امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با یوگای نمکی و پیشگیری از یک بیماری

#1
Wink 
آشنایی با یوگای نمکی و پیشگیری از یک بیماری 1

آشنایی با یوگای نمکی و پیشگیری از یک بیماری با آن موضوع مقاله ایست که در ادامه ی این مطلب می خوانید. لازم به ذکر است که یوگای نمکی برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی های فصلی بسیار مفید می باشد.
 
پیشگیری از آنفولانزا با یوگای نمکی!
بسیاری از مردم یوگا را به عنوان یک ورزش آرامش بخش می شناسند. اما یوگای نمکی ورزشی است که می تواند از میزان شیوع بیماری ها و حساسیت های تنفسی تا حد زیادی بکاهد.
 
در فصول سرد سال و در جهت پیشگیری از بروز سرماخوردگی یا انواع آنفولانزاها می توان یوگای نمکی را تجربه کرد. در ضمن یوگای نمکی برای افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی های فصلی هستند، نیز بسیار مفید می باشد. در واقع انجام درمان های نمکی (نمک درمانی) سابقه بسیار طولانی دارد و از سه قرن قبل برای درمان بسیاری از بیماری ها رایج بوده است. سابقه این درمان ها بیشتر در خاورمیانه و اروپای شرقی می باشد که نتایج جالبی را نیز در پی داشته است. یکی از روش های نمک درمانی که به نوعی روش ورزشی هم به شمار می آید، یوگای نمکی می باشد.
 
حالا یوگای نمکی چی هست؟
در یوگای نمکی، هوا با بخور نمک به داخل فضای محل یوگا تزریق می شود. به این صورت حس و طعمی نمکی در فضا ایجاد می شود که این امر باعث کندتر شدن تنفس می گردد. در صورتی که فردی مدتی حدود ۲۵دقیقه در این فضا به انجام تمرینات مدیتیشن و آرامش بخش یوگا بپردازد، به تدریج تنفسش کندتر اما عمیق تر می شود.
 
همین اثر اعجاب انگیز یوگای نمکی در عمیق تر کردن تنفس باعث می شود که در طول روز میزان بیشتری اکسیژن به سلول های بدن برسد که این امر باعث می شود تا عملکرد کلی بدن بهبود یابد. علاوه بر این که نمک به خودی خود می تواند نقش ضد میکروبی یا ضد قارچی داشته باشد و میکروب های مضر در داخل بدن و بخصوص شش ها را از بین ببرد و مانع از بروز بیماری های عفونی ریه، انواع سرماخوردگی ها و حساسیت های تنفسی شود.
 
بنابراین به افرادی که ریسک ابتلا به سرماخوردگی در آنها بالا می باشد، توصیه می شود حداقل یک دوره یوگای نمکی را در کلاس های مربوطه تجربه کنند و از منافع این نوع یوگا بر سلامتی خود سود ببرند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  درمان هموروئید خارجی ( ترومبوزه ) و پیشگیری از ابتلا به بواسیر خارجی
  آشنایی با ایمپلنت کره ای
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان