امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خوراکی خوب برای کودک ایرانی

#1
Smile 
خوراکی خوب برای کودک ایرانی 1

احمد اکبرپور که در بخش رمان کودک جایزه «شهید حبیب غنی‌پور» برگزیده شده است، با اشاره به اوضاع خوب رمان کودک، می‌گوید: حالا که مخاطب تمایل پیدا کرده، باید خوراک خوب رمان ایرانی به او بدهیم.
این نویسنده که با رمان «من مترسکم ولی می‌ترسم» برگزیده بخش رمان کودک جایزه «شهید حبیب غنی‌پور» شده است در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ادبیات و خصوصا رمان کودک، اظهار کرد: اوضاع کتاب کودک خیلی خوب نیست چون به تصویرگری نیاز دارد و خیلی از ناشران ترجیح می‌دهند روی آن سرمایه‌گذاری نکنند. اما رمان کودک تصویرگری ندارد و اتفاقا خیلی بیشتر طرفدار دارد، و من می‌بینم که ناشران به رمان کودک علاقه نشان می‌دهند. از طرفی، اتفاق خیلی خیلی مهم‌تر این است که مخاطب ایرانی هم از کتاب‌های غربی زده شده است و نیم‌نگاهی به کتاب‌ها و رمان‌های ایرانی دارد و این اتفاق خوبی است برای این‌که رمان ایرانی تقویت و برای مخاطب آماده شود. 
او با حرفه‌ای دانستن جایزه «شهید حبیب غنی‌پور» درباره آن بیان کرد: نه حالا که جایزه گرفته‌ام بلکه همیشه این را اعتقاد داشته‌ام که جایزه‌ای است که روال حرفه‌ای و خوبی دارد؛ از این نظر که اسم داوران حتی چند ماه قبل از اعلام جایزه اعلام می‌شود. به هر حال جایزه در یک محیط خیلی مردمی برگزار می‌شود. من آن را یک جایزه سالم و خوب می‌دانم. خیلی از دوستان ما هم این جایزه را گرفته‌اند و من فکر می‌کنم که جایزه خوش‌نامی است.
اکبرپور همچنین درباره کتاب برگزیده‌اش «من مترسکم ولی می‌ترسم» در جایزه غنی‌پور گفت: این رمان با تصویرگری مریم طهماسبی توسط نشر طوطی یا همان فاطمی چاپ شده است. داستان آن درباره کشاورزی است که می‌خواهد بدترکیب‌ترین مترسک‌هایش را بسازد تا پرنده‌ها بترسند. اما در داستان متوجه می‌شویم که بر خلاف اسمش وقتی شب می‌شود و او را تنها می‌گذارند، مترسک از پرندگان می‌ترسد و حتی خیلی دوست دارد با پرنده‌ها و آدم‌ها دوست شود، اما به خاطر قیافه زشتش همه از او می‌ترسند و فاصله می‌گیرند. در واقع مفهوم داستان به‌طور غیرمستقیم این است که ما در زندگی‌مان چقدر به ظاهرمان اهمیت می‌دهیم. این کتاب به چاپ دوم رسیده و علاوه بر جایزه غنی‌پور، در جشنواره رشد هم برگزیده شده است.
این نویسنده در پایان از انتشار مجموعه جدیدی باعنوان «داستان های بی‌پایان» خبر داد و افزود: من یک کار پنج‌جلدی در دست چاپ دارم که خیلی هم دوستش دارم. در این مجموعه من یک داستان را به همراه سه پایان می‌نویسم و دو پایان را بچه‌ها باید برای آن بنویسند. این مجموعه برای نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  °❀نورالله مرد ایرانی شکارچی زنان بیوه
Heart معرفی کتاب از میان رمان های ایرانی
  معرفی کتابهای طنز ایرانی که در این سالها منتشر شده است
  نویسندگان ایرانی تبار با شهرت جهانی!
  ۵ کتاب برتر ایرانی در میان صدها اثر برگزیده جهان
  درگذشت سوسن طاقدیس،نویسنده ی محبوب کودک و نوجوان
Star پدر نویسنده ادبیات کودک درمی‌آید!
Exclamation زجری که مخاطبان ایرانی می‌کشند!
Exclamation برگزاری کنگره «اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی»
Smile نمایش کتاب‌های کودک ایرانی در ژاپن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان