امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لزوم راه اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی بین ایران و عراق در زمینه مواد غذایی

#1
Thumbs Up 
لزوم راه اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی بین ایران و عراق در زمینه مواد غذایی 1


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی سالیانه ۲۵ میلیون دلار صادرات به کشور عراق دارد و ظرفیت افزایش صادرات تا مرز ۲۰۰ میلیون دلار را در این بازار داراست.
به گزارش ایسنا، دکتر مهدی پیرصالحی در نشست مشترکی که با حضور وزیر بهداشت و وزیر تجارت کشور عراق برگزار شد، درخصوص ثبت داروها و تجهیزات پزشکی ایرانی در این کشورگفت: علیرغم تفاهمنامه‌هایی که از قبل بین وزارت بهداشت دو کشور منعقد شد، متأسفانه فرآیند ثبت داروهای ایرانی در عراق هنوز هم با سرعت قابل قبول صورت نمی‌گیرد. امروزه بیش از ۱۲۰ داروی ایرانی در کشور عراق وجود دارد، اما فقط فرآیند ثبت ۲۰ قلم دارو تکمیل شده است.
وی ادامه داد: ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی سالیانه ۲۵ میلیون دلار صادرات به کشور عراق دارد و ظرفیت افزایش صادرات را تا مرز ۲۰۰ میلیون دلار را در این بازار دارد.
پیرصالحی افزود: تصور می‌شود با حضور داروهای ایرانی در بازار عراق این کشور می‌تواند به میزان ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی در واردات داروها داشته باشد.
وی ادامه داد: ایران در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و ما تصور می‌کنیم در زمینه آرایشی و بهداشتی نیز امکانات مطلوبی را برای همکاری مشترک بین دو کشور داشته باشیم. به طوری که در حال حاضر در حدود ۸۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور عراق صادر می‌شود.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: شرکت‌های ما می‌توانند تکنولوژی خود را به کشور عراق منتقل کنند و ما انتظار داریم در چنین شرایطی که ایران دچار تحریم شده است، کشور عراق نیز در زمینه انتقال پول به کشورهای اروپایی برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی به ما کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: دارو و تجهیزات پزشکی جزو اقلام بشر دوستانه محسوب می‌شود و نباید تحریم‌ها روی این اقلام اعمال شوند اما متأسفانه تحریم‌های آمریکا بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تأثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور ما شده است.
پیرصالحی افزود: با توجه به منابع ارزی ایران در کشور عراق، می‌توان از این پول برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی از کشورهای اروپایی استفاده شود.
به گزارش وبدا، وی در پایان تاکید کرد: با توجه به ایجاد زمینه‌های همکاری بین دو کشور در زمینه غذا، می‌توان با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی، واردات و صادرات مواد غذایی بین دو کشور را تسهیل کنیم چراکه فرآیندهای آزمایشات بسیار زمان‌بر است و در موادغذایی به علت مدت مصرف کوتاه مدت آن‌ها، این فرآیند نمی‌تواند طولانی باشد بنابراین راه اندازی آزمایشگاه‌های مرزی ضرورت دارد. امید است در سفر آینده رئیس جمهوری ایران و تیم همراه به کشور عراق، تفاهمنامه‌های خوبی با کشور عراق منعقد و سریع‌تر اجرایی شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  هشت ماده غذایی که با کمبود خواب مبارزه خواهند کرد
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  رفع تنگی نفس هنگام کار با مواد شوینده
  واکنش متقاطع میان مواد حساسیت زای غذایی و تنفسی
  ۱۵ روش تهیه‌ی ماسک برای جوش صورت با مواد طبیعی
  آنچه هوس غذایی شما درباره سلامتی شما می گوید
  رژیم غذایی سالم و مناسب
  فواید مهم کاروتنوئیدها و مواد غذایی حاوی این ماده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان