امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا اپیلاسیون عامل انتقال بیماریهای مقاربتی می شود؟

#1
Star 
آیا اپیلاسیون عامل انتقال بیماریهای مقاربتی می شود؟ 1

اپیلاسیون (Epilation) اصطلاحی است که برای رفع دائمی موهای بدن بکار می رود و بر حسب ناحیه ای از بدن که در آن قسمت صورت می گیرد به اسم آن ناحیه نامیده می شود. امروزه اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی در جامعه ما مثل بسیاری دیگر از جوامع رواج پیدا کرده است.
 
عدم اطلاع از عوارض این اقدام، ممکن است نتایج فاجعه باری برای انجام دهنده آن به همراه داشته باشد.برای انجام اپیلاسیون روشهای متعددی وجود دارند. خانمها برای انجام آن دلایل و باورهای مختلفی دارند. یکی از این دلایل تمیزی و بهداشتی بیشتر است
 
در صورتیکه یک بررسی اخیرا نشان داده است که انجام این اقدام نه تنها خطر ابتلا به بیماریهای مقاربتی را زیاد می کند، بلکه مشخص شده است که اگر موهای ناحیه تناسلی از بین برده شوند، احتمال گرفتاری به یک بیماری پوستی بنام مولوسکوم (Molluscum Contagiosum) را زیاد می کند که این بیماری سبب ایجاد ضایعات جلدی در سرتاسر ناحیه تناسلی خواهد شد.
 
در یک بررسی در شهر نیس فرانسه 30 نفر خانم که مبتلا به بیماری پوستی مولوسکوم شده بودند، تمامی آنها سابقه اپیلاسیون به روشهای مختلف داشتند. از این 30 نفر 10 نفر دارای یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی نیز بودند.خطر انتقال بیماریهای آمیزشی یا غیر آمیزشی با هر نوع روش اپیلاسیون وجود دارد.
 
استفاده از هر روشی سبب وارد شدن خراش به پوست شده و وقتی پوست در ناحیه ای حتی به اندازه نوک سوزن از بین رفت، سد مقاوم در مقابل نفوذ میکروارگانیسمها بخصوص ویروسها مثل ویروس HIV یا ایدز و ویروس زگیل تناسلی نیز از بین می رود. با هیچ روش اپیلاسیون موها بصورت کامل و دائمی از بین نمی روند.
 
مثلا با لیزر فقط 50 درصد ریشه های مو از بین برده می شوند و فرد مجبور است اقدام به اپیلاسیونهای مکرر کند که با هر بار اپیلاسیون، پوست بیشتر آسیب دیده و بدن بیشتر در معرض عفونتهای واگیردار قرار می گیرد.تجارت حاصل از اپیلاسیون روز به روز بیشتر شده و در بعضی کشورها به میلیارد دلار رسیده است.
 
شرکت های تجاری به کمک شبکه های ماهواره ای و رسانه های زرد و اینترنت روز به روز به لزوم انجام اپیلاسیون دامن می زنند و در این میان متاسفانه در کشورهائیکه اطلاع رسانی اندک و یا وجود ندارد، روز به روز بر میزان آن افزوده می شود. در این میان آمارهای تکاندهنده وجود دارند

 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا اپیلاسیون عامل انتقال بیماریهای مقاربتی می شود؟ 1

 
که به هنرپیشه ها و افراد خاصی با گرفتن میلیونها دلار اپیلاسیون را تبلیغ یا القاء می کنند. همراه با القاء مد لباس و چگونگی فیزیک بدن یا اندام، اپیلاسیون را جزو ملزومات فشن یا مد (Fashion) کرده اند. فرانسه که مهد مد لباس و اندام متناسب است، اخیرا در پارلمان آن مصوبه ای به تصویب رسید که تبلیغ اندام لاغر مرضی را ممنوع کرده است.
 
در علم پزشکی در مواردیکه فرد برای پیدا کردن یک اندام متناسب اقدام به گرفتن رژیم غذائی خاصی می کند، یک بیماری بنام Anorexia Nervosa یا بی اشتهایی عصبی ایجاد می شود که در آن فرد بطرز بیمار گونه و حتی تا مرز مرگ لاغر می شود. متاسفانه شرکت های تجاری این نوع اندام بیمارگونه را به عنوان اندام ایده آل تبلیغ می کنند
 
و بدنبال آن انواع مختلف داروها، مکملها و دستگاههای خود را بفروش می رسانند و چون رسیدن به آن اندام یا فقط در رویا و دست نیافتنی است و یا اینکه باید فرد خود را بیمار کند و از بین ببرد، از فروش محصولات خود سود میلیارد دلاری می برند، و هر از چندگاهی یک جنبه جدید برای آن پیدا می کنند که در چند سال گذشته اپیلاسیون را اضافه کرده اند.
 
کنترل درجه حرارت بدن به این صورت که موها با گرفتن درجه حرارت محیط اطراف به خود، اتلاف گرما را کاهش می دهند. از سائیدگی و زخم شدن پوست محافظت می کنند. هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروسها می باشد.
 
اگر در حین اپیلاسیون حتی به اندازه سرسوزن پوست زخم شود از همان محل ویروس HIV یا HPV (عامل زگیل تناسلی) به راحتی وارد بدن خواهد شد. موهای ناحیه تناسلی حس لامسه را تقویت می کنند.نوع مشتریانی که به مرکز مذبور مراجعه می کنند، اگر اکثر مشتریان یک مرکز را افراد آلوده تشکیل دهند،
 
خطر انتشار بیماریها در آن مرکز به افراد سالم بیشتر خواهد بود. دانش فرد انجام دهنده اپیلاسیون از بهداشت بیماریهای آمیزشی مهم است زیرا طرز انتقال بیماری، روشهای از بین بردن ویروس و باکتری، استریل کردن وسایل، رعایت نکات بهداشتی نیاز به دانش خاصی دارد.
 
به جرات می توان گفت که هیچیک از گردانندگان مراکزی که اپیلاسیون انجام می دهند، دارای دانش موارد فوق حتی به مقدار اندک نیستند. طرز استریل کردن وسایل، نوع محلولی که باید استفاده شود، روش استریلیزاسیون که برای هر وسیله لازم است، از موارد مهم هستند.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا اپیلاسیون عامل انتقال بیماریهای مقاربتی می شود؟ 1

 
گردانندگان این مراکز نه تنها دانشهای فوق را ندارند، حتی مسائل ایمنی پایه در بهداشت فردی نیز رعایت نمی کنند. بعنوان مثال اگر فرد قبل از شما که اپیلاسیون انجام داده است دارای ویروس HIV بوده باشد و در اثر اپیلاسیون دستهای انجام دهنده اپیلاسیون و یا وسایل حتی به اندازه میکرون آلوده به خون این فرد شود،
 
و سپس این فرد با همان دستها و یا وسایل آلوده شما را اپیلاسیون کند و به اندازه یک نوک سوزن و غیر قابل رویت با چشم خراش در پوست شما ایجاد شود، امکان انتقال ویروس HIV به بدن شما وجود دارد.وسایلی که مورد استفاده قرار می گیرند هم مهم هستند، طبق مقررات باید یک عده وسایل یک بار مصرف باشند،
 
ولی بنابه دلایل اقتصادی ممکن است این نکته نادیده گرفته شود، اگر از وسایل یکبار مصرف استفاده شود، هزینه اپیلاسیون بالارفته و مشتری کمتر می شود و یا اینکه سود گردانندگان این مراکز کاهش پیدا می کند. تخت و ملحفه ای که مشتری روی آن می خوابد، وسایلی که بکار برده می شوند و سالم بودن خود فرد انجام دهنده اپیلاسیون از موارد مهم هستند.
 
نباید گول ارزان بودن اپیلاسیون را خورد.در اپیلاسیون به روش لیزر در بخار حاصل از لیزر 300 ماده شیمیائی وجود دارند که ثابت شده است، تعدادی از این مواد مثل بنزن و تولوئن برای سلامتی انسانها مضر هستند. ثابت شده است که با لیزر کردن موها، مواد موتاژن (موادیکه سبب جهش ژنی میشوند) وارد موها می شوند.
 
اپیلاسیون موهای زائد با اپیلاسیون موهای طبیعی بدن فرق می کند و پزشکان توصیه می کنند که حتی هر موی زائدی نیاز به اپیلاسیون ندارد.اپیلاسیون موهای طبیعی بدن به هیچ وجه توسط پزشکان توصیه نمی شود. با انجام اپیلاسیون خود را بالقوه در معرض بیماریهای واگیر دار مثل مولوسکوم و زگیل تناسلی قرار می دهید.
 
انجام اپیلاسیون سبب ایجاد آزردگی پوست و نفوذ باکتریها و ویروسها از محل زخم شدگی بداخل بدن می شود. اکثریت قریب به اتفاق گردانندگان مراکز اپیلاسیون و انجام دهنده های آنها کوچکترین اطلاعی از ملزومات بهداشتی اپیلاسیون ندارند و هدف اصلی آنها سود بیشتر، هزینه کمتر و مشتری بیشتر است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان زگیل تناسلی : علائم، دلایل و راههای انتقال
  عامل اصلی اشتهای زیادی شناسایی شد
  بیماری مقاربتی یا آمیزشی، امراضی که از طریق رابطه جنسی منتقل میشوند
Rainbow انتقال ویروس کرونا از رحم مادر به نوزاد وجود دارد؟
Shocked ٨ عامل مهم در بروز چاقي
Star عامل درد بیماران مبتلا به آرتروز شناسایی شد
Star مام راه‌های انتقال هپاتیت B از زبان یک متخصص!
Exclamation یک عامل موثر در نفخ شکم!
Sad هله‌هوله‌خوری، عامل آلرژی‌ غذایی در کودکان!
Shocked مصرفِ کم میوه‌ و سبزی عامل مرگ میلیون‌ها نفر!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان