امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دیدار و گفت‌وگو با فریده گلبو

#1
Wink 
دیدار و گفت‌وگو با فریده گلبو 1


مراسم دیدار و گفت‌وگو با فریده گلبو - داستان‌نویس و پژوهشگر - برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا،  این مراسم با همت مجله بخارا روز  پنجشنبه (۱۰ اسفند ماه)  ساعت ۹ صبح‌ در خانه گفتمان شهر (وارطان) برپا می‌شود.
در معرفی این نویسنده آمده است: فریده گلبو (متولد ۱۳۱۹)  داستان‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. او از سنین نوجوانی فعالیت خود در عرصه روزنامه‌نگاری را با مجله فردوسی به سردبیری محمود عنایت آغاز کرد. گلبو در این دوره به تلخیص رمان‌های نویسندگان سرشناسی همچون «جک لندن» و «بالزاک» پرداخت.
او نخستین رمان خود یعنی «جاده کور» را قبل از ۲۰ سالگی تألیف کرد؛ رمانی که در واقع یک تریولوژی بود و انتشارات امیرکبیر آن را به چاپ رساند. پس از آن گلبو در رشته روزنامه‌گاری دانشگاه تهران شروع به تحصیل کرد و سال‌های بسیاری را در کسوت معلم در دبیرستان‌های تهران به تدریس ادبیات فارسی گذراند. در آن زمان دو کتاب «ماسوله»  و «ابیانه» و همچنین کتاب آموزشی «رسانه‌های گروهی» را تألیف کرد. او در دهه ۷۰ و پس از چندین سال فعالیت در عرصه روزنامه‌نگاری شروع به تألیف رمان و به نثر درآوردن آثاری همچون «لیلی و مجنون»، «خسرو و شیرین»، «هفت پیکر» و «ویس و رامین» نظامی کرد.
فعالیت‌های گلبو در عرصه داستان‌نویسی با این اتفاق‌ها نیز همراه بوده است؛ کسب جایزه «قلم زرین» برای کتاب «حکایت روزگار»، ترجمه کتاب «دو غریب» به زبان انگلیسی، اقتباس فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی از کتاب «خسرو و شیرین» و همچنین فیلم «نیمه پنهان» تهیمنه میلانی از کتاب «بعد از عشق».

از آثار این نویسنده می‌توان به «دو غریب»،  «تجربه چهارم»، «جادو»، «کنتس سلما»، «بعد از عشق»، «میراث تاجماه»، «توران و تندیس و تن»، «آوای مقدس و دختر خیاط»،  «لایه‌های ذهن» و «جوردی سییرراای فابرا»، شهلا شمسائی‌فر (مترجم) و فریده گلبو (ویراستار) اشاره کرد.

خانه گفتمان شهر (خانه وارطان)  در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی خیابان طالقانی، پلاک ۵۱۴ واقع است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان