امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقابله با همسر سیگاری اما چگونه؟

#1
Question 
مقابله با همسر سیگاری اما چگونه؟ 1

داخل جیب شوهرم سیگار پیدا کردم ولی نمی دانم باید چطور برخورد کنم؟ لطفا راهنمایی ام کنید. پیدا کردن سیگار در جیب همسرتان این شک را ایجاد کرده که چیزی را از شما مخفی می کند و احتمالا می خواسته این واقعیت پنهان بماند. هر چند هنوز هیچ چیز قطعی نیست و نمی توان مطمئن بود که این سیگار متعلق به همسرتان است یا خیر! اما به هر حال یافتن چنین چیزی در جیب همسر، بیشتر شک را به آن سمت می برد که احتمالا سیگار متعلق به خودش است.



حتی اگر ثابت شود سیگار متعلق به فرد دیگری است، این کار عاقلانه ای نیست که همسرتان آن را در جیب خودش پنهان کند، به هر حال اکنون مهم ترین کار عکس العمل شما در برابر چنین اتفاقی است و این که بهترین کاری که می توانید انجام دهید، چیست؟



واقعیت را بیان کنید
بهتر است هنگام مواجه شدن با چنین شرایطی در زندگی زناشویی، این اتفاق را به همسرتان بگویید و به او بفهمانید متوجه این موضوع شده اید. شاید دلیل این پیشنهاد ما این است که شما با این کار به همسرتان می فهمانید که حواس تان به زندگی مشترک تان هست و این اتفاق از چشم تان پنهان نمانده است. این موضوع کمک می کند تا همسرتان برای پرداختن به کارهای اشتباه، احساس امنیت نکند.



احساستان را به همسرتان بگویید
بیان واقعیت به تنهایی کافی نیست! شما باید احساسی را که درباره این موضوع در شما شکل گرفته، به همسرتان انتقال دهید. بهتر است این اتفاق را ناخوشایند توصیف کنید و از پرسیدن سوالاتی که جای بحث باقی می گذارد، خودداری کنید. به طور مثال به جای این که بپرسید:«تو سیگار می کشی؟» بگویید:«دوست ندارم در لباس همسرم سیگار پیدا کنم»



چون این سوال می تواند باعث شود او واقعیت را انکار کند یا بگوید که سیگار متعلق به او نیست و این گاهی باعث می شود از شما به دلیل تهمت زدن، بازخواست کند و حتی از شما طلبکار شود! پس بهتر است جای سوال باقی نگذارید و احساستان را به شیوه ای درست بیان کنید.



رفتارهای دیگر همسرتان را ببینید
بسیار مهم است ببینید آیا بار اول است که متوجه این رفتار همسرتان می شوید یا خیر؟ آیا رفتارهای مشکوک دیگری هم از او دیده اید، به طور مثال بوی مشکوک روی لباسش، رفت و آمد با دوستان مصرف کننده و … . اگر چنین رفتارهایی را قبلا هم مشاهده کرده اید، حدس شما برای مصرف سیگار همسرتان قوی تر خواهد بود و با اطمینان بیشتری می توانید او را بازخواست کنید در غیر این صورت نمی توان چندان مطمئن بود که همسرتان به سیگار وابسته شده باشد.



نکته دیگر این که آیا در روزهای اخیر متوجه تغییراتی در رفتار همسرتان شده اید یا خیر؟ آیا به تازگی اتفاقی در زندگی همسرتان افتاده که باعث حالاتی مانند اضطراب، افسردگی یا استرس در او شده باشد؟ این نکات از این نظر اهمیت دارند که می توانند به عنوان یک عامل شروع کننده و تداوم بخش به مصرف او انگیزه بدهند. بنابراین نحوه صحیح برخورد با همسرتان می تواند بسیار مهم باشد.



چگونگی برخورد با همسر سیگاری:

از او بخواهید بیشتر زنده بماند
به همسرتان بگویید که دوست دارید مدت زمان طولانی را با او زندگی کنید و نمی خواهید که او به خاطر مشکلات تنفسی و سایر عوارض کشیدن سیگار، سلامتش به خطر بیفتد. علاوه بر این، صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار هم می تواند او را متوجه خسارت مالی که به درآمد خود می زند بیندازد که از یادآوری آن غافل نشود.



وقتی کنارش نیستی
از همسرتان بخواهید که روزی را برای ترک سیگار تعیین کند تا در پایان آن روز، هدفش را به انجام برساند. در زمانی که از هم دور هستید از همسرتان بخواهید که هر زمان وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد و در آن زمان با یکدیگر صحبت کنید و این را بدانید همسرتان در این مرحله بیش از آنچه تصور می کنید به کمک شما نیاز دارد.



چیزی که معجزه می کند
اگر همسرتان توانست یک هفته سیگار را ترک کند، به او هدیه ای بدهید مثلاً شام مورد علاقه اش را بپزید یا چیزی که به آن علاقه دارد را برایش بخرید. اجازه دهید او متوجه حمایت و توجه شما بشود. به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی گیرید.



مردانی که زیاد سیگار می کشند
اغلب مردانی که خیلی سیگار می کشند حساب تعداد سیگارهایشان را ندارند. شما به عنوان شریک می توانید به او گوشزد کنید که تعداد آن را کمتر کند و علاوه بر این، به آرامی با او در مورد ضررهایی که سیگار می تواند به شما و فرزندان شما برساند صحبت کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه در ۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه در ۲۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه عادت های بد را به سادگی ترک کنیم؟
  دخالت مادرشوهر در تربیت کودک + راهکار برای مقابله با دخالت
  علت افسردگی تعطیلات نوروزی و راه مقابله با آن
  چگونه با تنهایی و کمرویی کنار بیاییم؟
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  نشانه های اختلالات روانی در همسر
  روش صحیح کنترل و عاشق کردن مردان چگونه است؟
  چگونه سلامت روان داشته باشم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان