امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه آینده‌ای در انتظار قطب شمال است؟

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه آینده‌ای در انتظار قطب شمال است؟ 1

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های جدیدی که در دانشگاه کلرادو به انجام رسید، پس‌روی یخچال‌های قطب شمال باعث شده است تا طبیعت برخی مناطق دنیا برای نخستین‌بار در ۴۰،۰۰۰ سال گذشته بدونِ یخ باقی بماند. بررسی گیاهانی که تازه از حالت انجماد در آمده‌اند، نشان می‌دهد که قطب شمال در ۱۱۵،۰۰۰ سال گذشته، چنین دهه‌ی گرمی را تجربه نکرده است.

محقق دوره دکتری «سایمون پندلتون» در موسسه‌ی تحقیقات قطب شمال و آلپاین دانشگاه بولدر، در مصاحبه‌ای خبری بیان کرد: «در حال حاضر، قطب شمال دو تا سه برابر سریع‌تر از بقیه‌ی قسمت‌های جهان در حال گرم شدن است؛ پس طبیعتاً، یخچال‌ها و توده‌های یخی هم سریع‌تر به این مساله واکنش نشان می دهند.»

سایمون پندلتون و همکارانش سن گیاهانِ اطراف ۳۰ توده‌ی یخی در جزیره‌ی بافین را تخمین زدند. بافین، پنجمین جزیره‌ی بزرگ دنیا است. سایمون در ادامه اظهار کرد: «ما به مناطق یخی که به تازگی از حالت انجماد در آمده‌اند، سفر می‌کنیم، از گیاهانی که در مناطق باستانی وجود دارند، نمونه‌برداری می‌کنیم و این نکته را بررسی می‌کنیم که یخ آخرین بار چه زمانی در آن مناطق پیش‌روی کرده است. چون گیاهان مرده به‌طور موثر از طبیعت زدوده می‌شوند، سن رادیوکربن گیاهان ریشه‌دار نشان می‌دهد که تابستان در آخرین‌بار چه زمانی مثل دهه‌ی گذشته، گرم بوده است.»

تجزیه و تحلیل محققان که به‌تازگی در مجله‌ی Nature Communications منتشر شد، نشان داد که تنها یکی از ۳۰ مناطق در طولِ دست‌کم ۴۰،۰۰۰ سال گذشته به‌طور مداوم با یخ پوشیده شده است. یخچال‌ها همیشه با الگوهای گرمایش و سرمایش روبه‌رو می‌شوند؛ لذا یخچال‌ها نماینده‌های خوبی برای تغییرات آب و هوایی تاریخی هستند. محققان داده‌های دمایی در هسته‌های یخی گرینلند را بررسی کردند. تحلیل روی گیاهان نشان می‌دهد که این منطقه، گرم‌ترین تابستان را در طول ۱۱۵،۰۰۰ سال گذشته تجربه می‌کند. دانشمندان هشدار می‌دهند که اگر دوره‌های گرمایش تداوم داشته باشد، جزیره‌ی بافین در چند دهه‌ی آینده، به‌طور کلی خالی از یخ خواهد شد. دانشمندان انتظار دارند که تحت الگوهای سرمایش و گرمایش عادی، یخ‌های برخی مناطق ذوب شده و برخی دیگر همچنان به‌طور منجمد باقی می‌مانند.

سایمون در پایان گفت: «گرمایش به قدری زیاد است که همه چیز در هر جای دنیا در حال ذوب شدن است. ما قبلاً هرگز با چنین پدیده‌ی بزرگی روبه‌رو نشده بودیم.»
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا می توانیم در آینده بینی نوزادان را به دلخواه تغییر بدهیم؟
  در 500 سال آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟
  5 فناوری آینده که شما معتاد آنها خواهید شد .
  تک فرزندی نسل پرخاشگر آینده
  آینده ساعت‌های هوشمند ماژولار در دست یک جوان ایرانی!
Thumbs Up یک سوم متولدین سال ۲۰۱۵ در انگلیس، در آینده به زوال عقل دچار خواهند ش
  بازوی روبوتیک مرگبار نسل آینده سلاح‌های جنگی + تصاویر
  جت های جنگنده نسل آینده به سلاح‌ لیزری مجهز هستند + تصاویر!
  محققان ایرانی قطعات یدکی بدن می‌سازند/ آینده پیوند دگرگون می‌شود
  منشا ترس از آینده مشخص شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان