امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با این روش دیگر در استخر دچار زگیل و اگزما نشوید!

#1
Smile 
با این روش دیگر در استخر دچار زگیل و اگزما نشوید! 1

همه افراد هنگام شنا باید مراقب پوست خود باشند، زیرا در مطب‌ها با بیماری‌های پوستی‌ای روبرو می‌شویم که با استخر رفتن بیمار مرتبطند. در استخرهای بزرگ با همه سختگیری‌های بهداشتی باز هم ممکن است بهداشت آب به خوبی رعایت نشود.
 
گرچه سعی می‌شود با اضافه کردن مواد ضدعفونی‌کننده مثل کلر این مشکل جبران شود، ولی همان کلر هم می‌تواند به پوست و حتی چشم‌ها صدمه بزند. همچنین تعداد زیاد شناگران و احتمال داشتن بیماری‌های پوستی، ویروسی و میکروبی باعث می‌شود انتقال هر نوع بیماری‌ای اعم از پوستی، عفونی، چشمی و… آسان‌تر شود.
 
شایع‌ترین بیماری‌های پوستی منتقله از راه استخر از گروه قارچ‌ها هستند که معمولا در کشاله ران و لای انگشتان ایجاد می‌شوند.غیر از اگزماها و حساسیت‌های پوستی ناشی از آب استخر، بیماری‌های ویروسی که سردسته آنها زگیل است هم می‌توانند باعث ایجاد بیماری پوستی در بیمار شوند.

 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با این روش دیگر در استخر دچار زگیل و اگزما نشوید! 1

 
این بیماری در محیط مرطوب به راحتی از طریق تماس منتقل می‌شود. گاهی هم بیماران از قبل دچار ضایعات پوستی هستند که بعد از شنا در استخر تشدید می‌شود. مثال بارز ‌آن خشکی‌های پوستی و بیماری اگزماست. همه افراد برای اینکه دچار مشکلات پوستی نشوند،
 
حتما باید بعد از استخر با آب و شامپوی مناسب بدن را شست‌وشو دهند و بدن را با حوله شخصی تمیز خشک کنند، زیرا مرطوب ماندن پوست بعد از اتمام استخر مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند. افرادی که پوست خشکی دارند باید از مواد مرطوب‌کننده استفاده کنند. در شرایط مرطوب نفوذپذیری پوست بیشتر می‌شود.
 
به همین دلیل در مکان‌هایی مثل استخر یا حمام عمومی حتی حمام خانه که پاها روی سطح مرطوب قرار می‌گیرند، احتمال ابتلا به بعضی از بیماری‌‎ها در کف پا که شایع‌ترین آنها زگیل است، بیشتر می‌شود. محیط مرطوب شرایط ایده‌آلی برای ویروس زگیل مهیا می‌کند.
 
وقتی فرد مبتلا به ویروس زگیل در استخر قدم می‌زند، اگر نفر بعدی پای خود را جای پای او بگذارد یا دمپایی آلوده او را بپوشد، به ویروس آلوده می‌شود. دوره نهفتگی ویروس گاهی تا یک سال و حتی بیشتر طول می‌کشد. زگیل معمولا ابتدای پیدایش با میخچه اشتباه گرفته می‌شود و به‌دلیل واگیردار بودن تعداد آن افزایش می‌یابد.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با این روش دیگر در استخر دچار زگیل و اگزما نشوید! 1

 
فرد مبتلا می‌تواند ویروس زگیل را از طریق کف حمام به اعضای خانه نیز انتقال دهد. توصیه می‌کنیم این افراد تا درمان کامل زگیل از رفتن به استخر پرهیز کنند، تا جلوی انتقال آن به دیگران گرفته شود. آنها باید از پابرهنه راه رفتن در حمام خانه پرهیز کنند و حتما دمپایی شخصی داشته باشند.درمان زگیل متنوع است.
 
از داروهای ضدزگیل گرفته تا سوزاندن زگیل با گرما و حرارت یا سرمادرمانی و فریز. گاهی هم ممکن است زگیل با جراحی برداشته شود. روی ‌هم رفته درمان زگیل کف پا کمی طولانی‌تر از زگیل‌های ناحیه دست و صورت است، زیرا فرد روی زگیل‌های پا راه می‌رود و زگیل تا حدودی داخل پوست فرو می‌رود،
 
پس قسمت عمده‌ای از زگیل داخل پوست قرار دارد و زمان درمان، قسمت در دسترس درمان می‌شود و زگیل از بیخ ریشه‌کن نمی‌شود. به همین دلیل درمان کامل زمان بیشتری می‌برد.اگزما بیماری پوستی‌ای است که در آن پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد،
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با این روش دیگر در استخر دچار زگیل و اگزما نشوید! 1

 
در نتیجه کم‌آب و خشک می‌شود و سطح رویه پوست صدمه می‌بیند. این بیماری ماهیت سرشتی و درونی دارد. اگر اگزمای بیمار شدید نباشد، در مراحل اولیه شاید نماندن زیاد در محیط مرطوب، چرب کردن مکرر پوست و اجتناب از جکوزی و آب داغ کافی باشد، چون دمای بالای آب،
 
چربی بدن را از بین‌ می‌برد و این مساله برای پوست‌ دچار اگزما که بدون چربی است، اصلا مناسب نیست. مبتلایان به اگزما قبل از رفتن به استخر بهتر است محل دچار اگزما را به وسیله کرم مرطوب‌کننده بپوشانند چون کرم مرطوب‌کننده مانند عایق عمل می‌کند.
 
بعد از استخر بدن باید با شوینده ملایمی شسته شده و کاملا خشک شود. قبل از پوشیدن لباس فرد باید تمام بدن را به لوسیون نرم‌کننده آغشته کند. افرادی که مبتلا به اگزما هستند، نباید روزانه حمام کنند و اگر عادت به این کار دارند، ترجیحا استفاده از مواد شوینده را به حداقل برسانند یا شستن بدن با مواد شوینده را به مناطق پرتعریق و آلوده مانند کشاله ران و زیربغل محدود کنند.
 
شوینده‌های غیرصابونی‌ای وجود دارد که pH آنها در حد پوست تعدیل شده است. بیماران مبتلا به اگزما حتی افراد سالم هیچ‌گاه نباید از لیف و کیسه‌های زبر برای شستن بدن خود استفاده کنند، زیرا در بخش بیرونی پوست لایه‌ مرده‌ای وجود دارد که محافظ پوست است و نمی‌گذارد آب پوست از بین برود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  درمان زگیل تناسلی : علائم، دلایل و راههای انتقال
  رژیم اگزما؛ لیستی کامل از بخور نخورها
  درمان زگیل تناسلی با لیزر، کرایوتراپی و الکتروکوتر
  کرایو زگیل تناسلی: درمان با روش انجماد و فریز کردن، هزینه، مزایا و معایب
  فرق زگیل تناسلی با جوش معمولی چیست؟
  خواص مصرف حبوبات برای افراد دچار دیابت
  اگر ادرارتان را نگه دارید به این بلای وحشتناک دچار می شوید!
Lightbulb حمام را تمیز نگه دارید تا مریض نشوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان