امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاوشگر پارکر مدار خود به‌دور خورشید را کامل کرد

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاوشگر پارکر مدار خود به‌دور خورشید را کامل کرد 1

دکتر «اندی دیزمن» مدیر پروژه‌ی کاوشگر خورشیدی پارکر از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، در این خصوص بیان داشت: «این اولین مدارگرد جذاب و روشنگر ما به دور خورشید است. ما چیزهای زیادی در مورد عملکرد کاوشگر خورشیدی پارکر و واکنش آن به محیط خورشیدی آموختیم و من افتخار می‌کنم که پیش‌بینی‌های گروه محققان بسیار دقیق بوده است.»

دانشمند دیگر این تحقیق به نام «نور رئوفی» از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: «ما همواره می‌گفتیم نمی‌دانیم چه اتفاقی پیش خواهد آمد تا اینکه به داده‌ها نگاه کردیم. ما اطلاعات زیادی را در مورد چیزهای کاملاً جدیدی که قبلاً مشاهده نکرده بودیم، کسب کردیم و به اکتشافات جدیدی دست یافتیم. کاوشگر خورشیدی پارکر ماموریت دارد تا اسرار خورشید را برای‌مان آشکار سازد.» این فضاپیما در ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۹، مسیر دومین مدار برنامه‌ریزی شده خود را از نقطه‌ی راس خورشید آغاز خواهد کرد و قرار است در این مسیر به خورشید نزدیک‌تر شود. در مراحل آماده‌سازی کاوشگر برای مسیر بعدی، فایل‌های ضبط‌کننده‌ی حالت جامد که قبلاً به زمین تحویل داده شده، کاملاً تخلیه می‌شوند.

علاوه بر این، فضاپیما اطلاعات موقعیتی و هدایتی به‌روز شده‌ای را به نام «افمریس» دریافت می‌کند و با یک‌سری فرمان‌های جدید خودکار که حاوی دستورالعمل‌هایی برای حدود یک ماه است، بارگیری می‌شود. مانند اولین حضیض کاوشگر خورشیدی پارکر که در نوامبر سال ۲۰۱۸، آغاز شده بود، در دومین حضیض، این فضاپیما به فاصله‌ی حدود ۲۴.۱ میلیون کیلومتری خورشید ارسال خواهد شد که تقریباً نصف ۴۳.۵ میلیون کیلومتری است که کاوشگر Helios2 در سال ۱۹۶۷ توانسته بود به آن دست یابد.

چهار مجموعه ابزار فضاپیما به دانشمندان کمک می‌کند تا به سوالات مهمی که در خصوص فیزیک بنیادی خورشید وجود دارد، پاسخ دهند؛ از جمله اینکه چگونه ذرات و مواد خورشیدی در فضا با چنین سرعت زیادی حرکت می‌کنند و چرا فضای اطراف خورشید مخصوصاً هاله‌ی بالای آن بسیار داغ‌تر از سطوح زیرینش است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  تشکیل امواج آلفون در اطراف خورشید
Star کشف هیولای سیاه‌چاله‌ای که ۴۰ میلیارد برابر خورشید است
  سرنوشت خورشید
  نخستین نقشه کامل از ماه منتشر شد
  تعیین چگونگی و زمان مرگ خورشید
  تلسکوپ فضایی جیمز وب به طور کامل مونتاژ شد
  رد ستارگان و طلوع خورشید ِ نقطه اعتدالین
  خورشید در آرامش+تصویر نجومی روز
  تاج هیدروژنی زمین فراتر از مدار ماه ادامه دارد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان