امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کتاب صوتی «ازبه» منتشر شد

#1
Thumbs Up 
کتاب صوتی «ازبه» منتشر شد 1


کتاب صوتی «ازبه» اثر رضا امیرخانی به روایت حامد فعال منتشر شد.
به گزارش ایسنا، انتشارات نیستان درباره این کتاب نوشته است: «به اعتقاد بسیاری از منتقدان، رمان «ازبه» یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های دفاع مقدس است، هم به لحاظ فرم و هم از حیث نوع نگاه.
رمان «ازبه» فقط نامه است، نامه‌هایی که میان قهرمان‌های داستان رد و بدل شده و راوی قصه خلبان جانبازی است که به رغم نداشتن دو پا و ویلچرنشینی، درخواست پرواز دارد، درجایی و درحالی که یک دندان پرکرده هم مانع پرواز است.
داستان این‌چنین آغاز می­‌شود و با نامه‌های همسر این خلبان و دوستان خلبانش و همسران­‌شان ادامه پیدا می‌­کند. در این بین نامه‌ای دیگر هم وارد می­­­­­­­­‌شود؛ نامه دختری که در دوران جنگ – به خواست معلم‌شان – برای رزمندگان جنگ نوشته شده و اکنون دست خلبان جانباز است. کم‌کم گره‌های داستان شکل می­‌گیرد، می­‌بینیم که خانواده این دختر در بمباران شهید شده‌اند و خلبان پس از سال‌ها قصد کمک به او را دارد، در حالی‌که خودش بسیار محتاج کمک است و...
امیرخانی برای روایتش فرم سختی را انتخاب کرده است و البته از پسش هم خوب برآمده. او در این فرم توصیف را که از اساسی­‌ترین پایه‌های رمان است از دست داده و مجبور است هرچه می­‌خواهد بگوید لابه‌لای قالب نامه‌ها بگنجاند.
در عنوان همه نامه‌ها یک «از» و «به» داریم که تکلیف مخاطب را با نامه ادامه‌اش روشن می­‌کند و داستان پیش می‌رود. از دیگر ویژگی­‌های اثر، نوع نگاه امیرخانی به جنگ و بازماندگانش است. سختی­‌های خلبان برای زندگی روزمره، مشکلات همسر خلبان با تلاطم‌های روحی خلبان، زندگی دختر که خانواده‌اش را در بمباران از دست داده ‌است و دیگر خلبانان جنگ که امروز باید به قول نویسنده مسافرکشی کنند – البته هوایی – و... ترکیبی است از آن‌چه تصویر «ازبه» را می­‌سازد. امیرخانی به دنبال واقعیت زندگی آدم‌های قصه است، نه تصویری آرمانی و ناملموس. جنگ سختی­‌ها و تلخی­‌هایی دارد که میان جامعه هنوز چشیدنی و دیدنی است، و این نقطه‌ برتری رمان است، واقع‌نگری در حوزه دفاع مقدس. نتیجه فرم متفاوت و نگاه دقیق نویسنده کتاب «ازبه» را خواندنی کرده است.»
کتاب صوتی «ازبه» که با صدای حامد فعال منتشر شده است، در سایت و اپلیکیشن «نوار» و «کتابراه» و «فیدیبو» قابل دسترسی و خرید است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان