امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مجموعه داستان «هفت زمستان» رونمایی شد

#1
Smile 
مجموعه داستان «هفت زمستان» رونمایی شد 1


مجموعه داستان «هفت زمستان»، گزیده داستان کوتاه هفتم دی‌ماه ۱۳۵۷ رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی مجموعه داستان «هفت زمستان» گزیده داستان کوتاه هفتم دی‌ماه ۱۳۵۷ با حضور ساسان ناطق قائم‌مقام مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، نویسندگان و علاقه‌مندان ظهر امروز (۱۷ بهمن‌ماه) در حوزه هنری قزوین برگزار شد.
در این نشست ناطق در خصوص دفتر داستان حوزه هنری و چگونگی انتشار آثار رسیده از استان‌ها اظهار کرد: در این دفتر ضمن بررسی و گزینش آثار داستان‌ها در خصوص حمایت از آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

او افزود: مجموعه «هفت زمستان» که یک کار گروهی است روند بسیار خوبی را طی کرده و نویسندگان با مشارکت یکدیگر ضمن نقد، بررسی و چکش‌کاری داستان‌ها به خلق آثار یکدیگر کمک کرده‌اند.

قائم‌مقام مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به اهمیت بازنویسی خاطرنشان کرد: یک نویسنده باید قبل از ارائه اثرش چندبار آن را بخواند و از زوایای مختلف به آن نگاه و اشکالات را برطرف کند؛ با این کار نویسنده راحت‌تر به جهان ذهنی مخاطب نزدیک خواهد شد.

او ادامه داد: داستان انقلاب باید تصویری از خود انقلاب را ارائه بدهد و برآمده از موضوعات، اتفاقات و شخصیت‌ها باشد و رنگ و بوی جغرافیای موردنظر نویسنده را در برداشته باشد.

ناطق افزود: نویسنده حوزه داستان و رمان انقلاب باید تاریخ گذشته کشور را بداند تا به این طریق خواننده را با خود همراه کند.

او خاطرنشان کرد: نویسنده رمان این قابلیت را دارد که لباسی نو بر تن تاریخ بپوشاند و با تازگی در سوژه و خلاقیت در مضمون از تکرار سوژه‌های پیش‌پاافتاده بپرهیزد. انقلاب در ابتدا در تفکر و اندیشه انسان صورت می‌گیرد بنابراین در ادبیات انقلاب اسلامی باید به آثاری بپردازیم که برآمده از تحول اندیشه انقلابی باشد که اگر چنین اتفاقی نیفتد آثار ادبیات انقلاب به تکرار خواهد افتاد.

قائم‌مقام مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری مطرح کرد: آرمان‌گرایی، واقع‌گرایی و تعهد سه ویژگی لازم برای آثار ادبیات انقلاب است ضمن اینکه باید بدانیم چگونه گفتن به‌اندازه چه گفتن اهمیت دارد.

او با اشاره به اهمیت پرداختن به حوزه نوجوانان تشریح کرد: باید توجه داشته باشیم که برای نوشتن داستان برای نوجوانان باید ابتدا نیازهای آن‌ها را شناخت و در ادامه با زبان مناسب نوجوانان تصاویر درست و واقع‌گرایانه از انقلابیون پیش چشم آن‌ها ترسیم کرد تا بتوانند با شخصیت داستان‌ها همزادپنداری داشته باشند. در این صورت است که می‌توانیم بگوییم داستان ما اثرگذاری لازم را روی مخاطب دارد.

ناطق گفت: آثار انقلابی باید امیدآفرین باشد البته نه امیدی که از جنس بعضی سریال‌های سخیف تلویزیونی است.
 

در ادامه این برنامه روح‌الله شریفی گردآورنده داستان‌ها در خصوص مجموعه «هفت زمستان» بیان کرد: زمانی که تصمیم گرفتیم این کتاب را منتشر کنیم ابتدا موضوع به‌صورت کلی انقلاب قزوین بود اما پس از مشورت با آقای ناطق و دوستان حوزه هنری به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در خصوص یک واقعه تاریخی اثرگذار بنویسیم.

او افزود: به همین جهت واقعه هفتم دی‌ماه سال ۱۳۵۷ به‌عنوان موضوع کتاب مشخص شد. پس از مشخص شدن موضوع با ۱۳ نفر از نویسندگان استان قزوین جلساتی برگزار کردیم و داستان‌ها نگارش شد. پس از ارسال به تهران و کارشناسی داستان‌ها درنهایت هشت داستان از پنج نویسنده مورد تأیید قرار گرفت و در این کتاب چاپ شد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان