امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه‌ها مسیر دانش و حرکت علمی کشور را شناسایی کنند

#1
Star 
دانشگاه‌ها مسیر دانش و حرکت علمی کشور را شناسایی کنند 1


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند مسیر دانش و حرکت علمی کشور را شناسایی کرده و آن را دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، شاهرخ یوسف زاده چابک در نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با موضوع "توسعه فناوری‌های سلامت؛ فرصت‌ها و تهدیدها"، در سالن اجلاس مجتمع فناوری‌های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: از زمان تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما هر روز شاهد به بار نشستن یکی از ثمرات این برنامه هستیم.
وی افزود: تعداد واحدهای فناور، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان حکایت از آن دارد که برنامه‌های این دانشگاه در حوزه فناوری با یک نقشه و راهبرد کاملاً مشخص دنبال می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چشم انداز ۱۰ سال آینده دانشگاه، تصریح کرد: هر چقدر هم زمان می‌گذرد و به جلو حرکت می‌کنیم، عقلانیت و منطق ارزشمندی که برنامه راهبردی دانشگاه بر اساس آن طراحی شده است، بیشتر خودنمایی کرده و خود را نشان می‌دهد.
دانشگاه‌ها باید بتوانند مسیر دانش و حرکت علمی کشور را شناسایی کنند
یوسف زاده با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند مسیر دانش و حرکت علمی کشور را شناسایی کرده و آن را دنبال کنند، گفت: در واقع این رسالت دانشگاه‌ها است تا به مسائل و مشکلات روز و مهم کشور پرداخته و راه‌های برون رفت از این مسائل و مشکلات را قبل از اینکه به عموم جامعه کشیده شود، ارائه کنند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص علم و فناوری، تاکید کرد: فرمایشات رهبری در بحث دانش، علم و به ویژه فناوری در واقع نشانگر سیاست‌گذاری و مشخص کردن مسیر حرکت علمی کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری هم در این خصوص فعالیت‌های خود را با بیش از ۱۰ کارگروه آغاز کرده و ثمرات خوبی هم به همراه داشته است، اما هنوز علی‌رغم اینکه سیاست‌گذاری‌های کشور بر این مسیر استوار است، نمی‌توانیم ادعا کنیم کشور پیشرویی در این زمینه هستیم.
یوسف زاده با بیان اینکه در طول انقلاب، وزارت دفاع در زمینه دانش نظامی کارنامه قابل قبول و موفقی از خود نشان داده است، یادآور شد: کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی به مراحلی رسیده که می‌توانیم ادعا کنیم در مرزهای دانش حرکت می‌کنیم، اما این تجربه موفق وزارت دفاع در دانشگاه‌های کشور اتفاق نیفتاده است.
وی گفت: اگر چه تأمین سلامت جامعه در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد، اما این دانشگاه‌ها به علت درگیری‌هایی که در خصوص مسائل مختلف حوزه بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات جامعه دارند، بیشتر به سمت روزمرگی کشیده شده‌اند.
یوسف زاده تاکید کرد: قرار گرفتن در شرایط سخت، بهترین زمان برای برنامه‌ریزی است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زمانی که بدترین شرایط را در همه حوزه‌ها به خصوص در حوزه مالی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشت، از پتانسیل‌های موجود استفاده کرد و برای ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی کرد تا بتواند عقب افتادگی‌های گذشته خود را جبران کند.
وی ادامه داد: شرایطی که امروز به عنوان یک شرایط بحران اقتصادی در کشور ایجاد شده و محدودیت‌هایی که برای کشور فراهم شده، می‌تواند یک فرصت خوب برای تمرکز بر روی داشته‌ها و پتانسیل‌های موجود و تغییر باورها برای تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در هفته جاری با حضور هیأت دولت به گیلان یک بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی و یک بیمارستان ۸۵ تختخوابی در شهرستان لاهیجان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: همزمان با این پروژه‌ها ۱۰ پروژه دیگر نیز در استان به بهره‌برداری می‌رسد که همگی در راستای بهبود زیرساخت‌های درمانی استان است.
وی از نوسازی و به‌سازی فضای فیزیکی در کنار توسعه فعالیت‌های زیربنایی و گسترش برنامه‌های علمی به عنوان فعالیت‌های حائز اهمیت در دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد.
یوسف زاده از افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی تالش و بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی لنگرود هم در نیمه اول سال ۹۸ خبر داد و گفت: وقتی در برنامه‌های خود یک افق بزرگ‌تر و بالاتر را در نظر بگیریم، قطعاً کارهای این چنینی نیز پوشش داده خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بدهی ۱۲۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظرف سه سال به ۲۰ میلیارد رسیده و این مهم به لطف الهی و تلاش همکارانمان در همه حوزه‌ها محقق شده است.
توسعه فناوری سلامت، مهمترین راهبرد پیش روی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
وی، احداث یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در سایت لاکان، ساختن ساختمان مرکزی دانشگاه برای استقرار همه واحدهای اداری دانشگاه در سایت لاکان و بیمارستان جامع رشت را از مهمترین پروژ ه‌های ساخت و ساز دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: پروژه فناوری، اصلی‌ترین و حائز اهمیت‌ترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی هدف غایی تمام فعالیت‌های دانشگاه را تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد و از فناوری به عنوان مهمترین راهبرد دانشگاه یاد کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چه کسانی نمیتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟
  بخوانید و شگفت زده شوید از فواید علمی روزه گرفتن
  زیبا سازی صورت با 3 حرکت
  تست جالب پیش بینی مرگ با چند حرکت ساده
  29 نکته برای شناسایی افراد معتاد
  7 غذای سالم که از پرخوری جلوگیری می کنند
  چه کسانی نباید سرکه سیب استفاده کنند؟
  کاهش وزن سریع با یک حرکت در نیم ساعت!
  عامل اصلی اشتهای زیادی شناسایی شد
  داروهایی که قلب را ضعیف می کنند و موجب نارسایی می شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان