امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص شگفت‌انگیز انار

#1
Smile 
خواص شگفت‌انگیز انار 1

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به خواص شگفت انگیز انار در سلامتی انسان، گفت: کاهش فشار خون، ضد سرطان بودن، جلوگیری از پیشرفت تومورهای پوست و مهار رشد تومور پروستات، خاصیت ضد باکتریایی و برطرف کردن عوارض یائسگی برخی از خواص شگفت انگیز انار است.
به گزارش ایسنا، مینا کاویانی درباره نقش انار در سلامتی، گفت: انار که از دیرباز با نام میوه بهشتی از آن یاد شده،  دارای مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای نمونه انار دارای مقادیری ویتامین C و ویتامین‌های گروه B مثل اسید فولیک و نیاسین و مواد معدنی نظیر فسفر، منیزیوم، روی و پتاسیم است و با داشتن حدود mg ۲۶۰ پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم (در مقابل ۳میلی گرم سدیم) در کاهش فشار خون موثر است.
وی ادامه داد: نتایج تحقیقات مختلف، خواص مفید زیادی را به بخش‌های مختلف این میوه نسبت می‌دهند. برای نمونه، آب انار و پوست آن خواص بالقوه آنتی اکسیدانی دارند و با داشتن اثرات ضد سرطانی می‌توانند به پیشگیری و درمان انواع سرطان کمک کنند. همچنین نتایج تحقیقات انجام شده بر روی موش اثرات قابل توجه عصاره انار را در جلوگیری از پیشرفت تومورهای پوست و مهار رشد تومور پروستات نشان داده است. بنابراین به عقیده دانشمندان آب انار به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، احتمالاً می‌تواند در انسان نقش پیشگیری از سرطان پروستات داشته باشد.
وی با اشاره به سایر تحقیقات انجام شده در این رابطه اظهار کرد: همچنین نتایج یک پژوهش نشان داد که عصاره انار قادر به مقابله با باکتری‌های مولد اسهال از جمله گونه‌هایی از شیگلا است و بنابراین به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و فواید آن، در درمان اسهال توصیه می‌شود.
کاویانی در خاتمه اظهار کرد: همچنین عصاره انار اثر ضد باکتریایی در مقابل باکتری‌های ایجاد کننده پلاک‌های دندانی دارد که در سلامت دندان‌ها موثر است. در عین حال آب انار و پوست آن خواص ضعیف استروژنی دارند که می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Ramin ، ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان