناتی که دچار کمبود طولانی مدت روی شده اند پس از مدتی دچار چروکیدگی شده است.
 
ایران ناز همان طور که می دانید طحال از اندام های ایمنی در بدن به شمار می رود. بنابراین کاهش روی موجب به هم خوردن سیستم ایمنی می شود و معمولا” افراد دچار نقص ایمنی و کمبود روی، اغلب مبتلا به گریپ و سرماخوردگی های متعدد می شوند.
 
فواید زینک برای بدن:
تنظیم عملکرد سیستم ایمنی : کمبود زینک در بدن می تواند آسیب جدی به عملکرد سیستم ایمنی وارد آورد. درمان اسهال: اسهال سالانه جان 1٫6 میلیون کودک زیر 5 سال را می گیرد. به نظر می رسد مصرف زینک می تواند تکرر اسهال را متوقف نماید. به علاوه ثابت شده که مصرف قرص های زینک در یک دوره ده روزه می تواند درمان مؤثری برای اسهال باشدو به علاوه از عود مجدد آن در آینده تا حد زیادی پیشگیری کند.

 
تأثیر بر یادگیری و حافظه:مطالعات نشان می دهند که زینک نقشی اساسی در تنظیم چگونگی ارتباط میان رشته های عصبی با یکدیگر دارد که نتیجتاً بر چگونگی شکل گیری حافظه و یادگیری مؤثر خواهد بود.
 
درمان سرماخوردگی: مطالعات نشان داده اند که در مدت ابتلا به سرما خوردگی، سطح روی بدن تا 40% کاهش می یابد. به علاوه مصرف زینک در کاهش مدت و شدت سرماخوردگی می تواند مفید واقع شود.
 
بهبود زخم های بدن :مطالعات نشان می دهند مصرف موضعی زینک می تواند از تورم و رشد باکتری در ناحیه زخم جلوگیری کند. زمانی که زینک بر روی زخم آغشته می شود، نه تنها کمبود زینک در محل زخم به صورت موضعی برطرف می شود، بلکه خاصیت دارویی نیز دارد.جلوگیری از پیرچشمی : روی از وارد آمدن آسیب سلولی به شبکیه جلوگیری می کند که به نوبه خود موجب به تعویق افتادن پیرچشمی و کاهش دید می گردد.
 
منابع غذایی
مواد غذایی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرپروتئین  حاوی مقادیر بالایی روی هستند. گوشت گاو و گوسفند بیشتر از گوشت ماهی حاوی روی هستند. بخش های قرمز گوشت مرغ نسبت به بخش های سفید بیشتر حاوی روی است.سایر منابع خوب برای روی مغزهای خوراکی، غلات کامل، حبوبات و مخمر است.میوه ها و سبزی ها منابع خوبی برای روی نیستند، زیرا روی در پروتئین های گیاهی به اندازه روی از پروتئین های حیوانی جذب نمی شود.

 
بنابراین رژیم های غذایی کم پروتئین و گیاهی مقدار کمی روی دارند.روی در اغلب مکمل های مولتی ویتامین و مینرال وجود دارد. این مکمل ها ممکن است حاوی گلوکونات روی، سولفات روی یا استات روی باشند.روی همچنین ممکن است در برخی از داروهای بی نسخه مانند قرص های مکیدنی سرماخوردگی، اسپری یا ژل های بینی وجود داشته باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن
  گونه هایتان علامت کمبود پروتئین در بدن دارند اگر ..
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  هشت ماده غذایی که با کمبود خواب مبارزه خواهند کرد
  از عوارض نگران کننده قرص سیپروهپتادین باخبر شوید
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  عوارض و اثرات بیهوشی روی مغز و سایر اعضای بدن
  مزایای آهسته غذا خوردن و عوارض تند خوردن آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان