امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف ۱۰۵ گونه‌ی جدید از باکتری‌های دستگاه گوارش!

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشف ۱۰۵ گونه‌ی جدید از باکتری‌های دستگاه گوارش! 1

تقریباً ۲درصد از وزن بدن انسان ناشی از باکتری‌ها است و میکروبیوم روده، محل عمده‌ی تجمع باکتری است که سهم زیادی در سلامت انسان دارد. عدم تعادل در میکروبیوم روده می‌تواند باعث بیماری و شرایط پیچیده‌ای مثل بیماری التهابی روده‌، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر، انواع آلرژی و چاقی شود.

هرچند، از آن جایی که بسیاری از گونه‌های باکتری‌های روده در آزمایشگاه به سختی رشد می‌کنند، شکاف بزرگی در دانش ما از آن‌ها وجود دارد. دکتر «ساموئل فراستر» از موسسه‌ی ولکام سانگر و موسسه‌ی تحقیقات پزشکی هودسون و همکارانش برای جمع‌آوری مجموعه‌ی جامعی از باکتری‌ها از دستگاه گوارش انسان، نمونه‌های مدفوع ۲۰ بزرگسال را از انگلیس و کانادا بررسی کردند. آن‌ها با موفقیت ۷۳۷ سویه باکتری را از نمونه‌ها رشد دادند و توالی دی‌ان‌ای آن‌ها را به‌دست آوردند.

تحلیل این باکتری‌ها ۲۷۳ گونه باکتری را نشان داد که ۱۷۳ گونه از آن‌ها قبلاً هرگز کشف نشده بودند. این مجموعه شامل ۳۱ خانواده‌ی فیلا اکتینوباکتری با ۵۳ ژنوم و ۱۶ گونه، باکتروئیدت با ۱۴۳ ژنوم و ۴۰ گونه، فیرمیکوت با ۴۹۶ ژنوم و ۲۰۳ گونه و پروتئوباکتری با ۴۵ ژنوم و ۱۴ گونه است. از این میان، ۱۰۵ گونه قبلاً هرگز شناسایی نشده بودند. دکتر فاستر گفت: «این مطالعه بزرگترین و جامع‌ترین پایگاه‌داده‌ی باکتری‌های روده‌ی مرتبط با سلامت انسان را تشکیل داده است. میکروبیوم روده نقش مهمی در سلامت و بیماری ایفا می‌کند. این منبع مهم روش مطالعه‌ی میکروبیوم را به‌شدت برای محققان تغییر داده است.»

جمع‌آوری جدید کشت و ژنوم‌های مرجع به محققان کمک می‌کنند تا به‌صورت ارزان‌تر و آسان‌تر تعیین کنند کدام باکتری‌ها در جوامع مردم حضور دارند و می‌توانند نقش آن‌ها در بیماری را بررسی کنند. یکی از نویسندگان مطالعه، دکتر «راب فین» دانشمند در موسسه‌ی بیوانفورماتیک اروپایی EMBL، گفت: «برای محققانی که سعی دارند بفهمند کدام گونه‌های باکتری در میکروبیوم انسان حضور دارند، پایگاه‌داده‌ی مرجع شامل باکتری‌های روده حیاتی است.» سپس اگر آن‌ها بخواهند یک فرضیه را آزمایش کنند، مثلاً یک گونه‌ی خاص در یک بیماری خاص نقش دارد، آنگاه اگر این گونه مهم باشد، می‌توانند آن‌را از مجموعه بردارند و به طور فیزیکی بر روی آن آزمایش کنند.»

یکی دیگر از نویسندگان ارشد مطالعه، دکتر «تروور لاولی» محقق در موسسه‌ی ولکام سانگر، گفت: «این مجموعه کشت باکتری‌ها بازی را برای تحقیقات میکروبیوم تغییر می‌دهد.»

یافته‌های این مطالعه در مجله‌ی Nature Biotechnology منتشر شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دستگاه اعداد دودویی
  گونه‌ی جدیدی از اجداد انسان را کشف کردند
  یک دستگاه جدید شاید شواهد حیات ِ بیگانه را کشف کند
  کشف خانواده ای جدید از باکتری ها در دل خاک
  دستگاه یو پی اس چیست ؟
  باکتری همزیست برنج جایگزین کودهای شیمیایی می‌شود
  تاثیر کلر بر پوست و کاربرد دستگاه تصفیه آب
  کشف باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها
  طراحی دستگاه پوشیدنی مترجم زبان اشاره نابینایان توسط دانشمند ایرانی و همکارانش
  محققان ایرانی باکتری جدیدی را شناسایی و ثبت کردند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان