امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گونه‌ی جدیدی از اجداد انسان را کشف کردند

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گونه‌ی جدیدی از اجداد انسان را کشف کردند 1

هوش‌مصنوعی باعث شناسایی گونه‌هایی از اجداد انسانی شد که احتمالاً ترکیبی از نئاندرتال‌ها و دنیسوان‌ها بودند. به نظر می‌رسد، هوش‌مصنوعی به زیست‌شناسان کمک کرده تا یکی از اجداد باستانی فرگشت یافته‌ی انسان که هویت آن هنوز در علم مدرن شناخته نشده را شناسایی کند. در ماه اوت سال ۲۰۱۸ محققان نخستین انسان باستانی ترکیبی را کشف کردند. این انسان باستانی، متعلق به زنی است که حدود ۹۰،۰۰۰ سال پیش فوت کرده و استخوان او در یکی از غارهای واقع در کوه‌های آلتای روسیه یافت شده است.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان داد که والدین این انسان باستانی، متعلق به گروه‌های انسانی متمایزی هستند. در واقع این زن به احتمال زیاد دارای مادر نئاندرتال و پدر دنیسوان بوده است. پدر که ژنوم آن علائمی از خاندان نئاندرتال‌ها را در خود دارد، از جمعیتی است که بعدها به عنوان دنیسوان شناخته شدند و مادر او از جمعیتی می‌آید که ارتباط نزدیک‌تری به نئاندرتال‌هایی که بعداً در اروپا زندگی می‌کردند، دارد.

نئاندرتال‌ها و دنیسوان‌ها دو نوع متفاوت از انسان‌های باستانی هستند. نئاندرتال‌ها در اروپا و برخی از مناطق آسیای غربی مستقر شدند. اما دنیسوان‌ها بیشتر در آسیای مرکزی و سیبری مستقر شدند و در همین جا هم اولین استخوان این گونه در سال ۲۰۰۸ کشف شد. این دو گروه از نظر ژنتیکی متمایز هستند، اما احتمالاً هر دو با انسان‌های مدرن پیوندهایی دارند. مطالعات نشان می‌دهد، این درهم‌آمیختگی از انسان‌ها در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها دفاع می‌کند. برخی از ژن‌های ارثی ممکن است حتی بر شکل جمجمه و مغز انسان نیز اثر بگذارند.

علاوه بر این، دانشمندان به طور کلی فکر می‌کنند که نئاندرتال‌ها و دنیسوان‌ها، با هم آمیزش جنسی داشته‌اند، اگر چه محققان تا کنون تنها توانسته‌اند همین یک شاهد فیزیکی را برای اثبات ادعای‌شان پیدا کنند. یافته‌های یکی از مطالعات جدید منتشر شده در Nature Communications نشان می‌دهد که ترکیب نئاندرتال و دنیسوان کشف‌شده در روسیه یک مورد جدید نیست، بلکه بخشی از یک فرآیند تداخل ژنتیکی عمومی‌تر است.

«تسکار لائو» از مرکز ملی تحلیل ژنتیکی دانشگاه تورتا و همکارانش، الگوریتم‌های یادگیری عمیق و روش‌های آماری را برای مطالعه‌ی فرگشت انسان مورد استفاده قرار دادند. محققان از الگوریتمی بهره گرفتند که می‌تواند نقل و انتقالات ژنتیکی انسان را با استفاده از ژنوم‌های حاصل از صدها هزار شبیه‌سازی دیگر، پیش‌بینی کند.

لائو توضیح داد: «یادگیری عمیق اجازه می‌دهد تا ما به مشاهده‌ی پازل اجدادمان بپردازیم.» تحقیقات آن‌ها در مورد ژنوم اجداد انسانی، رد پای یک جنسیت انسانی جدید که ترکیبی از نئاندرتال‌ها و دنیسووان‌ها بود را آشکار می‌سازد. نتایج تجزیه و تحلیل محاسباتی دی‌ان‌ای نیز نشان می‌دهد که گونه‌های منقرض شده با انسان‌های مدرن خارج از آفریقا که در آسیا می‌زیسته‌اند، مطابقت دارد.

بنابراین محققان دریافتند که علاوه بر اطلاعات ژنتیکی منتقل شده از نئاندرتال و دنیسووان‌ها، نتایج نشان‌دهنده‌ی دخالت‌های نوع سومی است که در جمعیت‌های آسیایی و اقیانوس آرام مشهود است.
پاسخ
 سپاس شده توسط سایه2 ، رها جوووون.لپتاپ
آگهی
#2
به به
پاسخ
#3
چہ جالب!
یعنی میشہ اجداد ماھم کشف بشہ؟
البتہ جد بزرگوار ما تو ھمین شھر خودمون خاک شدہ :|
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε
#4
سپاس از اطلاعاتي كه گذاشتي خيلييي واسم جالب بود
;]
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نقطه ی کور چشم انسان
  انسان حس مغناطیسی دارد
Rainbow تحولات مغز انسان ۳۰ ثانیه پس از مرگ
  شباهت درخت نخل و انسان
  دانستنی جالب انسان
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  چرا نوزاد انسان قادر به راه رفتن نیست؟
  آیا “انسان‎های باستانی” قربانیان انقراض ششم بودند؟
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!
  آیا می دانید نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان