امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ناسا در جستجوی کشف منشاء دنیا است!

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناسا در جستجوی کشف منشاء دنیا است! 1

ماموریت جدید ناسا به‌نام «SPHEREx» برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. این ماموریت به درک نحوه‌ی تکامل دنیای ما و همچنین فراوانی مواد مورد نیاز برای زندگی در کهکشان راه‌شیری، کمک خواهد کرد. این ماموریت دو ساله خواهد بود و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های پرتاب کاوشگر، ۲۴۲ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. رئیس ناسا، «جیم بریدنشتین» می‌گوید: «من برای این ماموریت هیجان‌زده هستم، زیرا نه تنها قدرت ماموریت‌های فضایی آمریکا را با افشا کردن رازهای کیهانی به نمایش می‌گذارد، بلکه جزئی از برنامه‌ی علمی شامل ماموریت‌های فضایی با اندازه‌های مختلف است.»

طی این ماموریت، آسمان در نورهای مرئی و نورهای نزدیک مادون قرمز مورد کاوش قرار می‌گیرد. ستاره‌شناسان از این ماموریت برای گردآوری داده از بالغ بر ۳۰۰ میلیون کهکشان و ۱۰۰ میلیون ستاره در کهکشان راه‌شیری استفاده می‌کنند. «توماس زوربوخن» از ناسا، می‌گوید: «این ماموریت گنجینه‌ی منحصربه‌فردی از داده‌ها را برای ستاره‌شناسان مهیا می‌کند و همچنین نقشه‌ی کهکشانی خارق‌العاده‌ای نیز ارائه می‌دهد که شاید بتوان ردپای لحظات اول تاریخ جهان را نیز در آن یافت. شاید پاسخ یکی از رازآلودترین سوالات علم نیز پیدا شود؛ چه چیزی باعث شد که جهان در عرض یک نانوثانیه پس از انفجار بزرگ، تا این حد گسترش یابد؟»

طی این ماموریت هر شش ماه یک بار کل آسمان با استفاده از تکنولوژی‌های موجود در ماهواره‌های زمینی و فضاپیماهای مریخی رصد شده و نقشه‌ی آسمان در ۹۶ طیف مختلف به تصویر کشیده می‌شود و همچنین اهدافی برای مطالعات جزئی‌تر در آینده مشخص خواهند شد. در سال ۲۰۱۶ ناسا برای پیشنهادات ماموریت‌های فضایی فراخوان داد و ۹ پیشنهاد دریافت کرد. از بین این ۹ پیشنهاد، ۲ ماموریت انتخاب شدند. ناسا پس از بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسید که SPHERx پتانسیل‌های علمی بیشتری دارد. پیشنهاد دهندگان این ماموریت از موسسه‌ی فنی کالیفرنیا و دانشگاه کلتک بوده‌اند. موسسه‌ی علوم فضایی کره‌ی‌جنوبی نیز در آزمایش‌های تجهیزات و آنالیزهای مورد نیاز مشارکت خواهد داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  طرح عجیب ناسا برای ساخت یک تلسکوپ در نیمه پنهان ماه
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  ناسا شایعه احتمال برخورد شهاب‌سنگ با زمین را تکذیب کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان