امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از علائم سنگ کلیه چه می دانید؟

#1
Question 
از علائم سنگ کلیه چه می دانید؟ 1

شاید درد پهلو عوامل متعددی داشته باشد، ولی به عنوان شایع‌ترین علامت وجود سنگ در کلیه‌ها به شمار می‌رود. سوزش ادرار، خونی و تیره شدن رنگ ادرار، تهوع و استفراغ از دیگر علائم سنگ کلیه در افراد می باشد.
 
معمولابرداشتی اشتباه درباره سنگ کلیه در میان عموم مردم وجود دارد که تصور می‌کنند این بیماری درمان ندارد، بنابراین به فکر اقدامات درمانی مناسب و پیشگیری از آن نیستند. این در حالی است که با برخی اقدامات ساده می‌توان از تشکیل سنگ در کلیه‌ها پیشگیری و از این عضو مهم بدن به خوبی مراقبت کرده است.


 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از علائم سنگ کلیه چه می دانید؟ 1

 
این موضوع درباره همه بیماری‌ها صدق می‌کند که چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده شود، از پیشرفت بیماری می‌توان جلوگیری کرد و بیماری سنگ کلیه نیز از این امر مستثنی نیست. ولی اگر افراد در مراحل اولیه بیماری و بروز نشانه‌های آن به متخصص مربوطه و مراکز درمانی مراجعه و پیگیری لازم را نداشته باشند،
 
قطعا از درمان در مراحل بعدی سود زیادی نخواهند برده است.افرادی که برای نخستین بار علایم بیماری را در خود مشاهده کردند، لازم است آزمایش دهند تا تشخیص نهایی در این زمینه داده شود. در این آزمایش‌ها ترکیبات ادرار بررسی خواهد شد تا نوع سنگ‌های کلیه مشخص شود. سنگ‌های کلیه انواع متخلفی دارد و برای رفع سنگ‌سازی کلیه‌ها ضروری است رژیم غذایی مناسب با نوع سنگ برای فرد تجویز بشود.بر اساس مباحثی که مطرح شده است
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از علائم سنگ کلیه چه می دانید؟ 1

 
توصیه‌ای که به افراد مبتلا به سنگ کلیه می‌شود، این میباشد که سنگ دفع شده را دور نیندازند و برای بررسی ترکیبات سنگ به مراکز درمانی مراجعه کنند و بهترین رژیم غذایی و داروهای مناسب را دریافت کنند.برای افرادی که با علایم سنگ کلیه مراجعه می‌کنند، یک آزمایش خون نیز تجویز می‌شود. وجود عفونت‌های ادراری، پرکاری تیروئید و اختلال در غده پاراتیروئید از عوامل تشکیل سنگ کلیه در افراد میباشد.
 
البته مصرف برخی غذاها از جمله غذاهای پرنمک در بروز این بیماری نیز موثر است.صرف نظر از نوع سنگ، از توصیه‌های مهم برای افراد بیمار، مصرف زیاد آب می باشد. همانطور که می‌دانید بر نوشیدن ۸ لیوان آب در روز بسیار تاکید شده، اما در این مبحث بر تعداد لیوان‌های آب تاکید نمی کنم بلکه آب باید به حدی مصرف شود که رنگ ادرار شفاف باشد،
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از علائم سنگ کلیه چه می دانید؟ 1

 
در غیر این صورت مصرف آب از سوی فرد کافی نبوده و این امر باعث رسوب مواد معدنی موجود در ترکیبات ادرار و در نهایت تشکیل سنگ کلیه می‌شود.برخی افراد و بیماران مبتلا به سنگ کلیه روزانه مصرف ۸ لیوان آب را در برنامه خود دارند، اما به دلیل تعریق بالا، مقدار زیادی از آب مصرف شده از طریق پوست و مخاط از دست می‌رود و آب کمی به کلیه‌ها می‌رسد.
 
بنابراین از عوامل مهم و ساده پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه مصرف کافی آب می باشد؛ به طوریکه رنگ ادرار شفاف و حجم آن در روز حداقل ۲ یا ۳ لیتر باشد.تغییر سبک زندگی و مصرف غذاهای مناسب بهترین راه پیشگیری از بیماری‌ها از جمله سنگ سازی کلیه‌هاست. بنابراین توصیه می‌شود از مصرف غذاهای آماده و فست فودها از جمله سوسیس، همبرگر، کالباس و غذاهای حاوی پروتئین زیاد و نمک به شدت اجتناب کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علائم اضطراب و استرس
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  علائم و درمان شکستگی استخوان انگشت دست
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان
  درمان زگیل تناسلی : علائم، دلایل و راههای انتقال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان