امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نشانه‌هایی از عصر یخبندان اولیه در جنوب آفریقا

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نشانه‌هایی از عصر یخبندان اولیه در جنوب آفریقا 1

گروهی از زمین‌شناسان دانشگاه ویرجینیا، هنگام کاوش‌های زمین‌شناسی در نامیبیا، به یک کشف جالب توجه دست یافتند. در بیابانی صاف، صدها تپه‌ی بلند و شیب‌دار پراکنده، وجود داشت. دانشمندان سریعاً دریافتند که تپه‌های این بیابان ناهموار از نوع تپه‌هایی هستند که در گذشته در زیر یخچال‌های طبیعی پوشیده شده‌اند.

دکتر «گراهام اندروز» می‌گوید: «ما سریعاً واقعیت را درک کردیم، زیرا در مکان‌هایی بزرگ شده‌ایم که در گذشته پوشیده از یخچال‌های طبیعی بوده است.‌ این تپه‌ها اصلاً شبیه به تپه‌هایی که ما در ویرجینیای غربی می‌بینیم نیست. در آن‌جا نواحی هموار به یک‌باره به تپه‌های بلند و شیبدار منتهی شده و سپس حفره‌هایی نیز در ادامه پدیدار می‌شوند. آخرین سنگی که به ما نشان دادند از دوره‌ای بود که جنوب آفریقا پوشیده از یخ بوده است. مردم عموماً می‌دانند در زمان‌های گذشته بخشی از زمین از یخ پوشیده شده بود، ولی هیچ کس تا کنون درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری تپه های خاص این نواحی چیزی ارائه نداده است.»

دکتر اندروز و همکارانش برای این که بفهمند آیا این تپه‌ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند و یا نشان‌دهنده‌ی چیز خاصی هستند، از روش اندازه‌گیری شکل تپه‌ها استفاده کردند. وی‌ می‌گوید: «از آن‌جا که یخچال‌های معمولی دارای الگوی تناوبی رشد و ذوب شدن هستند، جابه‌جایی زیادی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. ولی ما دریافتیم که تپه‌های ایجاد شده دارای شیارهای بزرگی هستند. این واقعیت نشان می‌دهد که یخ‌ها می‌بایست سریع حرکت کرده باشند تا شیارها را ایجاد کنند.»
عصر یخبندان اولیه حدود ۳۰۰ میلیون سال پیش رخ داده است و این شیارهای روی تپه‌ها نشان می‌دهد که روی تپه‌ها در جنوب آفریقا جریان یخ وجود داشته است. دکتر اندروز می‌گوید: « حرکت یخ باعث ایجاد شیارهای عمیق و بزرگی شده است. پس روی تپه‌ها نه تنها یخ وجود داشته است، بلکه جریان یخ وجود داشته است.» این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که جنوب آفریقا در بازه‌ی زمانی عصر یخبندان اولیه، بر روی قطب جنوب قرار داشته است.

دکتر اندروز می‌گوید: «این مشخصات همچنین رابطه‌ی دیگری بین جنوب آفریقا و آمریکای جنوبی را نشان می‌دهد.» نتایج یافته‌های این محققین در مجله‌ی PLoS ONE به چاپ رسیده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نشانه هایی که میگوید شما فردی جذاب هستید
  حقیقت هایی که نمیدونستید
Lightbulb دانستنی هایی جالب و شگفت انگیز درمورد برج ایفل !
  مکان هایی که در آن UFO دیده شده است
  نشانه های پسران عاشق چیست؟
  واقعیت هایی درباره الکتریسیته
  غذای انسان های اولیه چه بود؟
  دانستنی هایی جالب درباره هواپیما
  لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید
  دانستنی هایی درباره پشه ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان