امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بزرگداشت اکرامی‌فر، بدخشان و عضدی

#1
Thumbs Up 
بزرگداشت اکرامی‌فر، بدخشان و عضدی 1

دومین «عصر کتاب استانی» ویژه بزرگداشت محمودرضا اکرامی‌فر، داراب بدخشان و احمد عضدی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، آیین بزرگداشت محمودرضا اکرامی‌فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر فرهنگ و ادب استان خراسان شمالی در راستای تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پنج‌شنبه (۱۶ اسفندماه) در بجنورد برگزار می‌شود.
محمودرضا اکرامی‌فر متولد سال ۱۳۳۸ در روستای جوشان اسفراین (خراسان شمالی) است. وی دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران است و پس از اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد خود از دانشگاه آزاد اسلامی به تاجیکستان رفت و دکترای ادبیات فارسی را در رشته مردم‌شناسی از آکادمی علوم این کشور دریافت کرد.
اصول ارتباط جمعی، گریه کردن کم آرزویی نیست، ما با سلیقه مردم پیر می‌شویم، بهارانه‌ها، این کتاب اسم ندارد، آیین شهروندی، کتاب پانزدهم، از ما بهتران، مردم‌شناسی تبلیغات و... بعضی از کتاب‌های اکرامی‌فر است.
داراب بدخشان متولد ۱۳۱۴ در مشهد مقدس و از شاعران پیشکسوت شعر آیینی است. مجموعه شعر« تلاوت خورشید» از وی به چاپ رسیده است. این مجموعه در چهار بخش با ۹۹ شعر و چندین رباعی و مفردات منتشر شده و مضمون تمامی شعرهای آن مدح و ثنای اهل بیت(ع) است. از دیگر آثار این شاعر می‌توان به کتاب «یوسفی شدم در چاه» اشاره کرد.
احمد عضدی متولد ۱۳۲۵در خراسان شمالی است که کتاب‌های زیادی از او مانند شاهکار عضدی، خشم و غارت، افق و سفرنامه، جمال سخن، در ولای اهل بیت، کمال عشق، پند و شعر کرمانجی و فرهنگ لغت‌نامه کرمانجی منتشر شده است.
آیین بزرگداشت محمودرضا اکرامی‌فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر فرهنگ و ادب خراسان شمالی پنج‌شنبه (۱۶ اسفند) ساعت ۱۸:۳۰ در بجنورد، میدان کارگر، سالن آمفی‌تئاتر سرپرستی بانک ملی ایران برگزار می‌شود.
بنا بر اعلام، این آیین در راستای برنامه‌های سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست»، توجه به اهل قلم و ظرفیت‌های استانی موسسه خانه کتاب از سوی این موسسه و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود.
موسسه خانه کتاب پیش‌تر در اولین برنامه «عصر کتاب استانی» از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، پیشکسوتان فرهنگ و ادب چهار محال و بختیاری تجلیل کرده است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان