امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی باشگاه‌های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان

#1
Lightbulb 
معرفی باشگاه‌های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان 1


در جشن پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، برگزیدگان و شایستگان تقدیر در بخش‌های «باشگاه‌های کتابخوانی»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین تسهیل‌گر» و «بهترین نامه به نویسندگان» معرفی شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، در مراسم پایانی این جشنواره که امروز ( سه‌شنبه، ۱۴ اسفندماه) در پردیس باغ کتاب تهران برگزار شد، ابراهیم حیدری دبیر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دوره از این جشنواره گفت: ۱۷۴۶ شهر و روستا مشارکت داشتند و ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با ۲۰۰ هزار عضو در سراسر کشور تشکیل شده است.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح اهداف جشنواره پرداخت و درباره داوری هم گفت: با توجه به گستردگی کار، بخش عمده‌ای از آثار در مراکز استان‌ها بررسی شدند. آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند و بررسی شدند و برگزیده‌ها معرفی می‌شوند.
سپس رقیه ابوطالبی از روستای اشکذر یزد نامه‌اش را به نویسنده محبوبش خواند. اجرای موسیقی و نمایش توسط بچه‌ها از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.
علی‌اصغر سیدآبادی نیز با بیان این‌که ۱۵ هزار باشگاه برای این‌که در عرصه کتابخوانی کار داوطلبانه انجام دهند اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند الگویی برای کار داوطلبانه در حوزه‌های مختلف باشد. تنها کار و فعالیت دولت در این زمینه تسهیل‌گری و رفع موانع برای رشد کتابخوانی‌ است.
او در ادامه به توضیح درباره فعالیت‌های کتابخوانی در مهدکودک‌ها پرداخت و بر اهمیت کتابخوانی در مهدکودک‌ها تاکید کرد.
این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در بخشی دیگر از سخنانش به تبیین آسیب‌های احتمالی فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان پرداخت و گفت: باشگاه‌های کتابخوانی نباید دولتی شود و دیگر آن‌که بدل به یک فعالیت نمایشی صرف شود. همچنین کاهش مشارکت بچه‌ها از دیگر آسیب‌های احتمالی‌ است که فعالیت‌های کتابخوانی را تهدید می‌کند.
در این برنامه، سوسن طاقدیس، احمد اکبرپور و علی‌اصغر سیدآبادی با تنی چند از مخاطب‌های‌شان گفت‌وگو کردند و به پرسش‌های بچه‌ها درباره نوشتن، نویسندگی و آثارشان پاسخ دادند.
جایزه برگزیدگان و تقدیرشدگان در بخش‌های مختلف نیز با حضور نیکنام حسینی‌پور (مدیرعامل خانه کتاب)، نوش‌آفرین انصاری (دبیر شورای کتاب کودک)، فریدون عموزاده خلیلی، محسن جوادی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرمهر منجزی، علی‌اصغرسیدآبادی، فرهاد حسن‌زاده و ابراهیم حیدری اهدا شد. 
مریم محمدخانی بیانیه هیات داوران را به نمایندگی از عزت‌الله الوندی، جعفر توزنده‌جانی، علی‌اصغر سیدآبادی، مرجان فولادوند، فرمهر منجزی و اسماعیل یزدان‌پور خواند.
در جشن پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، احمد اکبرپور و سوسن طاقدیس به عنوان نویسندگان برگزیده کودک و نوجوان‌ معرفی شدند و  برگزیدگان و تقدیری‌های دیگر بخش‌ها هم به شرح زیر هستند:



معرفی باشگاه‌های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان 1

معرفی باشگاه‌های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
  "برگزیده های کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر"
  برگزیده از کتاب جزء از کل | استیو تولتز
  برگزیده های کتاب جنگجوی عشق | گلنن دویل ملتن
  برگزیده متن از کتاب سه گانه ی خاورمیانه | اثر: گروس عبدالملکیان
  برگزیده های کتاب تهوع | ژان پل سارتر
  برگزیده های ویلیام فاکنر
  برگزیده های کتاب بوطيقاى فضا | گاستن باشلار
  معرفی کتاب تا سبز شوم از عشق از نزار قبانی
Heart معرفی کتاب از میان رمان های ایرانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان