امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توسعه و به‌ کارگیری یک استراتژی سئو موفق

#1
اگر قصد یادگیری سئو را دارید باید بدانید که این حوزه بسیار گسترده بوده و مطالب زیادی را باید یاد بگیرید که ممکن است هولناک به نظر برسند. صدها فاکتور سئو مختلف وجود دارد که بر روی سئو یا بهینه بودن وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارند. تسلط کامل به تمامی این فاکتورها تقریبا غیرممکن است.
توجه داشته باشید که سالیانه بالغ بر 2.2 تریلیون جستجو در موتور جستجو گوگل انجام می‌شود و تقریبا 90 درصد از کاربران فقط بر روی سه لینک(نتیجه) نخست کلیک می‌کنند.
در ادامه نکاتی را در خصوص سئو ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند شروع بهتری داشته باشید.
ابتدا نظم کسب و کار:
1-بهینه‌سازی صفحه محصول
بدین منظور باید در هدرها و تگ‌های جایگزین یا اصطلاحا Alt سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط به محصول استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
2-استفاده از URLهای واضح و قابل فهم
بازدیدکننده به هیچ عنوان تمایلی به دیدن تعداد زیادی کاراکتر عجیب و غریب(زمانی که URL صفحه به زبان فارسی باشد) نداشته و بهتر است در آدرس URL صفحات سایت از همان کلمات کلیدی که قصد بهبود رتبه‌شان را دارید استفاده کنید. به طور کلی این آدرس باید کوتاه، شفاف و کاملا قابل فهم باشد.
3-محتوای تولید شده توسط کاربر
استفاده از این محتوا باارزش بوده و در عین حال هیچ هزینه‌ای هم برایتان نخواهد داشت. این محتوا برای موتورهای جستجو بسیار مهم بوده و با نصب افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایتتان به کاربران اجازه می‌دهید تا به سرعت نظرات و نقد و بررسی‌های خود را در مورد محصولاتی که به تازگی خریداری کرده‌اند به ثبت برسانند.
4-عدم استفاده از محتوای تکراری
آرشیو‌ها، تگ‌ها، شماره‌گذاری اشتباه صفحات و حتی فیلترسازی ساده محصولات می‌توانند محتوای تکراری تولید کنند که در نهایت به کاهش عملکرد وب‌سایت شما خواهد انجامید.
این کار را می‌توانید از طریق بخش تنظیمات پلتفرم تجارت الکترونیک خود انجام دهید. اگر از پلتفرم WooCommerce استفاده می‌کنید بسیاری از مشکلات مربوط به محتوای تکراری را از طریق پلاگین Yoast SEO برطرف نمایید. در شاپیفای نیز این کارها به صورت خودکار توسط خود پلتفرم انجام می‌شود.
اگر از پلتفرم تجارت الکترونیک دیگری استفاده می‌کنید باید با استفاده از فایل robots.txt خود تغییرات لازم را انجام دهید.
علاوه بر این، بهتر است محتوایی متفاوت با توضیحات محصول که توسط تولیدکننده ارائه شده را آماده کنید. گوگل این موضوع را متوجه شده و بین شما و رقبایتان تفاوت قائل می‌شود.
5-عدم حذف صفحات محصولات ناموجود
صفحات محصولاتی که ناموجود شده‌اند را حذف نکنید خصوصا وقتی رنک بالایی را بدست آورده‌اند. در عوض می‌توانید محصولات مشابه‌ یا جدیدترین محصولات اضافه شده را در این صفحات به نمایش بگذارید.
6-ایجاد یک سیستم لینک‌سازی داخلی هوشمندانه
این کار باعث کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate وب‌سایت شما می‌شود چرا که بازدیدکننده لینک‌های را مشاهده می‌کند که قابل کلیک هستند. براساس مطالعات اخیر حدود 69 درصد از افراد مرور وب‌سایت‌ها را برپایه همین لینک‌ها انجام می‌دهند. سعی کنید این موضوع خیلی پیچیده نشود و در واقع لینک‌سازی را براساس دیدگاه کاربران انجام دهید. باید ببینید در محتوای صفحه محصول چه مواردی وجود دارند که می‌توان آنها را به محتوای مرتبط دیگر لینک‌ کرد.
7-ایجاد لینک به وب‌سایت‌های دیگر
برخلاف شایعاتی که احتمالا شنیده‌اید لینک دادن به سایت‌های دیگر رنک شما را نابود نخواهد کرد، برعکس شما با این کار به بازدیدکننده نشان می‌دهید که هدف اول شما ارائه محتوای مفید و کارآمد به وی است حتی اگر آن محتوا در وب‌سایت دیگری قرار داشته باشد. این شیوه لینک‌سازی شما را بسیار موجه و قابل اعتماد نشان می‌دهد.
8-استفاده از آنالیتیکس
شما بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی باید از این ابزار قدرتمند به منظور ردگیری و نظارت بر روی تمامی اتفاقاتی که از سوی بازدیدکنندگان وب‌سایتتان سر می‌زند استفاده کنید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان