امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دعوت به اهدای کتاب به سیستان و بلوچستان

#1
Star 
دعوت به اهدای کتاب به سیستان و بلوچستان 1


مدیرعامل خانه کتاب با دعوت به اهدای کتاب به مدرسه‌های سیستان و بلوچستان، می‌گوید: دولت باید شرایط ویژه‌ای را برای طرح‌های فرهنگی در این استان تدارک ببیند.
نیکنام حسینی‌پور در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته نوشته است:
«در دهه هفتاد به همراه آقای پیروز قاسمی از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان به استان سیستان و بلوچستان رفته بودیم. طرح این بود که صندلی‌های یک اتوبوس را جمع کرده و داخل آن را قفسه‌بندی کرده بودیم و کتاب‌های کودک و نوجوان در آن چیده بودیم. در شهرهای مختلف آن استان از زاهدان، زابل، سراوان، میرجاوه، خاش  و ... هر شهری سه روز می‌ماندیم و کتاب‌ها را به دست مردم می‌رساندیم و مردم به خصوص کودکان و نوجوانان چقدر تشنه کتاب بودند و با چه شور و شوقی دور این اتوبوس به عنوان کعبه آمال خود می‌چرخیدند.
امروز که توفیق حاصل شد و بازدیدی از کتاب‌فروشی‌های شهر زاهدان داشتم و همچنین توانستیم کتاب‌فروشی حکیم را به متراژ ۲۶۰ متر افتتاح کنیم از جان و دل خوشحال بودم. انسان باید آن شرایط را می‌دید و حالا این تفاوت را بهتر لمس می‌کند که جوانان آن دیار چگونه الان کتاب می‌خوانند. درخواست قشر جوان و میان‌سال این استان تسهیلات برای تاسیس کتاب‌فروشی است تا کتاب راحت‌تر به دست این مردم برسد، زیرا بعد مسافت باعث می‌شود که کتاب‌ها دیرتر به دست مردم این دیار برسد. به نظرم دولت باید شرایط ویژه‌ای را برای طرح‌های فرهنگی در این استان تدارک ببیند که با فرهنگ و کارهای فرهنگی می‌توان امنیت را در درازمدت بهتر تامین کرد.
در سوالی که از کتاب‌فروشان داشتم، بیان می‌داشتند که ذائقه جوانان به سمت رمان، داستان، شعر و  ... است و اگر ما نتوانیم خوراک خوب فرهنگی برای این نسل در این استان آماده کنیم کشورهای دیگر خوراک‌هایی به آن‌ها می‌دهند که با فرهنگ ایرانی بیگانه می‌شوند. همت کنیم برای مدارس استان سیستان و بلوچستان کتاب‌هایی اهدا کنیم. در خانه کتاب آمادگی داریم که همه این کتاب‌ها را صحیح و سالم به دست صاحبانش برسانیم. به امید این‌که بتوانیم به مردم خون‌گرم این استان محصولات فرهنگی سالم را برسانیم.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان