امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قیمت واقعی خدمات سلامت احصاء شود

#1
Wink 
قیمت واقعی خدمات سلامت احصاء شود 1

رییس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد بخش خصوصی سلامت اگر نفع نمی‌کند، ضرر هم نباید کند، گفت: بنابراین هزینه تمام شده یا تعرفه واقعی باید احصاء شود و ما این موضوع را به عنوان یک استراتژی دنبال می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در جلسه هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: فکر می‌کنم جامعه پزشکی برای کشور یک سرمایه اجتماعی است. در ارزیابی‌ها جامعه پزشکی همیشه جزو رده‌های بالای جامعه بوده‌اند، اما آنچه ما را نگران می‌کند این است که می‌بینیم هجمه‌هایی از سوی برخی مسئولان و مجلس علیه این جامعه مطرح می‌شود.
وی افزود: ما به عنوان جامعه پزشکی فکر می‌کنیم که هر کاری که از دست‌مان بر می‌آید باید انجام دهیم و خدمت کنیم؛ چراکه این کار عشق‌مان است. بسیاری از پزشکانی که در این جلسه حضور دارند، جانباز هستند و در جبهه‌ها حضور داشتند و افرادی هستند که بیماران و مجروحان را کول می‌کردند تا به آنها خدمت ارائه کنند. البته خدمات جامعه پزشکی به جنگ محدود نمی‌شود، بلکه در همه بحران‌ها، حوادث و... حضور داشته‌اند.
ظفرقندی با بیان اینکه به هر حال در جامعه پزشکی هم تخلفاتی انجام می‌شود، افزود: اما اینکه بخواهیم جامعه پزشکی را به این صورت زیر سوال بریم، درست نیست. اگر از این هجمه‌ها جلوگیری نشود و خط قرمزی برایش وجود نداشته باشد، به اعتماد میان پزشک و بیمار خدشه وارد می‌شود و این آسیب به سلامت جامعه صدمه می‌زند. باید توجه کرد که جامعه پزشکی بسیار روی مردم اثرگذار است. به هر حال مردم به پزشکان اعتماد دارند و نباید به این اعتماد آسیب وارد کرد. در عین حال در نظام پزشکی به عنوان شعار اصلی‌ام اعلام کردم که ما وظیفه داریم که یک پالایش درونی در جامعه پزشکی داشته باشیم و نقاط ضعف و آسیب‌مان را شناسایی و پالایش کنیم. از شما هم در این زمینه کمک می‌خواهیم.
وی همچنین خطاب به شریعتمداری گفت: زمانی که شما وزیر بازرگانی بودید، بنده رییس نظام پزشکی بودم. در آن زمان در بحث اقتصاد سلامت با معاونین شما جلساتی داشتیم. به هر حال در حوزه اقتصاد بخش خصوصی اگر نفع نمی‌کند، ضرر هم نباید بکند و باید هزینه‌هایش جبران شود. این را هم افراد اقتصادی بهتر از ما می‌دانند که هزینه تمام شده یا تعرفه واقعی باید احصاء شود که ما این موضوع را به عنوان یک استراتژی دنبال می‌کنیم. امیدوارم در این دوره هم با کمک شما بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.
ظفرقندی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی علاوه بر این در بحث نسخ الکترونیک و حذف دفترچه‌های درمانی نقش موثری دارد و با سازمان تامین اجتماعی هم همکاری می‌کند، افزود: ایجاد کارت نظام پزشکی هوشمند و امضای الکترونیک، بسیار مهم است. از طریق امضای الکترونیک می‌توان هویت پزشک را تایید کرد. در این زمینه پیگیریم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. بر همین اساس در دو شهر بابلسر در استان مازندران و چناران در استان خراسان این طرح را پایلوت کردیم و با وزارت بهداشت آن را پیش می‌بریم.
بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان نظام پزشکی، وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات دستیاران نیز گفت: ما تعداد زیادی نیروی دستیار در کشور داریم. این افراد به عنوان پزشک خدمت می‌کنند و شاید عمده بخش‌های بیمارستانی دولتی ما را این نیروها ارائه خدمت می‌کنند، اما حقوق‌شان بسیار ناچیز است. این خیلی برایمان سخت است که این افراد با حقوق‌های نازل باید زندگی‌شان را بگذرانند. از شما می خواهم تا بحث بیمه‌ای آنها را درست کنیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
  قیمت آنگل دندانپزشکی
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده ؟
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  چگونه بد جویدن غذا می تواند روی ظاهر و سلامت ما تاثیر بگذارد؟
  10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد
  5نشانه بی توجهی به سلامت بدن که باید جدی گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان