امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت راکتور هسته‌ای توسط نوجوان ۱۴ ساله!

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ساخت راکتور هسته‌ای توسط نوجوان ۱۴ ساله! 1

شاید این خبر برای ما آشنا باشد که نوجوانی در خانه‌اش راکتور واکنش هسته‌ای ساخته است. اما این‌بار ظاهراً پسربچه‌ای در ۱۲ سالگی در آمریکا این کار را کرده که با سر و صدای زیادی هم همراه بوده است. «جکسون اسلوت» که حالا ۱۴ سال سن دارد موفق شده در اتاق خواب خود این کار را انجام دهد و به جوان‌ترین فردی تبدیل شود که توانسته است این آزمایش علمی را به‌انجام برساند. اسلوت ادعا می‌‌‌کند که‌ توانسته دستگاهی بسازد که پلاسما تولید کند و سپس در آن همجوشی هسته‌ای ایجاد کند. البته هم‌جوشی هسته‌ای نه به‌معنی شکافتن اتم‌ها، بلکه به این معنی که اتم‌ها را برای ساخت عناصر سنگین‌تر به‌هم نزدیک می‌کنند. اما آیا واقعاً ساخت چنین وسیله‌ای به این راحتی است که می‌توان در اتاق خواب یا زیرزمین خانه آن‌را انجام داد؟

جواب مشخص است؛ بله. خود شما هم می‌توانید واکنش‌های هسته‌ای را طی یک آزمایش در خانه انجام دهید. در علم، این‌چنین آزمایش‌های سرگرم‌کننده و علمی کم نیستند و می‌توان با کمی خلاقیت و هوش، برخی از آن‌ها را به‌سادگی انجام داد. برخی نیز برای سرگرمی، همجوشی هسته‌ای را انتخاب می‌کنند. همجوشی به‌طور معمول نیاز به ایزوتوپ‌های خاصی از هیدروژن دارد، مانند دوتریوم که به‌راحتی قابل تهیه است. هنگامی که دو اتم برای ساخت عنصری سنگین‌تر با هم ترکیب می‌شوند، اتمی می‌سازند که کمی انرژی اضافی در خود دارد و میل دارد آن‌را آزاد کند. حال این پسربچه هم همین کار را کرده است؛ اما باید توجه کرد که دستیابی به همجوشی هسته‌ای به این معنی نیست که او توانسته راکتوری ایجاد کند که توان تولید انرژی بیشتری نسبت به انرژی مصرفی دارد. یا هیچ گونه انفجاری در این دستگاه رخ نمی‌دهد. چنین ادعایی می‌تواند نوعی فریب عمومی باشد؛ چرا که هنوز دانشمندان و نیروگاه‌های هسته‌ای مدرن هم نتوانسته‌اند مستقیماً چنین کاری کنند و راکتور هم‌جوشی سرد را در حالت کنترل شده و با کارایی طولانی‌مدت، مورد استفاده تجاری قرار دهند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ساخت راکتور هسته‌ای توسط نوجوان ۱۴ ساله! 1

این نکته هم حائز اهمیت است که قرار گرفتن در معرض همجوشی هسته‌ای می‌تواند خطرناک باشد؛ چرا که باعث برخورد تابش‌های پرقدرت به بدن و ایجاد عوارضی جدی در انسان شود. دستگاه اسلوت نمی‌تواند بمب هسته‌ای بسازد و این موضوع توسط بنیاد FUSOR که ساخته‌ی اسلوت را بررسی و تایید کرده است، مورد آزمایش قرار گرفته است. اساس کار دستگاه، این است که با کمک تعدادی آهن‌ربا، ایزوتوپ‌هایی از هیدروژن را در خلا نگه می‌دارد و سپس با جریان نسبتاً شدیدی از الکتریسیته، آن‌ها را بسیار داغ می‌کند. با برخورد اتم‌ها به یکدیگر، عنصر جدید هلیم تولید خواهد شد. دستگاه اسلوت نیاز به ۵۰هزار ولت برق دارد و حدود ۱۰هزار دلار تجهیزات در آن به‌کار رفته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Ramin
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  زنده زنده خورده شدن توسط حشرات..♡
  نیروی هسته ای ضعیف
  واپاشی هسته ای
  رآکتور هسته ای
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است
  مراحل ساخت یك بمب هسته ای (اتمی)
  75 ساله ها از همه شادترند!
  ساخت اتم‌های ضدماده در آزمایشگاه
  ساخت ماده‌ی بیولوژیکی جدید در ابعاد میکروبی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان