امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با این خوراکی ها نفخ شکمتان را از بین ببرید

#1
Thumbs Up 
با این خوراکی ها نفخ شکمتان را از بین ببرید 1
در واقع احساس نفخ در شکم نیازی به شرمندگی ندارد. با توجه به گزارش انجمن گوارش آمریکاthe American Gastroenterological Association از هر 7 نفر تقریبا 1 نفر به سندرم روده تحریک پذیر ( IBS ) مبتلاست – اختلال روده که منجر به درد شکم، نفخ و گاز می شود –

 
ولی گاز تنها مقصر تنگ شدن کمر شلوراتان نسبت به یکی دو روز قبل نیست. احتباس آب و یبوست نیز می توانند باعث بزرگ تر شدن شکمتان شوند. با این حال مهم ترین عامل کوچک تر شدن شکمتان از بین بردن نفخ آن است.
 
خبر خوب این است که این نوع نفخ ها معمولا به چیزهایی که می خورید مرتبط است و به این معنی است که با چند تغییر ساده می توانید ناراحتی تان را کم کرده و ازین طریق به کاهش وزنتان کمک کنید. در ادامه 25 خوراکی که بهترین کاهش دهنده های نفخ هستند را به شما معرفی می کنیم.
1. از بین بردن نفخ شکم با کیوی
اگر مشکل تنبلی روده دارید به گفته محققان میوه کیوی به خاطر محتوای فیبر بالایی که دارد ممکن است این مشکل را حل کند. مطالعه ای که محققان در آسیا و اقیانوسیه انجام دادند نشان داد افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر که در مدت چهار هفته روزانه 2 عدد کیوی خورده بودند یبوست کمتری داشته و علایم کلی IBS در آن ها کاهش پیدا کرده بود.
 
2. از بین بردن نفخ شکم با چای نعنا
در طول قرن ها نعنا را برای کمک به هضم غذا و رفع مشکلات معده مصرف می کرده اند و در حال حاضر تحقیقات زیادی در این زمینه روی نعنا در حال انجام است. مطالعه ای که اخیرا روی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر انجام شد با مصرف مکمل روغن نعنا به مدت چهار هفته علایم بیماری را در آن ها به نصف کاهش داد –
 
محققان نتیجه گرفتند که نعنا خاصیت ضد درد در روده بزرگ ایفا می کند که باعث آرام شدن التهاب دستگاه گوارش می گردد و بهتر است بدانید که عطر نعنا به عنوان بک مهار کننده ملایم اشتها عمل می کند.
 
3. از بین بردن نفخ شکم با زردچوبه
این ادویه نارنجی یکی از معروفترین ادویه های شناخته شده در هند است ولی بهتر است بدانید که باعث آرام شدن ناراحتی معده می شود. محققان دریافتند که خواص ضدالتهابی این ادویه نارنجی روشن به خاطر وجود کورکومین curcumin (جزء فعال ادویه زردچوبه است و دارای خواص ضد التهابی می‌باشد و یک آنتی اکسیدان قوی است.) در آن است. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل کورکومین 500 میلی گرمی، 4 بار در روز ، دو برابر نسبت به دارونما در رفع سوء هاضمه موثر است.
 
4. از بین بردن نفخ شکم با موز
نفخ دارید؟ موز بخورید. محققان می گویند که این میوه منبع خوبی از فیبر پری بیوتیک prebiotic است که به تغذیه باکتریهای خوب روده و بهبود عملکرد گوارش کمک می کند. مطالعه ای که در مجله Anaerobe منتشر شد
 
عنوان کرده بود زنانی که در مدت 60 روز به عنوان میان وعده روزانه 2 عدد موز می خورده اند سطح باکتری های خوبشان افزایش پیدا کرده و نفخ شان 50 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این موز مقدار زیادی پتاسیم دارد که وجود سدیم در رژیم غذایی را جبران می کند. یکی از علل معمول احتباس آب در اندام ها وجود سدیم اضافه در رژیم غذایی است.
 
5. از بین بردن نفخ شکم با گشنیز
به جای رنگ های خوراکی از گشنیز به عنوان چاشنی برای طعم در کردن غذایتان استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اند که روغن گرفته شده از این گیاه ( به طور خاص حاوی لینالول linalool و استات گرانیل geranyl acetate که گشنیز بوی معطرش را مدیون این 2 ترکیب است)
 
دقیقا مانند داروهای شل کننده دستگاه گوارش عمل کرده و بیش فعالی روده را کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله بیماری های گوارشی منتشر شده نشان داد بیماران مبتلا به IBS با مصرف مکمل گشنیز، علایم بیماری شان تا حدودی بهبود پیدا کرده بود.
 
6. از بین بردن نفخ شکم با کفیر kefir
کفیر یک کلمه ترکی است که ریشه آن از کلمه ” کیف keif ” گرفته شده است که به معنی ” احساس خوب ” است و نشان می دهد که این محصول لبنی خاورمیانه احساس خوبی به شما می دهد.
 
کفیر شبیه به دوغ ولی با مزه ای تند و تیز و مانند ماست حاوی لاکتاز است، آنزیمی که موجب شکته شدن لاکتوز، قند قالب در شیر می شود که برای افراد زیادی مشکلاتی در شکم بوجود می آورد. مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد نشان داد که نوشیدن کفیر باعث کاهش علایم هضم لاکتوز از جمله: نفخ، درد معده و گاز تا 70 درصد می شود.
 
7. از بین بردن نفخ شکم با زنجبیل
زنجبیل هزاران سال است که برای از بین بردن حالت تهوع و کمک به هضم غذا مورد استفاده قرار می گیرد. حتی می توانید در متون پزشکی چینی در چهار قرن قبل از میلاد اشاره هایی از زنجبیل پیدا کنید!
 
محققان در سال 2014 دریافتند که زنجبیل به عنوان یک شل کننده عضلات، اجازه می دهد تا بدن به راحتی گاز احتباس شده در خود را خارج کند. شما می توانید زنجبیل را در شکل های مختلف استفاده کنید هر چند زنجبیل تازه از نظر محتوای جینجرول gingerol غنی تر است – ترکیبی که عامل خواص درمانی زنجبیل است.
 
8. از بین بردن نفخ شکم با طالبی Melon
اگر به عنوان میان وعده یک برش ملون قندک (طالبی) انتخاب کرده اید که مثل عسل شیرین است بهتر است بدانید که محققان دریافته اند که ماده ای به نام کوکیومیس ملو Cucumis melo در تیل یا خربزه قندک وجود دارد
 
که دارای خواص مدر (ادرار آور) قابل توجهی است و می تواند در درمان اِدِم (ورم ) مورد استفاده قرار بگیرد. در حالی که این میوه کمک می کند آب اضافی از سیستم بدن شما دفع شود، سطح پتاسیم را بالا برده و جایگزین طبیعی الکترولیت بدن (اختلالات آب و الکترولیت)است.
 
9. از بین بردن نفخ شکم با کیمچی
کلم رنده شده، ترشی و تمچه tempeh (نوعی خوراک اندونزیایی است که از سویای تخمیر شده تهیه می شود) – این خوراکی خوشمزه کره ای نمونه ای دیگر از خوراکی های تخمیر شده (یا غذاهای زنده مانند ترشیجات) سرشار از پروبیوتیک برای تقویت دستگاه گوارش است زیرا تقویت باکتریهای روده نفخ را کاهش می دهد.
 
10. پرک جو دوسر
معمولا ما در مورد خواص جو دوسر در سیر نگه داشتن و کاهش کلسترول صحبت می کنیم که به خاطر فیبر بالا در آن است. آنچه کمتر در موردش صحبت شده خاصیت مدر (ادرار آور) بودن جو دوسر بر روی بدن و اثر آن در کاهش نفخ ناراحت کننده آن است. بلغور جو دو سر، ویتامین B فوق العاده داشته و حاوی پتاسیم بالاست که باعث می شود یک ادرار آور طبیعی باشد.
 
11. از بین بردن نفخ شکم با آب
وزن اضافه بدنتان دور شکمتان جمع شده؟ آب بیشتری بنوشید! شاید عجیب به نظر برسد ولی نوشیدن آب در واقع کمک می کند که بدن خود را از مایعاتاضافه خلاص کند. اگر محیط بدنتان به اندازه کافی مرطوب نباشد، آب را در خود نگه می دارد.
 
نوشیدن آب شاید خوشایند نباشد ولی اضافه کردن کمی لیموترش به آن، هم نوشیدنش را لذت بخش تر خواهد کرد و هم خاصیت مدر (ادرار آور) آن را افزایش خواهد داد. گاهی هم میتوانید آب گرم و زنجبیل بنوشید.
 
12. از بین بردن نفخ شکم با سرکه سیب
بهتر است بدانید که برای خلاص شدن بدنتان از مایعات غیر ضروری جمع شده در آن، موثر است. فقط کافیست آن را به آب اضافه کرده و بنوشید.
 
13. از بین بردن نفخ شکم با مارچوبه
مارچوبه بوی عجیبی به ادرار شما می دهد ولی مساله مهم تر این است که باعث ادرار بیشتر می شود. مارچوبه یک سبزی بسیار مغذی است که اتفاقا خاصیت مدر (ادرار آور) بودن هم دارد. ( بوی خاصی که مارچوبه به ادرار می دهد به علت اسید موجود در آن و واکنشی است که ایجاد می کند.)
 
14. از بین بردن نفخ شکم با سیر
تنها خون آشام ها نیستند که از سیر فراری اند. این ماده خوراکی در هر شکلی که باشد با وجود بوی ناخوشایندی که دارد، ادرار آور است چه به صورت کامل، چه پودر و چه قرص آن. ولی برای استفاده از مزایای سیر نیازی نیست که حبه حبه آن را پشت سر هم بخورید. همان مقداری که به طور منظم در پخت و پز استفاده می کنید به اندازه کافی در کاهش ورم شکمتان موثر خواهد بود.
 
15. از بین بردن نفخ شکم با خیار
خیار عمدتا از آب تشکیل شده. به همین دلیل همیشه بخشی از دستورهای سم زدایی است. خیار سیستم ادراری را تقویت می کند و به بیماران دیابتی کمکمی نماید، باعث کاهش وزن شده و حتی برای سرطان هم کاربرد دارد. چرا ؟ خب خیار حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن است که به حفظ عملکرد بهتر آن کمک می کند.
 
16. از بین بردن نفخ شکم با دانه آفتابگردان
آیا چیزی برای جویدن می خواهید؟ آدامس خود را با دانه های آفتابگردان غنی از مواد مغذی جایگزین کنید. هنگامی که آدامس می جوید همراه با آن هوا را می بلعید، این هوا در دستگاه گوارش به دام افتاده و باعث فشار نفخ و بزرگ شدن شکم می شود.
 
17. از بین بردن نفخ شکم با گوجه فرنگی
برای دیدن تاثیر از بین بردن نفخ گوجه فرنگی بهتر است آن را به صورت خام بخورید یا آن را پوره کرده و آبش را مصرف نمایید. برای افزایش اثر مدر (ادرار آور) و بهبود عطر و طعم آن می توانید آب هویج یا هندوانه به آن اضافه کنید.
 
گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان لیکوپن (عامل رنگ قرمز گوجه فرنگی)است و یکی از سالم ترین خوراکی هایی است که می توانید مصرف کنید. در مطالعات مختلف مشخص شده است که گوجه فرنگی برای مقابله با سرطان و پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.
 
18. از بین بردن نفخ شکم با آب انار
اگر به دنبال دلیل کافی برای نوشیدن آب انار هستید بهتر است بدانیدکه آب انار برای درمان عفونت ادراری مفید است و علت آن هم اثر مدر (ادرار آور) بودن آن است. از ویژگی های خوب آب کرن بری بالا بودن سطح پتاسیم آن است که باعث جلوگیری از حبس آب در بدن (که به دلیل بالا رفتن سدیم اتفاق می افتد) می شود.
 
19. از بین بردن نفخ شکم با کلم برگ
کلم سرشار از ویتامین C است. کلم یک دیورتیک ( ادرار آور ) شگفت انگیز است. یک راه عالی برای از بین بردن مشکل نفخ، درست کردن سوپ کلم است. این کار مستلزم خرد کردن و ریز کردن کلم برای مصرف راحت تر آن است سپس کلم را بپزید تا کاملا نرم شود. ترفندی که باید به کار ببرید این است که نمک زیادی استفاده نکنید. سدیم اضافه اثر دیورتیک را کاهش می دهد.
 
20. از بین بردن نفخ شکم با هویج
آب هویج بگیرید، کبابی شان کنید، به سالاد یا انواع میان وعده های کودکتان اضافه اش کنید – مهم نیست چطور برش شان می زنید، هویج یک دیورتیک (ادرار آور) طبیعی و ایده ای خوب برای رسیدن به هدفتان در باریک شدن شکم و کمرتان است.
 
21. از بین بردن نفخ شکم با کنگر فرنگی
کنگر فرنگی ( آرتیشو Artichokes ) می تواند اثر دیورتیک (ادرار آور) قدرتمندی داشته باشد و در برخی موارد با اثرات دارویی رقابت کند، اما نه همیشه. کنگر فرنگی برای دستگاه گوارش هم خوب است و به طور مضاعف با نفخ مقابله می کند. همچنین غنی از ویتامین و مواد معدنی است بنابراین هنگامی که به خلاص شدن از مایعات اضافی بدنتان به شما کمک می کند در حال تقویت بدن و بهینه سازی عملکردهای آن است.
 
22. از بین بردن نفخ شکم با پاپایا یا انبه هندی
پاپایا یا پاپایه (نام علمی: Carica papaya)؛ میوه‌ای است با درخت بومی مناطق حاره‌ای قاره آمریکا که اکنون در بسیاری مناطق حاره‌ای از جمله هند، آفریقای جنوبی، سری لانکا و فیلیپین کشت می‌شود.
 
آنزیم پاپاین papain، به شکستن پروتئین ها در دستگاه گوارش کمک می کند که باعث آسان تر شدن هضم شده و در نتیجه کمتر مستعد ابتلا به نفخ می شوید. این میوه گرمسیری دارای خواص ضد التهابی هم بوده و فیبر بالایی دارد که برای پیشگیری از ایجاد نفخ زائد در بدنتان تاثیر فوق العاده ای دارد.
 
23. از بین بردن نفخ شکم با رازیانه
دانه رازیانه حاوی ترکیبی است که اسپاسم های دستگاه گوارش را آرم می کندو سبب می شود گاز به راحتی از آن عبور کرده و جلوی نفخ را می گیرد. دانه های رازیانه را مستقیم بجوید یا در پایان وعده غذاییتان چای رازیانه میل نمایید.
 
24. از بین بردن نفخ شکم با آناناس
آناناس حاوی پتاسیم است – بخش مهمی از هر رژیم غذایی ضد نفخ – البته دارای بروملین bromelain هم هست. بروملین آنزیمی است که در هضم پروتئین ها کمک می کند. بیشتر بروملین آناناس در ساقه آن است که به خوشمزگی گوشت آن نیست ولی می توانید با میوه اش میکس نموده یا آبش را بگیرید و ساقه ضد نفخ و میوه شیرینش را با هم میل نمایید.
 
25. از بین بردن نفخ شکم با برنج
بر اساس گزارش کالج آمریکایی گوارش، برنج و آرد برنج جایگزین خوبی برای نشاسته هایی از قبیل گندم، جو، ذرت و سیب زمینی هستند. چرا؟ از آنجا که برنج در روده کوچک هضم می شود دارای پتانسیل کمتری برای ایجاد گازهای ناخوشایند و ناراحت کننده در روده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  خوردنی ها و خوراکی های مضر برای چشم هایتان
  برای داشتن موهای پرپشت این روش ها را به کار ببرید
  خوراکی ضد خشکی و بیماری های عفونی خانم ها
  این غذاها و خوراکی ها را قبل از سفر با هواپیما نخورید!
  دلیل تپش قلب چیست و چه خوراکی هایی برای آن مفید است؟
  این خوراکی ها و مواد غذایی پلاکت خون را افزایش می دهند
  ورزشکاران قدرتی چه غذاها و خوراکی هایی بخورند؟
  خوراکی های سرشار از کلیسم غیر لبنی
  قبل و بعد از ورزش هوا چه خوراکی هایی باید مصرف کرد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان