امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«کاکاکِرمَکی» و «شیر و خورشید» منتشر شد

#1
Thumbs Up 
«کاکاکِرمَکی» و «شیر و خورشید» منتشر شد 1


«کاکاکِرمَکی، پسری که پدرش درآمد» نوشته سلمان امین و «شیر و خورشید» نوشته نیکلا بوویه با ترجمه ناهید طباطبایی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، رمان «کاکاکرمکی، پسری که پدرش درآمد» نوشته سلمان امین در ۳۰۱ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۳ هزار تومان توسط نشر چشمه منتشر شده است. 
نوشته پشت‌ جلد کتاب: جدیدترین رمان سلمان امین (۱۳۶۳) در حال‌وهوای رمان‌های قبلی او است و با توجه به جهانی سلینجری نوشته شده است. «کاکاکرمکی؛ پسری که پدرش درآمد» داستان پسری است جوان که در خانواده‌ای  پرجمعیت به دنیا آمده است، خانواده‌ای که به خاطر جنگ به تهران کوچ کرده‌اند. این نوجوان در سیطره‌ پدری مقتدر و با روحیه‌ای طناز و در عین‌حال ساختارشکن رشد می‌کند. او مدام در حال تفسیر وقایع جهان پیرامون خود است و تلاش می‌کند معناهایی را که به‌نظرش ارزشمند هستند، به این جهان القا کند. تا این‌که تصمیم می‌گیرد خود را گم‌وگور کند و فرزند خانواده‌ای ارمنی می‌شود... 
سلمان امین قصه‌گوی بسیار زبردستی است. در عین‌حال نقطه‌قوت دیگر او ساختن لحنی است چندسویه. مملو از طنز سیاه و البته آهنگین که زبان راوی را بسیار صمیمی جلوه می‌دهد. او قهرمانی ساخته که به دنیای خود معترض است، اعتراضی که باعث می‌شود تصمیم بگیرد خودش را جعل کند و هویتی تازه بسازد. امین که پیش از این رمان‌های موفقی چون «قلعه‌مرغی»، «روزگار هرمی» و «انجمن نکبت‌زده‌ها» را در کارنامه‌ی خود دارد، در این رمان نیز سراغ بخشی از شهر رفته که آن‌جا زندگی با شتاب رقم می‌خورد و آدم‌ها با روایت‌های‌شان جان می‌گیرند. 


«کاکاکِرمَکی» و «شیر و خورشید» منتشر شد 1

«شیر و خورشید؛ راه و رسم دنیا» سفرنامه‌ای است نوشته نیکلا بوویه با ترجمه ناهید طباطبایی که در ۱۵۱ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است. 
نوشته پشت‌ جلد کتاب: نوک درختان سپیدار هم به آن ایوانی که در آن خوابیده بودیم، نمی‌رسید. آسمان سیاه و گرم بود. مرغابی‌هایی که از خزر می‌آمدند، با صدایی شبیه پارو زدن از آن‌جا می‌گذشتند. از میان شاخه‌های درختان خیابان هدایت مغازه‌دارانی را که برای گذراندن شب، روی پیاده‌روها مستقر می‌شدند، می‌دیدم. جایی بسیار خوب و خنک برای هم‌نشینی است. آن‌ها تخت‌خواب‌های نارحت‌شان را به آن‌جا می‌آورند یا همان‌جا روی زمین زیرانداز بزرگ سیاه و قرمزی پهن می‌کنند. بعد قوری‌های لعابی چای، تخته‌نردها و قلیان‌های‌شان را می‌آوردند و بدون این‌که دیده شوند، آن پایین در خیابان به گفت‌وگو می‌پردازند. 



«کاکاکِرمَکی» و «شیر و خورشید» منتشر شد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کتابی درباره «م‌. آزاد» منتشر شد
  فراخوان «قصه‌گویی شهرزاد» منتشر شد
  «تا تو با منی» منتشر شد/ اجرای آثار بزرگان ادبیات با صدای داود فتحی
  معرفی کتابهای طنز ایرانی که در این سالها منتشر شده است
Star یک رمان جنایی معمایی منتشر شد!
Smile ترجمه رمانی از جان گاردنر منتشر شد!
Thumbs Up رمان «شیلاندَر» منتشر شد!
Wink «بازی دروغ» منتشر شد!
Big Grin فراخوان جشنواره‌ قصه‌گویی منتشر شد!
Wink «داستان طنز جدید در ایران» منتشر شد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان