امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اثرات کمبود خواب بر بدن

#1
Sad 
اثرات کمبود خواب بر بدن 1

تا به حال از چند نفر شنیده اید که شش ساعت خواب در طول شب برایشان کافی است؟ چنین جمله ای نشان می دهد این فرد سرش شلوغ است و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. تحقیقات نشان داده افراد بالغ نباید کمتر از 7 تا 9 ساعت بخوابند و اگر این مقدار خوابی که مورد نیاز بدنتان است را ندارید عواقبش وخیم خواهد بود.در این جامعه دائما در حال تحول و سریع دنیایی از تعهدات و مسئولیت ها را طی 24 ساعت روز از سر می گذرانیم.
 
متاسفانه در لیست اولویت ها، یک شب کامل خوابیدن خیلی سخت پیدا می شود. خیلی از ما از خواب خود می زنند تا بتوانند بیشتر به کارهای روزشان برسند. اگر به اندازه کافی خواب نداشته باشیم بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ بله روز بعد دائم خسته و دم دمی مزاج هستید و ممکن است از هر فرصتی برای چرت زدن استفاه کنید.

 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اثرات کمبود خواب بر بدن 1

 
کمی خستگی کشیدن که کسی را نکشته نه؟ مشکل اینجاست که به مرور زمان کم خوابی باعث بروز مشکلات تهدید کننده سلامت می شود، پس وقتش است که به فکر باشیم تا شب ها درست بخوابیم.خواب عمیق و اهمیت فیزیولوژیک وقتی خواب هستید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟ فرای استراحت بدن،
 
تعداد زیادی فرآیندهای فیزیولوژیکی تنها زمانی که به سطح خواب بسیار عمیق می روید اتفاق می افتد. در طول خواب عمیق ( REM) بدن سلول های سفید خونی بیشتری تولید می کند که ایمنی بدن را در برابر بیماری و عفونت افزایش می دهند. حتی محققان به نتایجی رسیده اند که نشان می دهد مغز ما به خواب می رود تا به پردازش و آموختن رسیدگی کند. کمبود خواب تاثیر عظیمی بر افسردگی، استرس و خلق و خو دارد.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اثرات کمبود خواب بر بدن 1

 
چه مقدار خواب برایمان کافی است؟محققان به صورت تخصصی روی مسئله میزان خواب کافی کار کرده اند و به صورت تفکیک شده به ما می گویند که در هر سنی چه مقدار خواب برایمان کافی است. نوزادان و کودکانی که تازه راه رفتن را شروع کرده اند به بیشترین مقدار خواب نیاز دارند ( تقریبا 12 تا 17 ساعت در طول روز ) و افراد بالغ بین سنین 18 تا 65 سالگی حدودا هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند.
 
تاثیر کمبود خواب طولانی مدت بر سلامتیدر یک تحقیق محققان از 4200 کارمند در بخش های مختلف کسب و کار درباره خواب و بهره وری خود نظرسنجی کردند. نتیجه نظر سنجی نشان داد با اینکه بیشتر مردم فکر می کنند 6 تا 7 ساعت خوابیدن در طول شب کافی است اما مقدار قابل توجهی نیز بر این عقیده هستند که تنها 4 تا 6 ساعت خواب دارند.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اثرات کمبود خواب بر بدن 1

 
نتایج بخش دوم این تحقیق که در مورد بهره وری کارمندان و کمبود خواب بود زیاد ما را متعجب نکرد، هرچه مقدار خواب کمتر باشد، کارمندان کمتر درگیر فعالیت های کاری می شوند و البته این نظر سنجی نشان داده کاهش بهره وری به واسطه کمبود خواب سالیانه مقدار زیادی کسری حقوق برای این افراد در پی داشته است.
 
کمبود خواب از قدیم تا به امروز یکی از مشکلات اساسی سلامت بوده است و بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن درگیر هستند. با این حال کمبود خواب شاید زیاد به چشم نیاید و برخی از پزشکان در مواجه با بیماری هایی نظیر ناراحتی قلبی، خستگی مزمن، التهاب، اضطراب و افسردگی اصلا درباره خواب چیزی نمی پرسند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان