امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هشدار یک متخصص طب فیزیکی نسبت به آسیب‌های خانه‌تکانی غیراصولی

#1
Exclamation 
هشدار یک متخصص طب فیزیکی نسبت به آسیب‌های خانه‌تکانی غیراصولی 1

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ضمن هشدار نسبت به آسیب‌های ناشی از خانه تکانی غیر اصولی بر بدن، در آستانه سال نو و انجام سنت خانه‌تکانی، توصیه‌هایی را مطرح کرد.
دکتر فتانه اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، برخی عادات اشتباه هنگام خانه تکانی را برشمرد و گفت: به جز آسیب‌های غیر مترقبه همچون پرت شدن از بلندی و لیز خوردن، آسیب‌هایی که در اثر انجام کارهای فیزیکی نامناسب ایجاد می‌شود، تمام اندام‌ها را در برمی‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به بلند کردن اجسام سنگین و فراتر از توان فرد، استراحت نکردن بین انجام کارها، در یک حالت قرار گرفتن اندام‌ها و عضلات در طولانی مدت و ... اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: در جریان خانه‌تکانی، تمام کارها باید متناسب با توان فرد انجام شود؛ به عنوان مثال برای بلند کردن اجسام یا هل دادن آنها باید دقت شود فشار وارده بیش از توان فرد نباشد و هنگام بلند کردن اجسام از زمین تمام فشار بر کمر وارد نشده و با کمک خم شدن زانوها وسیله را بلند کنند. همچنین هنگام انجام کارهایی مانند نصب پرده و شیشه پاک کردن بهتر است فرد در موقعیتی قرار داشته باشد که دست‌ها و گردن در طولانی مدت در حالت کشیده قرار نگیرند.
اکبری ادامه داد: یکی از عادات اشتباه که بعضا رایج هم است، انجام سریع کارها و استراحت نداشتن بین کار است. این درحالیست که این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی به اعضای بدن وارد کند. بنابراین فعالیت‌های فیزیکی باید با سرعت مناسب انجام شوند تا به این ترتیب عضلات حین انجام کار بتوانند استراحت کوتاه داشته، از انقباض مداوم عضلات جلوگیری شده و کمک به خون رسانی به عضله و دفع مواد زائد شود.
وی افزود: بنابراین بهترین حالت، تقسیم کارها در روزهای متوالی است تا فرصت استراحت کافی وجود داشته باشد. پس بهتر است هنگام ایستادن‌های مداوم،  زمانی را به نشستن و دراز کشیدن اختصاص دهید و همچنین در بین  نشستن‌های طولانی چند دقیقه‌ای هم قدم بزنید تا اعضای بدن به طور مداوم در یک حالت قرار نگیرند.
این متخصص طب فیزیکی با بیان این که پس از ۳۰ سالگی دیسک‌های بین مهره‌ای خون رسانی ندارند و فقط از طریق انتشار مواد غذایی از سطح به سمت مرکز دیسک تغذیه می‌شوند، دراز کشیدن یک بار به مدت بیست دقیقه در وسط روز به منظور کمک به تغذیه و تجدید قوای دیسک بین مهره‌ای و پیشگیری از فرسودگی دیسک بین مهره‌ای را توصیه کرد و گفت: خم و راست شدن‌های پی در پی برای برداشتن اجسام از زمین نیز باعث آسیب به کمر می‌شود و بهترین حالت این است که اجسام به طور نشسته دسته بندی شده و سپس برای جمع‌آوری آنها اقدام کنیم تا از آسیب به کمر جلوگیری شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت بروز حادثه و قبل از مراجعه به پزشک چه اقداماتی را می‌توان برای کاهش درد انجام داد؟ گفت: هنگامی که عضو آسیب دیده، متورم و قرمز است، بهترین اقدام تا ۳ روز استفاده از کمپرس سرد با دمای بین صفر تا چهار درجه است؛ به طوری که این کمپرس‌ها در محیط‌هایی که اعصاب محیطی قرار دارند، گذاشته نشود. پس از کاهش التهاب نیز استفاده از کمپرس گرم با دمای ۴۰ تا ۴۲ درجه توصیه می‌شود، اما حتما برای بررسی‌های دقیق‌تر مراجعه به پزشک ضروری است.
به گزارش ایسنا، طب فیزیکی شاخه‌ای نوپا از علم پزشکی است که علی‌رغم نو بودن، پیشرفت‌های خوبی داشته است. در این شاخه از علم به آموزش‌ها و مهارت‌هایی در رابطه با پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم‌های اسکلتی و عضلانی پرداخته می‌شود که با تکیه بر روش‌های غیر جراحی و فقط با درمان دارویی و فیزیکی اقدام به درمان بیماران می‌کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  سفید کردن دندانها در خانه
  درمان سریع تبخال لب با آنچه در خانه دارید!
  پزشک متخصص آنستزی کیست ؟
  وقتی موهای بدن هشدار می دهند !
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  متخصص بیهوشی یا همان آنستزی
  کاردیولوژیست یا متخصص قلب و عروق کیست؟
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان